winter !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evita13

winter !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 09:54

HEY BOKKERS,

ik kreeg net een berichtje op whatsapp,
ja je stalling kosten voor de winter is nu 150 in plaats van 125 euro.
even voor de duidelijkheid ik had goed geinformeert over kosten enzo.
ik sta hier net met mijn pony maar weet niet wat ik moet doen ,
ik fiets nu elke dag 20 km samen voor heen en terug .
voor het zelfde geld kan ik haar dichterbij zetten .
pony is net gewend aan omgeving en je paard verhuizen elke keer is geen goed iedee

dus wat moet ik doen ?!?!?!

x

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:59

Ik vind 150,- heel goedkoop. Hier in de buurt is alles vanaf 230,- en duurder. (mijn paard staat dan ook 25 km verderop)
Ik zou mijn paard ook dichterbij zetten voor het zelfde geld, als ik dezelfde faciliteiten zou hebben.
Maar ik zou wel wacht tot de prijzen veranderen, dus tot tegen de winter. Zodat je pony niet plotselig weer moet verhuizen als ie er net staat.

Houd er wel rekening mee dat tegenwoordig de prijzen wel vaker wat omhoog gaan. :+

Shirley

Re: winter !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:02

Waarom heb je voor deze stalling gekozen ?
Omdat hij zo goedkoop was, of omdat hij de prettigste was voor je pony ?

Ik hoop het laatste :)
Dan zou voor mij die 25 euro in de maand niet uitmaken en haar lekker laten staan :j

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 10:11

ja ik wil haar ook laten staan maar het zit zo ik ben een 16 jarige schoolier en heb mijn pony net 2 maanden eerst zij ze ja het is 125 euro en ineens is het 150 in de winter door hun fout . ik moet haar alleen betalen van mijn werk geld anders moet ik bij mijn vader aankloppen voor geld (waar ik niet zo van hou geld lenen ) ik betaal in de zomer 100 euro maar je kan niet zomaar 25 euro omhoog gaan vorige naar was het 125 en nu ineens 150 .

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:20

Stallingprijzen gaan wel vaker ineens omhoog hoor. Als het hooi of stro duurder wordt bijvoorbeeld

20 km fietsen is niet niks, ik zou haar echt v oor hetzelfde geld dichterbij huis zetten hoor, als er een goede stalling zit. Je houd ineens meer tijd over (om met je pony te chillen) :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:21

Tja, leuk is het niet, maar ik vrees dat je er weinig aan kunt veranderen -O-

Is die andere stalling dan NOG goedkoper ?
En ben je daar dan wel zeker dat er ook geen prijsverhoging komt ?
Anders verhuis je straks voor niets en staat je pony ook nog op een minder fijne plek :(

Is het anders misschien een optie om bij je huidige stalling wat te helpen en daarvoor korting te krijgen ?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 10:23

ja klopt alles is in overleg gegaan ook voor de winter , ik weet dat de prijzen elk jaar iets om hoog gaan maar niet ineens 25 euro . beetje vreemd toch?

@ shirley dat zou ik kunnen doen maar denk niet dat ze iets te doen hebben .

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:25

Vragen kan altijd :j
Succes !

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:27

Heb je geen contract met de stallingsprijs erin? Maar daar staat dan vast en zeker ook in dat de prijs omhoog kan gaan (ivm stijging hooi en stro). Dat is nu eenmaal zo bij stallen.
Hier is een stal die met de enorm slechte oogst binnen een jaar twee prijsstijgingen heeft doorstaan: in totaal 60 euro duurder geworden. Maar anders hadden ze de poorten kunnen sluiten, ze konden er zelf niet op toeleggen om ca. 35 paarden en ponies (veel) duurder hooi en stro te geven. En op een kale bodem lkaten staan en slecht hooi voeren wilden ze niet.
Uiteraard zijn ze niet meer in prijs naar beneden gegaan, ook al is de oogst nu supergoed en veel... ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:27

De meeste stallen kijken tegenwoordog tegen de winter, wat te doen met de prijzen, dus waar het nu 150 is kan het best straks 170 zijn, ik zou eerder kijken naar waar je paard fijn staat en misschien ook wat dichter bij zodat je er ook makkelijker kunt komen, want in de winter fiets je niet even 20 km als het sneeuwt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:28

Jawel hoor, deden wij vroeger ook gewoon. De jeugd van tegenwoordig... verwende slapjanussen :')

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:29

waaro zou je haar niet kunnen verhuizen zie dat je haar pas 2 maanden heb
en 20 km is wel ver fietsen
maar heb jij het daar naar je zin en weet je hoe de stal dichter bij is
en mag ik vragen waarom je haar dan gelijk niet daar heb neer gezet toen je haar kocht ?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:31

