Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoyceCl schreef:@ IndianLady
Ja al geprobeerd hoor, ik ben niet echt meer onder de indruk van haar schrikken en rij haar gewoon door zonder er aandacht aan te besteden, maar toch.. Je moet maar 1 sec niet opletten en je ligt ervan. Blijft toch gevaarlijk. Vraag me gewoon af of dat zomaar mag, de buren moeten er toch ook enorm last van hebben?
IndianLady schreef:wreckh schreef:Ik zou gewoon even om de tafel gaan met de boer. Misschien wil hij hem wel een paar uur per dag uitzetten.
En dan zn halve oogst mislopen
Die dingen zijn daar voor een reden en is volkomen legaal.
demo_love schreef:'maar toch durven ze er nog serieus van verschieten.'
Je bedoelt dat je paard onder je vandaan schiet?
Kun je hem niet een uurtje los in de bak zetten? Kan hij mooi wennen aan het geluid. En anders idd lekker bezig houden en geen aandacht aan besteden.
Je zou een vliegennetje op kunnen doen om het geluid iets te dempen, maar persoonlijk zou ik dat niet doen. Laat hem er maar aan wennen, heb je alleen maar profijt van uiteindelijk op vreemd terrein.
IndianLady schreef:JoyceCl schreef:@ IndianLady
Ja al geprobeerd hoor, ik ben niet echt meer onder de indruk van haar schrikken en rij haar gewoon door zonder er aandacht aan te besteden, maar toch.. Je moet maar 1 sec niet opletten en je ligt ervan. Blijft toch gevaarlijk. Vraag me gewoon af of dat zomaar mag, de buren moeten er toch ook enorm last van hebben?
Aanpakken die handel zou ik zeggen. Jij bepaalt wat er gebeuren moet niet hij/ zij. Verschiet hij/ zij, opnieuw en opnieuw. Net zolang totdat het geaccepteerd wordt.
Het moet net zo normaal worden als een trekker, kruiwagen, auto.
Vooral omdat er toch een bepaald ritme inzit is het makkelijker om te laten accepteren.
Sonja schreef:Ik neem aan dat je pony die geluiden in de wei ook hoort. Spuit 'ie dan ook elke 10 minuten weg? Nee he?
Mooi, aanpakken die hap dus. Due beesten zijn al lang gewend aan dat geluid, dus hij heeft z'n kop gewoon bij z'n werk te houden.
Je instructeur kan je helpen om op een actieve(re) en voor het paard ook interessante(re) manier te rijden.
aandreaa schreef:Mijn paarden staan dicht bij het oefenterrein van een Schutterij. Daar knalt men er ook regelmatig op los (gelukkig niet zo hard). Mijn ervaring is dat ze er snel aan wennen, sneller dan wij mensenEn als ik er van schrik, schrikken zij weer van mijn reactie. Succes met er aan wennen, jullie allebei
Ibbel schreef:Dat mag. Sterker nog, voordat tot afschot van vogels mag worden overgegaan, móeten eerst andere methoden worden geprobeerd. Zoals afweerkanonnen.
Barvrouwke schreef:Gewoon even de boer vragen hoelang hij denkt dat kanon nog te moeten gebruiken.
Met een beetje geluk zit hij op goed weer te wachten om te oogsten en ben je er volgende
week vanaf? Of kan hij jou vertellen hoelang het nog duren gaat.