hoe paard bezighouden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolien123

hoe paard bezighouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 19:45

hallo

sind vorige week hebben we thuis weer een paard erbij staan, nu in totaal 3 paarden wat dus inhoudt dat ze van mijn papa veel minder lang op de wei mogen.
we hebben helaas maar 40are wei, staat wel nog 'jong' gras in.
maar helaas komen ze nu gemiddeld maar 4uurtjes buiten.
wat ikzelf veel te weinig vind, maar hier heb ik niks over te beslissen.
ik rij mijn paard 5 keer in de week. en ga na het rijden vaak een stukje wandelen.
ben dagelijks zeker 1u-2u bij hem op de stal.

maar nu wou ik hem meer beweging geven door hem in de paddock los te laten ( 60m x 20m)
maar als ik dat doe stapt hij naar een hoekje in de hoop er wat gras te vinden.
weet iemand hoe ik hem meer kan amuseren in de paddock?
in een voetbal heeft hij geen interresse.

ik ben wel van plan om eens met hem te gaan wandelen aan het halster als ik hier toelating van mijn ouders voor krijg.

het is niet dat hij zich egt verveelt op stal, hij doet niet luchtzuigen of stampen of dergelijke, maar ik wil graag dat hij wat minder op zijn stal staat.

Sterrendief

Re: hoe paard bezighouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:48

kan hij niet lekker met je andere 2 paarden in de paddock, lijkt me interessant genoeg!

jolien123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 19:50

mag helaas niet, ze mogen niet samen staan, niet op wei en niet in de paddock, terwijl dit ideaal zou gaan maar mijn papa zegt dan altijd neen want dan gaan ze zich verwonden, wat dikke zever is maarje ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:51

Ik denk dat de beste oplossing is, dat je je vader eens een goed boek over paarden cadeau doet...

jolien123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 19:55

@Sonja er ligger er hier verschillende hij heeft een abbonement op hoefslag en equitime en nog wilt hij er niet aan toegeven :s

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:01

Ik denk inderdaad ook dat je toch echt je best moet gaan doen om je vader ervan te overtuigen om ze bij elkaar te zetten. Als er 1 niet bij de andere 2 gaat dan wellicht met een draadje ertussen zodat ze wel elkaar zien maar elkaar niet kunnen verwonden.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:03

kun je er geen stroomdraadje tussen doen?

jolien123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 20:04

ja zo is het nu allemaal kleine weitjes en elk in een appart weidje kunnen aan elkaar maar niet bij elkaar.
en op stal staat hij langs de anderen en zien en kunnen lichtjes aan elkaar , is een opening met trallies voor elkaar te kunnen 'bereuken' en kunnen hun hoofd naar buiten.

maar ik denk dat ik als mijn papa weg is eens de draad open doe zodat ze bij elkaar kunnen en als papa dat ziet denkt die waarschijnlijk dat de draad open gegaan is of ze erdoor zijn gegaan (wat al eens voorkomt)

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:31

Kun je niet in de paddock ook een stroomdraadje er tussen doen? Dan kunnen ze toch wat langer buiten lopen met elkaar.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:33

ja dat bedoelde ik ook prinero,,,

jolien123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 20:38

maar ik mag alleen mijn paard in de paddock doen over die van mijn papa heb ik niks te zeggen.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:46

Ik ga mee met wat de anderen zeggen...
Maar zo te horen kan je er niet veel aan doen, aangezien je vader er niet mee eens is.. ;)
Wil hij niet spelen in de bak ofzo? Freestyle longeren, vrijheidsdressuur, mijn bijrijdpaardje is helemaal weg van spelen met mij :)

jolien123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:32

SharonZ schreef:
Ik ga mee met wat de anderen zeggen...
Maar zo te horen kan je er niet veel aan doen, aangezien je vader er niet mee eens is.. ;)
Wil hij niet spelen in de bak ofzo? Freestyle longeren, vrijheidsdressuur, mijn bijrijdpaardje is helemaal weg van spelen met mij :)

als ik ga lopen in de bak , dan blijft hij gewoon staan, vrijheidsdressuur daar wil ik wel mee gaan beginnen maar moet daar eerst nog een beetje meer informatie over opzoeken, en longeren 'valt weer onder werken' ik wil dat hij gewoon kan ontspannen smorgens moet hij al werken. maar crossen doet hij heel graag maar om er met een zweep achter te lopen om hem op gang te krijgen is niet de bedoeling hij moet het uit zich zelf doen :p

en hoe spelen jullie dan als ik vragen mag?

