Weitje maken, met wat paaltjes en een touw? Goed genoeg...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Weitje maken, met wat paaltjes en een touw? Goed genoeg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:38

Sorry voor de titel, ik wist niet wat ik moest verzinnen.

We hebben een stukje wei over. Iedere avond als ik mijn minishetje kom voeren laat ik hem een uurtje aan de hand grazen. Terwijl ik dat uurtje best kan gebruiken om uit te mesten, voer klaar te zetten etc. Nu was mijn idee om het stukje weiland te benuttigen. Eerst in elke hoek een paaltje, dus in totaal 4. En dan tussen elke twee paaltjes weer eentje. Dus in totaal komen we uit op 8 paaltjes.

Daarna wilde ik er een stevig stuk touw omheen binden, als 'het hekje'. En dat onder aan de paaltjes, bovenaan de paaltjes en tussen de paaltjes in. Ponylief blijft hier een uurtje staan, onder toezicht van mij. Dus als ik bezig ben met uitmesten kijk ik eens even om het hoekje naar ponylief.

Ik hoef geen uitgebreide discussies dat dit een onmogelijk dom idee is. Daarom vraag ik het dus ;)

Groetjes-

SienenIvo

Re: Weitje maken, met wat paaltjes en een touw? Goed genoeg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:39

Wat is je vraag eigenlijk? Of dat gaat?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:40

SienenIvo schreef:
Wat is je vraag eigenlijk? Of dat gaat?

Ja idd... :o

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:41

Waarom zou dat gek zijn? Mijn te magere twenter laat ik ook elke dag een uur in de boomgaard om wat extra gras binnen te krijgen als ik met mijn drie-jarige binnen ben. Staan prikpaaltjes met lint omheen (geen stroom, maar dat weet ze niet) dus nog minder stevig dan jouw contructie als ik het zo zie.

NienkeV1994

Jij kent je pony beter dan wij. Ontsnapt je shet makkelijk? Als je er bij blijft, en in kan grijpen mocht hij ontsnappen, denk ik dat het wel kan :j Bij mijn verzorgpaard zetten we altijd een stuk af met stroom, maar dat komt omdat mijn verzorgpaard erg goed in ontsnappen is.

SienenIvo

Als het van jou is of je weet zeker dat je het mag gebruiken waarom zou je het dan niet doen?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:43

Pony is eerlijk gezegd te lui om te ontsnappen, ik heb weleens het hekje van de paddock/bak open laten staan. Meneer liep eruit en ik vond hem terug precies voor het poortje de eerste grasjes op te eten...

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:43

SienenIvo schreef:
Als het van jou is of je weet zeker dat je het mag gebruiken waarom zou je het dan niet doen?

Idd ik mag he gebruiken. Maar mijn vraag is of dit wel goed is, en of mijn pony zich er niet aan kan bezeren etc...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:44

Ik zie het punt ook niet helemaal. Als je paard tussen die touwtjes blijft staan en je mag daar een hekje en de pony zetten, prima toch? Ik heb zo'n paard die achter een draadje op 20cm blijft staan maar je hebt ze ook die over 1.60 springen, hangt echt van je paard af :)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:45

Als je het gewoon met goede paaltjes maakt en wat goede draad waarom dan niet? Ja,ieder paard kan zich wel eens bezeren,maar of dat dat aan de omheining ligt denk ik dan niet..

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:45

Yessy schreef:
Ik zie het punt ook niet helemaal. Als je paard tussen die touwtjes blijft staan en je mag daar een hekje en de pony zetten, prima toch? Ik heb zo'n paard die achter een draadje op 20cm blijft staan maar je hebt ze ook die over 1.60 springen, hangt echt van je paard af :)

Viktor238 schreef:
Pony is eerlijk gezegd te lui om te ontsnappen, ik heb weleens het hekje van de paddock/bak open laten staan. Meneer liep eruit en ik vond hem terug precies voor het poortje de eerste grasjes op te eten...

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:45

SienenIvo schreef:
Als je het gewoon met goede paaltjes maakt en wat goede draad waarom dan niet? Ja,ieder paard kan zich wel eens bezeren,maar of dat dat aan de omheining ligt denk ik dan niet..

Ik wil liever voorkomen dan genezen. Vandaar dat ik het even navraag ;)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:48

Ik denk dat het prima gaat lukken hoor! ;)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:50

Dat ligt aan je pony, ik heb er drie waarvan ik er twee wel in het door joh omschreven landje durft tezetten. Als je er zelf bij blijft en je pony geen professor in uitbreken is gaat dat prima.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:51

geen probleem! maar als je lint heb zou ik die doen ;)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 20:03

Oke bedankt!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:12

Niezzz schreef:
Dat ligt aan je pony, ik heb er drie waarvan ik er twee wel in het door joh omschreven landje durft tezetten. Als je er zelf bij blijft en je pony geen professor in uitbreken is gaat dat prima.

:D Professor in de uitbreekkunde :D

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 20:14

:')
sallandval schreef:
Niezzz schreef:

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:26

Ik zou het jezelf een stukje makkelijker maken door gewoon prikpaaltjes te pakken. Verder 2 stroomlintjes met aan het uiteinde een lus zodat je daar een ingang hebt.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:54

Viktor238 schreef:
:')
sallandval schreef:

Zo een heb ik der helaas.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:59

Zolang er genoeg gras staat zal je shet er wel blijven staan. Maar als het kaal is hebben ze het snel door als er geen stroom op staat. Zelf zou ik kiezen voor 4 houten hoekpalen. Daar tussenin kun je dan gewoon met prikpaaltjes werken. Door die houten hoekpalen kun je het draad wel goed strak spannen. Dat lukt met enkel prikpaaltjes slecht omdat je die dan omtrekt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 07:21

Onze shet moet echt achter stroom anders is hij weg. Dus bij ons een eigen afgezet stuk land of aan het touw (hier wel mee oppassen niet alle paarden kunnen aan een touw)

zoni65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:47

volgens mij kan dat best doe ik ook met mijn ponys

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:59

Ligt idd helemaal aan je pony. Mijn vorige (fjord) ontsnapte nog toen de wei was afgezet met 5000 volt, steigerpalen ter versteviging omdat ie gewoon door de draad heen rende en nog een hele hoop versterking. Die hield je nergens binnen.

Mijn huidige pony (haf) zou het niet in dr hoofd halen om door een touwtje heen te lopen. Tenzij er eerst een andere pony gaat. Dan wil ze er heel voorzichtig soms wel achteraan.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:05

Voor dat uurtje iedere zou ik m'n paard zelfs los kunnen laten staan :P
Zolang er genoeg gras is, en hij dat overdag niet krijgt, gaat mijn paard echt niet aan de wandel hoor :')