Stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BITO

Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 19:31

Hoi hoi,
Sinds april sta ik op een pensionstal niet ver van me huis. Om dat ik men, werden er vanaf het begin gezegd dat ik mocht mennen op het land zovaak ik wilde. Allemaal erg leuk.

Maar nu, sinds deze week mag ik nog maar 1 x per week mennen, verder op de paddock van 7 bij 7.. Niet te doen dus.

Mijn pony,s hadden een paddock van 15 Bij 15 willen ze me naar een kleinere paddock doen van 4 bij 4 omdat er nieuwe mensen komen.

Ik zou een mooie kast krijgen voor me tuig, deze krijgt nu de nieuwe pensionklant.

Mijn pony,s mogen het land niet op, omdat die man mijn net gecastreerde hengst op het land had gezet met merries, ging hij jagen achter een merrie. Zijn fout, had hij hem niet op het land moeten zetten bij merries. Nu komt pony het land niet meer op.

En dan nog het vele geschreeuw op het terrein tegen haar man en kinderen, tot schelden aan toe met k*nker. Ik kan er niet meer tegen..

Opzich is het een rustige nette stalling. Met bak etc..

Zouden jullie in mijn geval wisselen van stal? Of op mijn huidige stal blijven?

Bedankt!

miszblueeyes

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:33

ik zou van stal wisselen afspraken worden niet na gekomen pony die niet het land op mag, ik zou snel uitkijken voor een andere stalling

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:34

zeker weten weggaan, of in gesprek. ze houden zich niet aan hun beloftes! laat duidelijk merken dat je wil mennen zovaak je wilt, je pony's in een fatsoenlijke paddock komen en je je beloofte kast wilt hebben! jij betaald hier voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:36

Eerst maar eens praten denk ik met de staleigenaar, dit is jou allemaal beloofd en als hij dat niet kan nakomen zou ik zeggen dat je op zoek gaat naar een stalling waar ze zich wel aan de afspraak houden.

Tegenwoordig zijn er een hoop mensen met gebrek aan communicatie lijkt wel, als je gelijk weg gaat ligt het ook aan jou namelijk

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:37

Ik zou en goed gesprek aangaan met de eigenaar.

Ik zie net in je profiel dat je 14 bent, wat zeggen je ouders? en ook staat er in je profiel dat je ene verzorgpony hebt? is dit die verzorgpony? wat zegt die eigenaar ervan?

BITO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 19:38

Dat klopt, ik kijk alvast rustig naar een stal.. Heb al meerdere keren aangegeven dat ik echt wil mennen en dit de afspraak was.. Maar wordt niet nagekomen.

BITO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 19:40

Sorry dat stond er verkeerd :=

BITO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 19:41

olafgek schreef:
Ik zou en goed gesprek aangaan met de eigenaar.

Ik zie net in je profiel dat je 14 bent, wat zeggen je ouders? en ook staat er in je profiel dat je ene verzorgpony hebt? is dit die verzorgpony? wat zegt die eigenaar ervan?

Nee verzorgpony,s zij het niet, zijn van mezelf. In me profiel stond dat ik 14 was.. Maar dat klopte niet, oud profiel van mijn zusje, stond er nog op van haar..

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:28

Je ponies mogen niet op het land en je kan ze niet trainen. Snap niet dat je überhaupt nog twijfelt...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:31

Eh hallo je pony's staan dus op een paddock van 4x4 ?

Ik was gelijk pleiten hoor , niet normaal dit 8)7

BITO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 21:58

Nee inderdaad! ik ben eruit en ga naar een nieuwe stal zoeken, dit is trouwens heel moeilijk... Dus wordt even een zoektocht..

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:38

Je spullen inpakken en vertrekken. Een paddock van 4 bij 4 is schandalig en wat ik helemaal niet snap is dat je niet zovaak meer mag mennen terwijl het wel jou pony is.

BITO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 23:06

Ja er wordt gezegd dat ik met mijn karretje alles stuk rij, spullen inpakken en weggaan zou ik graag doen, maar moet eerst snel een ander plekje vinden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:11

Ze hebben je met mooie woorden weten over te halen. Ik zou ook zeker vertrekken. Niet eerst beloven dat je zoveel je wilt in de wei mag mennen en bij nader inzien weer intrekken ze hadden daarin eerlijk naar jouw toe moeten zijn en dat ze wilden af kijken het het zou gaan als je regelmatig zou mennen. Maar goed succes met het zoeken naar een andere stal.

