Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
little_king schreef:Misschien dat je dat red bij 1 shetlander.
Maar een paard hoort niet alleen te staan, dus heb je er al 2.
Hier zou ik dat dus nooit in de groene kliko krijgen.
Ik vraag me zelfs af of het mag?
Ragdollcat schreef:ShirlMilou schreef:Tip: Mestafvoer kun je al verminderen door de mest in de groene otto/clico te doen.
Wow, dan moet je wel erg weinig uitmesten en erg weinig opstrooien en dan nog red je hiermee niet.
newt schreef:Voordeel: Alles dichtbij en altijd zicht op je eigen dier.
Nadeel. Zorg is ALTIJD voor jou. En soms kan dat best een lastige organisatie zijn.
Even een weekendje weg zit er dan ook niet in, of even een dagje er op uit.
ShirlMilou schreef:Als je 1 paard en een shetlander hebt, zoals wij, helpt het al om de groene otto voor 80% te vullen met mest.
Waardoor je minder moet betalen voor het aantal kilo's die je later laat afvoeren.
little_king schreef:ShirlMilou schreef:Als je 1 paard en een shetlander hebt, zoals wij, helpt het al om de groene otto voor 80% te vullen met mest.
Waardoor je minder moet betalen voor het aantal kilo's die je later laat afvoeren.
Ik geloof niet dat ik je begrijp.
Als ik hier de groene kliko vul met mest krijg ik hem niet meer van de plaats.
En ik haal per paard een halve kruiwagen per dag uit de stal met vlas.
Dan tel ik weide uitmesten niet mee.
Nee dat halen wij hier echt niet.
Maar jij hebt je paard al aan huis staan?
Waarom dan toch nog je vraag?
Ragdollcat schreef:Ik geloof er ook niks van. Een kliko is echt niet groot genoeg om echt serieus aan geld te besparen voor mestafvoer van 1 paard en een shetlander.
kliko wordt dan echt loodzwaar. En ik kan het weten, want ik ruim dagelijks poep van het weiland af.
ShirlMilou schreef:Ragdollcat schreef:Ik geloof er ook niks van. Een kliko is echt niet groot genoeg om echt serieus aan geld te besparen voor mestafvoer van 1 paard en een shetlander.
kliko wordt dan echt loodzwaar. En ik kan het weten, want ik ruim dagelijks poep van het weiland af.
Wij hebben 2 kliko's ter beschikking en kunnen elke maand bijna uit met de mest.
Er blijft altijd nog wel een klein hoopje mest liggen.