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:52

Beetje opjagen alseerst tot ze wat heter worden en daarna komen ze vanzelf naar je toe en dan speels laten schrikken of als een hond springen voor ze ofzo, doe alsof je een ander paard bent :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 01:41

Of je gaat uit protest op een pensionstal staan? Misschien gaat hij dan vragen waarom je weg bent en niet tevreden? Weet niet hoe oud je bent en of dat haalbaar is ene tijdje? Helaas staan veel teveel paarden veel binnen en alleen, heel zielig.
Klinkt heel rot, maar heb toch echt liever dat mijn paard zijn been breekt met spelen of gek doen, dan een lang rottig leven heeft.
Misschien kun je je vader vragen de paarden te verzekeren anders, als hij bang is voor verwonden of overlijden en kosten??

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 02:18

Misschien vind je paard een grote skippybal leuk? :)
Verder ga ik met de anderen mee, een beetje gezelschap van andere paarden is heel belangrijk :j

jolien123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 13:33

superpony schreef:
Of je gaat uit protest op een pensionstal staan? Misschien gaat hij dan vragen waarom je weg bent en niet tevreden? Weet niet hoe oud je bent en of dat haalbaar is ene tijdje? Helaas staan veel teveel paarden veel binnen en alleen, heel zielig.
Klinkt heel rot, maar heb toch echt liever dat mijn paard zijn been breekt met spelen of gek doen, dan een lang rottig leven heeft.
Misschien kun je je vader vragen de paarden te verzekeren anders, als hij bang is voor verwonden of overlijden en kosten??

ik ben 17 jaar, en hier in de buurt zijn geen goede pensionstallen, maar ik had gisteren wel gezegd dat ik hem eventueel bij mijn oma wou zetten zei heeft heel veel wei, alleen nu wouden ze die hooien dus moet ik nog even wachten maar het nadeel is dat hij daar alleen staat, hier ziet hij nog andere paarden.

en alle paarden zijn verzekerd dus dat gaat ook niet helpen :p

jolien123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 13:39

ik ben vandaag 'stout' geweest dat wanneer mijn papa weg was en mama werken was alle 3 de paarden bij elkaar gezet te hebben en dat ging super, ze hebben niet gelopenn of gebokt of gestijgerd naar elkaar.
zijn nu nog fijn aan het grazen.

mama vond het goed en papa is net terug en had echt schrik voor zijn reactie maar het viel goed mee hij kon het precies niet geloven dat ze zo braaf waren bij elkaar, het eerste wat hij zei was : dat word wat om die straks binnen te doen.
maar waarschijnlijk valt dat wel goed mee, ik zal straks een foto erop zetten :)

hopen dat ze nu voor altijd samen mogen blijven staan op wei!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:46

Even mijn reactie aangepast, had bovenstaande bericht nog niet gelezen.

Jij hebt lef zeg. _/-\o_
Hopen dat ze nu altijd lekker samen buiten mogen spelen.
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 08-08-13 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:47

Helemaal super! Benieuwd naar de foto :)
Tipje: misschien is het wat om een keer de ROS te kopen, daar staan ook leuke dingen in :j

jolien123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 17:37

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:42

Ik zie een clubje hele blije paarden op die foto's! Goed gedaan, blijven toch kuddedieren natuurlijk.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:43

Ik ook, heel mooi!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:26

Goed dat je foto's hebt genomen. Goed gedaan, succes verder!

jolien123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 20:52

dankjewel :)

hopen dat ze samen mogen blijven !