kiezen, help eens mee asjeblieft?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rennes

kiezen, help eens mee asjeblieft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:05

Ik ben bijna zeker van mijn beslissing, maar vind het wel ff leuk om jullie mening te peilen:
Zijn allebei even duur

stal 1 (sta ik nu)
-bij particulier aan huis, slechts 4 pensionpaarden, rest is eigen
-1400 meter van huis
-van mei tot oktober van 11.00-18.00 op het land, 1 keer per week zelf buitenzetten
- rustig
- goede buitenrijmogelijkheden
- vreselijk slechte en te kleine bak in de zomer net een woestijn, in de herfst een zwembad, en in de winter maanlandschap
- geen buiten in de winter, alleen bak kun je losgooien als er niemand is en hij niet bevroren is
- slecht hooi
- kleine stal, in een schuur, dus geen buitenlucht als alles dicht zit
- vlas in stal, niet ideaal met veel liggend bont paard (vies, en zit telkens in zn ogen)
- geen activiteiten, geen voorzieningen op sociaal gebied, geen toiletten

stal 2
- op een kleinschalige manege
- 8 km van huis, wel om de hoek bij verzorgster en een paar honderd meter van mn werk (kan vaak voor mijn werk gaan)
- van mei tot oktober weidegang zolang je wilt, maar zelf binnen en buitenzetten of in overleg met stalgenoten regelen (kwartiertje lopen)
- supergoede buitenrijmogelijkheden bij natuurgebied
- fantastische buitenbak (agterberg bodem) en aan het einde van dit jaar een binnenbak
- in de winter kleine privéweitjes ter beschikking tegen extra betaling, of losgooien op de paddock zolang je wilt als het rustig is
- kuil (heb ik nog niet gezien, dus kan niet over kwaliteit oordelen
- enorme splinternieuwe stal met circulatie in watersysteem tegen bevriezing, inbouwkast in je stal, uitkijkluikje zodat hij altijd naar buiten kan kijken, eeerrrg licht, zeer koel in de zomer, en in tegenstelling tot mn eigen stal heb ik geen vlieg gezien...
- stro in de stal, lekker dik pak en zag er overal schoon uit
- veel activiteiten zoals wedstrijden en andere leuke dingen, toiletten, kantine

De twijfel die er nog in me heerst, heeft met name te maken met het verlaten van het bekende, en het feit dat ik niet meer ff snel op de fiets naar stal fiets.......

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:07

Als ik het zo lees lijkt het alsof je zelf al voor twee hebt gekozen :Y)
Zelf zou ik ook voor twee kiezen, maar echt als een noodoplossing wat hou absoluut niet van maneges.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 31-08-13 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:08

Keuze 2 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:09

Bij 1 kun je in de winter helemaal niks EN staat je paard dus op stal? Daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden.
2 is ook niet ideaal maar in ieder geval beter, dus daar zou ik heen gaan en indien nodig verder zoeken.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:09

Gezien de bak alleen al zou ik 2 zeggen.
Maar hoe zit het met het financiele plaatje? Ik ga er van uit dat 2 ook een ander prijskaartje heeft, kun je dit financieel makkelijk bekostigen?
Heb je een auto of moet je 8km fietsen?

Rennes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:12

Sonja schreef:
Bij 1 kun je in de winter helemaal niks EN staat je paard dus op stal? Daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden.
2 is ook niet ideaal maar in ieder geval beter, dus daar zou ik heen gaan en indien nodig verder zoeken.

Klopt, ik heb mijn paard nog niet zo lang, en ga de eerste winter in. Dat maakt ook dat je gaat nadenken... deze stal was in eerste instantie een tijdelijke oplossing, maar ik ben blijven hangen eigenlijk.....ook omdat het zo lekker dichtbij is.

_Daniella schreef:
Gezien de bak alleen al zou ik 2 zeggen.
Maar hoe zit het met het financiele plaatje? Ik ga er van uit dat 2 ook een ander prijskaartje heeft, kun je dit financieel makkelijk bekostigen?
Heb je een auto of moet je 8km fietsen?