Ze kunnen de prijs wel omhoog doen vind het eigenlijk nog heel netjes dat ze dit nu al zeggen en niet pas een maand voor de prijsstijging. Weet niet of je precies weet wanneer het ingaat?
Het is natuurlijk nooit leuk als de prijs omhoog gaat maar soms kunnen ze niet anders. Nu heb je nog tijd om verder te kijken. Verhuizen is misschien ook niet ideaal voor je paard maar ja je kunt niet alles hebben.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:32

Dat verschilt per stal TS
GamblersCup schreef:
Jawel hoor, deden wij vroeger ook gewoon. De jeugd van tegenwoordig... verwende slapjanussen :')

Vroeger had je die niet natuurlijk
:Z

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:33

GamblersCup schreef:

verste dat ik heb gestaan is 8 km heen en 8 km terug op de fiets, had het ervoor over, maar volgende keer zoek ik toch liever wat dichterbij, kan je ook makkelijker wat vaker heen om bv dekens te wisselen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:39

Dan zit je ook al op de 16 km ;-)

Maar als het qua prijs niet uitmaakt in de winter, en het is een goede stal (voor de pony!), dan zou ik ook verhuizen naar een stal dichterbij hoor. Ik begrijp alleen niet dat 25 euro zo'n wereld van verschil maakt, dat je daar zelfs kilometers fietsen voor over hebt... als je zo krap bij kas zit, hoop ik dat die pony niet ineens extra zorg (dus extra kosten) nodig heeft.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:17

Miepie77 schreef:
GamblersCup schreef:

verste dat ik heb gestaan is 8 km heen en 8 km terug op de fiets, had het ervoor over, maar volgende keer zoek ik toch liever wat dichterbij, kan je ook makkelijker wat vaker heen om bv dekens te wisselen

:') hier ook 10 km heen en weer terug gefietst door weer en wind hoor vroegah! Valt mij inderdaad ook op dat de jeugd het er niet meer voor over heeft, pa en moe brengen ze wel

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 11:40

ik moet ook gewoon fietsen mijn vader brengt me echt niet haha :P

ik heb haar daar neer gezet omdat ik die mensen ken en het gooedkoopste was ,
ze is eigenlijk pas net gewend aan de omgeving heb heb lang geduurd en ga haar niet telkens verplaatsen omdat het niet goed is voor een paard.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:57

Dat valt wel mee, dat het lang duurde eer ze gewend was. Je staat er net!
En van 2 keer verhuizen houdt ze niks over hoor, dat is best te doen. Zeker als ze daardoor op een stal terecht komt waar ze hoogstwaarschijnlijk de komende jaren mag blijven staan. Je zal zelf maar gaan verhuizen, laat je je paard dan ook achter op de oude stal? ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:25

Sterker nog .. eer dat een paard echt gewend is ben je gemiddeld een jaar verder.

Ik heb mijn paard ook wel eens verhuist, na drie maanden wéér verhuist :z. Ze is er geestelijk niet op achteruit gegaan en ik sta voor mijn gevoel (en mijn paard denk ik ook) op de ideale stal.

Het zal heus niet slecht zijn om je paard straks te verhuizen maar het moet niet aan de gang blijven natuurlijk.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 15:52

nee weet ik maar ik bedoel als je je paard telkens verhuist in winter en zomer wand ik weet wel een adres maar daar hebben ze geen land dus dan moet ze telkens verhuist worden .

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 15:53

als de pony extra kosten nodig heb daar gaat mijn vader over het gaat alleen om stalling .
die 25 euro maakt niet uit maar nu kom ik gewoon niet uit .

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:55

bontebonte schreef:
nee weet ik maar ik bedoel als je je paard telkens verhuist in winter en zomer wand ik weet wel een adres maar daar hebben ze geen land dus dan moet ze telkens verhuist worden .

Dan kun je misschien voor nu beter je paard laten staan waar die staat en opzoek gaan naar een plek wat wel aan alle eisen voldoet. Want blijven verhuizen is voor jezelf en paard niet handig maar voor een pensionhouder ook niet altijd even fijn die zal ook liever iemand hebben die hele jaar door blijft en heb je kans dat ineens je plaats bezet is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:56

150 euro?
Hahaha, hoe doen ze het ervoor!?

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:05

Ik sta op een pensionstal met goede buitenbak luxe binnenbak incl binnen en buiten zetten en incl mesten en 1 kilo biks per dag voor 180 euro dat is ook goedkoop dus het kan wel.