Twijfel is er wel, maar dat is puur omdat ik (heel waarschijnlijk) ga verhuizen, en niet zozeer om het 's nachts op stal .. Denk ik ...
Zijn er nog mensen die dit gedaan hebben? En hoe is dit bevallen? Werden jullie paarden er beter van of viel het toch tegen?
Zelf heb ik een blinde pony en vooral voor hem denk ik dat het wel interessant is als hij 's nachts op stal kan. Ik merk dat hij bij het donker worden en 's nachts best onrustig is, en aan de mest te zien kampeert hij nu al vooral in & vlakbij de schuilstal. Dus waarom hem niet een veilig "hokje" geven waar niks of niemand bij hem kan?
De andere pony heeft weinig zeggenschap, die moet gewoon meedoen

Het schema van de pony's ziet er als volgt uit:
- 7u krachtvoer
- daarna naar buiten
- ze staan samen in een paddock met een schuilstalletje, waar ook hooibakken staan die gevuld worden en als ze leeg zijn bijgevuld worden
- in de stal hangen grote hooinetten (rechthoekige) die ook gewoon gevuld worden voor als ze weer op stal komen
- 's avonds rond 19u weer krachtvoer (ofwel gaan ze dan binnen, ofwel zet ik ze zelf binnen als ik er ben, moeten we even kijken hoe ze reageren, maar ze staan dus sowieso minstens 12u buiten)
- netten worden bijgevuld voor de nacht
En verder staan ze op stro, dus moesten ze nog knabbel tekort hebben...

Is best een net schema denk ik toch? Ok, het is niet 24/7 buiten maar die stallen vinden is zoeken naar een naald in een hooiberg, en ik weet dus niet of de blinde pony daar wel zo happy mee is de laatste tijd ... Eventueel kan ik nog kijken hoe het gaat in de paddock en dan vragen of ze niet gewoon daarin kunnen blijven in de zomer of als het goed weer is... Of misschien alleen de blinde naar binnen halen en de andere dan buiten laten of dergelijke ... Er is veel mogelijk op stal in overleg heb ik het idee, maar dat is allemaal kijken hoe het gaat lopen natuurlijk ..
Dus ja, ondanks dat het allemaal heel goed klinkt (en het er ook echt goed uitziet!) heb ik ergens toch twijfels omdat het tegen mijn eerste idee in gaat (dat een paard 24/7 naar buiten moet kunnen). Maar misschien ongegrond? Wat is jullie ervaring?