Ik heb een auto inderdaad, altijd tot mn beschikking. De kosten zijn, buiten de benzinekosten, even hoog.

Gini

Re: kiezen, help eens mee asjeblieft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:16

Haha, jij hebt je keuze al laaaang gemaakt. :D Verhuizen die hap.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:21

Keuze 2!

Rennes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:28

Gini schreef:

Hahaha, ja jeetje erg he, ik wil heeeeel graag, maar vind het echt mega-eng, eenmaal weg, kan ik niet meer terug he.... dat is het! Had je nou gezeik op stal of zo dan is de keuze een stuk makkelijker:-) Maar dat is niet aan de hand! En dan even afkicken dat je iets minder makkelijk naar stal kan omdat het een stukje verder is. Maar ja, voor hem is het eigenlijk ook veel beter op stal 2.... voor ons allebei eigenlijk. Waarom die twijfel dan he?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:32

keuze 2, het is daar voor jou en je paard veel fijner.
en 8 km met de auto, dat is een kwartiertje rijden ongeveer :j

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:38

Keuze twee :j

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:39

.
Laatst bijgewerkt door Chezshir77 op 31-08-13 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:44

Inderdaad, als de kosten gelijk zijn en het op de route naar je werk ligt, waar wacht je op.
Paardje zadelen en zelf naar nieuwe stal laten lopen. Je geeft al aan dat optie 1 een tijdelijk adres zou zijn voor je.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:47

:D
Gini schreef:

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:54

keuze 2 :D

Rennes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:55

Mijati schreef:
Inderdaad, als de kosten gelijk zijn en het op de route naar je werk ligt, waar wacht je op.
Paardje zadelen en zelf naar nieuwe stal laten lopen. Je geeft al aan dat optie 1 een tijdelijk adres zou zijn voor je.

Dat gaat niet helemaal lukken ivm gevaarlijke route, maar de nieuwe stal heeft al aangeboden mn paard gratis te verhuizen :D
Eigenaar is een goede bekende van me

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:59

Alleen al te lezen aan hoe je schrijft is het duidelijk wat je keus is :P
Ik zou zelf ook voor stal 2 kiezen :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:39

Alleen al het meer buiten kunnen staan en goede bak zouden voor mij naar stal 2 trekken.
Misschien voor je werk je paard buiten zetten en na je werk binnen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:41

nou ik zou zeggen morgen spullen pakken en hup te paard naar die andere stal sta je er gelijk met de nieuwe maand :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:42

Sowieso stal 1 , veel beter dan de 2e :+

Rennes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 14:01

dito schreef:
nou ik zou zeggen morgen spullen pakken en hup te paard naar die andere stal sta je er gelijk met de nieuwe maand :)

Mwah, heb net betaald voor aankomende maand bij mn oude stal, en die zit ik ff uit. Ga ik per 1 oktober over. Ook al had ik nog niet betaald, dan had ik nog steeds niet zo weggegaan. Ik vind, ook al heb ik niks op papier, het wel zo netjes dat je het een maand van tevoren laat weten.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:04

haha die snap ik ook wel, meestal heb je een maand opzegtermijn...was meer als grapje bedoeld :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:53

Ik snap de twijfel ook wel. Ondanks alle nadelen, hou je toch ook wel vast aan de voordelen van de huidige plek. Maar het feit dat je in de eerste plaats al naar een andere plek bent gaan zoeken, wilt zeggen dat je je niet 100% goed voelt daar.
En he, het is geen levenslange beslissing. Als het na de verhuizing toch niet zo goed lijkt als gedacht, kan je nog altijd terug.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:05

Zou ik via pb de naam van stal 2 mogen? Ik heb zn een vermoeden en dan sta je heel dicht bij mijn paardje :D

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:07

Ik zou stal 2 kiezen!