Vandaag op stal met een aantal klanten gesprek gehad (ik ben zelf ook maar gewoon klant) met de staluitbaatster over bepaalde dingen. Om een lang verhaal kort te maken: het draait er niet 100% goed (geen ramp, maar het kan een stuk beter), maar dit komt omdat het teveel is om alleen te doen & zij rekent op mensen waar blijkbaar niet op te rekenen valt..
Ik ben zelf sowieso elke dag op stal en zie het op zich wel zitten om een stukje zekerheid op dat gebied te geven door bepaalde taken op mij te nemen. Dit zou dan gaan om 's avonds voeren (hooi & krachtvoer), zorgen voor water en de paarden binnenhalen die 's avonds naar binnen gaan. (en daarnaast ook een stukje "aanspreekpunt" spelen omdat ik toch elke dag wel op stal ben en als het kleine dingen zijn kan ik deze ook wel oplossen).
Nu vraag ik me af of iemand een inschatting kan maken hoeveel tijd dit per dag in beslag gaat nemen. Gemiddeld genomen dan (kan het wel aan hun vragen maar heb ook graag een idee hoelang anderen erover doen..). Momenteel staan er (buiten mijn eigen pony's) 33 paarden en het staat nog niet vol. Er is sowieso geen vast aantal paarden omdat je er ook tijdelijk stallen kan huren als je op vakantie bent en dergelijke zaken. Ook zijn er mensen die 's avonds zelf voeren. Maar laten we zeggen een 30-40 paarden.
Dus heeft iemand daar wat meer praktische info over? Waar kan ik mij aan verwachten? Gewoon richtlijnen (mag ook via pb) en eventueel dingen waar ik zeker aan moet denken of wat ik zeker moet vragen of ...
Alvast bedankt