Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Sim_ schreef:Ik vind het maar een vaag verhaal als ik eerlijk ben. Wat is de diagnose dan dat je smid een jaar rust adviseert? Wat zegt de dierenarts? Vind het, zoals ik je vergaan lees, nu geen reden om je paard bij wijze van spreken al af te schrijven.
Jasia schreef:Het probleem met veel hoefsmeden is dat ze denken dat ze dierenarts zijn.
Een beetje raar dat de hoefsmid een diagnose kan geven, zonder de binnenkant van je paard te hebben gezien.
Ik zou haar als ik jou was toch door de dierenarts na laten kijken..
Als je DA boxrust adviseert, ben je daar altijd nog zelf bij, toch?
Mijn paard blijkt spat in beide achterbenen te hebben, maar zij blijft gewoon 24/7 buiten staan, wat de DA ook adviseert.. (nu is mijn DA ook van het lekker buiten zetten, dus dat komt mooi uit)
Chanice92 schreef:Ik ben nu eigenlijk niet opzoek naar adviezen over wat ik wel en niet moet doen.
ik heb er voor gekozen om der een jaar weg te zetten en wat hierna komt zal komen.
marleen_usar schreef:Waarom geen foto laten maken?
Dees schreef:Een DA heeft baat bij het stellen van diagnoses want heel simpel, dat is omzet. Lekker lang medicineren en onderzoeken levert geld op. Natuurlijk heeft uitgerekend jouw dierenarts dat belang helemaal niet () maar toch, dat gebeurt en het is zaak om daarom niet altijd klakkeloos het advies van een DA op te volgen.
Overigens, een DA die als oplossing durft te stellen dat een paard maar een jaar boxrust moet gaan houden, verdient wat mij betreft oneervol ontslag per direct. Dat heeft namelijk helemaal niets meer met dierwelzijn te maken. Adviseer dan om zo'n dier in te laten slapen als een jaar celstraf de enige oplossing zou kunnen zijn. Zo'n DA kwam bij mij nooit weer op het erf.