BITO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 09:25

Dankjewel! Ik ga vanavond alvast langs een andere stal..

x_SvD_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:24

ik ken een stal in de buurt van Bodegraven. het is er erg gezellig en rustig en ze hebben een buitenbak, een paddock en een longeerring. misschien wel leuk??

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:25

Ik zou het eens even rustig aankaarten bij de baas daar. Als er geen verbetering komt zeker wisselen!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:07

Ik zou het nog eens rustig met ze bespreken en als ze je geen beter passende mogelijkheid bieden op zoek gaan naar een stalling die wel de mogelijkheden bied.

Blijft alleen altijd moeilijk, inmiddels ben ik er zelf ook achter dat de praatjes vooraf vaak mooier zijn als in werkelijkheid. Ken je geen stalling in de buurt waar je 'vroeger' ook kwam of waar kennissen van je staan zodat je al wat mer op de hoogte bent van het hoe en wat op de stalling?

Afgezien dat verhuizen altijd vervelend is, moet je wel een stalling hebben waar je paarden en ook jij het naar je zin hebben :)

BITO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:19

Inderdaad! Wel een leuke stal gevonden. Alleen wel erg lang fietsen, dus vrij lastig. Kan ook op mijn oude manege staan. Alleen of je dat nou moet willen.. Is ook altijd lastig natuurlijk. Op de stal van een kennis is het vol.. Erg jammer.

Irrica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:48

Ben je al in gesprek gegaan met de eigenaar? Dit is namelijk echt bizar en klantonvriendelijk gedrag, dat moet je gewoon aankaarten! Staan de afspraken die jij noemde ook op papier of is het alleen mondeling toegezegd?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:50

Ik ben inmiddels wel op de manege Terecht gekomen met mijn paard en hij kan het niet beter hebben :) regelmaat :j

BITO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 00:28

Van de week een hele leuke pensionstal kunnen vinden, waar ik het denk erg naar me zin kan hebben, enigste pensionklant, mennen vinden deze mensen helemaal geweldig <3 dit is voor mij zo geweldig. Vandaag tegen de stal eigenaresse gezegd dat ik erg graag me stalling wilde opzeggen. Met de reden dat ik niet kan mennen, en dit mijn doel is met mijn pony,s.. In eerste instantie niks aan de hand, dus ik zei welke nieuwe stal k naar toe wilde gaan. En wil graag 1 september vertrekken, omdat er geen afspraken op papier staan. En eigenlijk ook niks is afgesproken over een opzeg termijn.. Die eigenaresse werd direct heel vel. Werd boos. Kraakte mijn nieuwe stal af etc, dus zegt ze ik wil graag 175 euro van jullie voor de volgende maand, had mijn vader even meegenomen, die is op sommige situatie iets vlotter. Dus zei direct. Wij zijn jou niks verschuldigd. Eigenlijk wilde we uit goed vanzoen al een maandje extra aanhouden. Maar na alle problemen niet meer. Die eigenaar zegt direct of maand opzeg termijn of vanavond nog weg. Dus zij lopen weg. Wij ook. Ruim even mijn spulletjes op. Zeg daarna netjes nog even gedag. Ze negeerde ons gewoon. Mijn vader was er zo mee aan. Dat we morgen gaan verhuizen. Wij willen dat onze pony,s niet langer daar op het erf staan. Zei werd zo vel op dat moment. Dat we er gewoon van schrokken dat deze vrouw 2 kanten had. Hoop nu op een leuk plekje te komen. ;)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 00:33

wat een maffe mensen heb je er ook bij he!, heel herkenbaar hoor, aangezien ze ook al niet te netjes waren met zich aan de afspraken houden. Kun je beter weg zijn maar niet leuk dat het op die manier moet.Hoop dat je het leuk gaat krijgen en veel kunt mennen met je ponies.

BITO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 17:19

Zeker weten, nu wen heel rustig plekje. Pony,s staan nu vrolijk in het land.. Ze hebben speciaal een eigen landje :D
Pony,s naar hun zin dus ik ook :P

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:18

ik zou daar wegwillen... en snel ook. Ik hoop dat je snel wat leuks vind!