Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charityyy schreef:Vind ik wel, als jij paspoort bezit heb je toch een stukje van het paard toch ??Inderdaad het is geen officieel eigendomsbewijs maar wel IETS waarmee je kan aantonen dat het dier van jou is, zonder paspoort heb je ook niks om op naam te zetten.
friesiszwart schreef:Charityyy schreef:Vind ik wel, als jij paspoort bezit heb je toch een stukje van het paard toch ??Inderdaad het is geen officieel eigendomsbewijs maar wel IETS waarmee je kan aantonen dat het dier van jou is, zonder paspoort heb je ook niks om op naam te zetten.
Er zijn veel stallen in het bezit van het paspoort van het paard van de pensionklanten. Waar mijn paarden staan om doorgereden te worden / in opfok etc. daar ligt ook het paspoort.
Charityyy schreef:Paspoort hebben = niet alleen goede informatie over je paard maar ook je eigendomsbewijs.
Arjan1983 schreef:Als het paard gechipt is en eigenaar weet bij welk stamboek het paard is opgenomen, kan je een dierenarts verklaring aanvragen met t chip nr. Kan jij als nieuwe eigenaar een paspoort aanvragen!
Wat ik wel vreemd vindt; als het paspoort kwijt is dan is ie warschijnlijk ook nooit niet Inge ent!
Tinky12 schreef:Zonder paspoort geen paard,laat de eigenaar dit maar regelen.Dat is degene die verantwoordelijk is voor een paspoort.Als ze hem niet kan vinden dan zal ze een duplicaat aan moeten vragen.
Dit dient overhandigt te worden (met evt stamboekpapier) bij betaling.
Ik heb evt ook nog wel een standaard koopcontract voor je wat je samen met de huidige eigenaar kunt invullen en naar wens aanpassen.Na ondertekening van beide partijen is dit een rechtgeldig eigendoms document.
Zo kun je aantonen dat het paard van jou is en de verkoper heeft bewijs niet meer verantwoordelijk te zijn voor het paard.
Stuur maar pb met een mailadres dan mail ik het
Suelza schreef:[
Juist, ik vraag ook de paspoorten bij de paarden (alleen eventueele stamboekpapieren houdt de eigenaar zelf) dit heeft te maken met het feit dat ik de verplichting heb de paspoorten te overleggen bij een eventueele AID controle.
.