Die pony werd ingereden maar er werd niet echt veel mee gedaan want de pony's werden opgesplitst en deze pony kwam in een weiland wat verder weg te staan, en het meisje ging ook wat minder naar de pony's.
Maar zo'n 3 jaar geleden ging dat meisje toch weer regelmatig naar de pony's, en dat meisje ging toen eens met Xander aan de slag, ze zag het als een leuke uitdaging en haar zusje reed af en toe op hem, maar dit ging niet echt goed want de pony sloeg uit spanning steeds op hol...
Maar het ging elke keer beter, en elke keer kwam dat meisje weer een stap dichter bij de juiste gebruiksaanwijzing van deze pony. En haar zusje kreeg het ook door en ze werden een echt team, het zusje nam de pony mee naar de manege en ze reden ook heuse wedstrijdjes. En het meisje had in tussentijd een karretje gekocht en mende heel wat af...
In tussen tijd heeft het meisje een zeer bijzondere band met de pony, die nog steeds eenkennig en hartstikke gevoelig is.
Het meisje, ik dus. Wil liever niet dat deze pony ooit verkocht wordt en wil deze pony graag overkopen. Aangezien de 2 oudere merries ook opeens verkocht werden.
Nu is vraag 1, wat zie ik over het hoofd..
Even de dingen op een rijtje, de enige kosten die ik zou hebben zijn hoefmid, tandarts en evt hooi. (stallingskosten zijn er niet) Mijn inkomen is op zijn slechtst 150 euro per maand (buiten zak en kleedgeld om) en ik hoop toch tegen die tijd 1000 euro op mijn spaarrekening te hebben staan. Mocht dat niet genoeg zijn dan zijn mijn ouders 100% zeker weten bereidt om evt kosten op te vangen!!
Verder hoeft er niks aangeschaft te worden aan tuig, zadels, halsters, dekens, borstels. De spullen die we nu bij de pony's gebruiken zijn vrijwel allemaal van ons.
Niemand behalve ik doet verder wat met de pony's, dus de eigenaar heeft ze puur voor hobby.
Vraag 2 is, wat zou de pony kosten.
het gaat om een 7 jaar oude, ruin. Beleerd onder het zadel en voor de kar. Springt als een malle, en beweegt super. Heeft ook leuke papieren maar fokken kun je er toch niet mee.
Ik ga binnenkort met mijn ouders praten, de kans dat het mag is vrij groot.
ter info: ik wordt 21 oktober 18.
Rond die tijd wil ik hem kopen.
Groetjes, het meisje en de op commando steigerende shetlander met lange wapperende manen uit de penny!