WAT ZOU JIJ DOEN MET: 14 boxen-bak-weidegang aan groot bos?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moor

WAT ZOU JIJ DOEN MET: 14 boxen-bak-weidegang aan groot bos?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 20:38

De titel zegt het al:

Wat zou jij gaan doen als je dit in eigendom hebt:

14 paardenboxen van 3,5 bij 4
spoelplaats binnen
Ruime zadelkamer, goed afsluitbaar
20 x 40 buitenbak
weidegang beschikbaar
(padocks zijn te realiseren...)
(vakantiehuisje/groepsaccomodatie/chalet evt te realiseren...)

En dit ligt direct aan een groot natuurgebied in Drenthe!

Ik hoor heel graag wat jullie plannen ermee zouden zijn!
En onderbouw je plan! Waarom zou je het zou doen?

troi

Re: WAT ZOU JIJ DOEN MET: 14 boxen-bak-weidegang aan groot bos?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:40

Eerst een economische analyse van de regio maken, wat is er al en waarna is er vraag om vervolgens op die vraag in proberen te spelen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:41

Ik zou er mooi mijn eigen dieren neerzetten en mooie ritten maken ;)
Niks met andere mensen :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:44

Eerst navragen wat volgens het bestemmingsplan mag. Daarna kijken waar vraag naar is, en of dat binnen het bestemmingsplan past. En dan heel hard gaan rekenen of je er droog brood mee kunt verdienen. Beleg kan je sowieso vergeten met 14 boxen...

RenateKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:44

Aanbieden als pensionstalling er zijn altijd paardenbezitters op zoek naar goede pensionstalling met goede kwaliteit/prijsverhouding! Ligt er natuurlijk aan of jezelf een paardenliefhebber bent ja/nee!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:47

Ik zou het ook alleen zelf gebruiken, het lijkt me vreselijk om pensionklanten te hebben maar als ik de accomodatie zo lees zou het goed gebruikt kunnen worden voor vakantie/pension.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:48

Als ik 14 stallen kan betalen zal ik ook wel meer dan 1 paard kunnen betalen. Dus lekker mn eigen paardjes daar en misschien die nog eentje van een goede vriendin van mij zodat ik niet altijd alleen hoef te rijden en voor de rest zo weinig mogelijk andere mensen :)

moor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 20:51

troi: Hoe zie je dat voor je?
In KM omvang..
pension wordt er bijna overal overvloedig aangeboden.
bv Groepsaccomodatie kan ik bijna nergens vinden voor low-budget...

HOE VIND JE WAAR VRAAG NAAR IS?!

Bestemmingsplan: Er mogen met de huidige vergunning momenteel 14 volwassen paarden.
En "vakantiemogelijkheden" zijn inprinciepe toegestaan.
(nog geen vergunning voor, eerst plan ;-) )

De melkveehouderij wordt ons inkomen.
De 14 boxen het beleg :o

Het ligt aan Boswachterij Ruinen

Mijn bedoeling is zelf 2 volwassen welsh cobs te houden en jaarlijks 1veulentje erbij te fokken..
We gaan verhuizen ruim 1,5 uur van ons ouderlijk huis dus nog geen vriendinnen met paarden ;-)

Edit:
De locatie is zeer geschikt om voor de paarden een eigen oprit te hebben.
Zodat je prive en paaarden goed appart zou kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door moor op 15-07-13 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:51

GamblersCup schreef:
Ik zou er mooi mijn eigen dieren neerzetten en mooie ritten maken ;)
Niks met andere mensen :D

idd _/-\o_ geen gezeik van andere mensen !

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:53

Ik zou er eerst mn eigen neerzetten.
En dan vooral eerst bekijken hoe het bevalt.
Dan zou ik langzamerhand bekijken of er een beetje animo is in de buurt.
Dan kan je altijd de boel nog regelen om eventueel pensiongasten te nemen.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:56

Ik zou er vakantie huisjes neer zetten waar mensen met paard kunnen komen om allemaal lekker te ontspannen:-)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:01

Ibbel schreef:
Eerst navragen wat volgens het bestemmingsplan mag. Daarna kijken waar vraag naar is, en of dat binnen het bestemmingsplan past. En dan heel hard gaan rekenen of je er droog brood mee kunt verdienen. Beleg kan je sowieso vergeten met 14 boxen...

Buiten dat bekijken of er überhaupt voldoende vraag naar is in die omgeving.
Als ik hier kijk ( niet ver van ruinen ) hebben veel mensen de mogelijkheid om dieren aan huis te houden.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:03

Inderdaad is er veel mogelijkheid hier in de buurt om paarden aan huis te houden.
Ook worden er waarschijnlijk vakantiehuisjes gebouwd bij camping Ruinen.

moor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 21:09

Voor degene die de 12 boxen leeg willen laten staan omdat ze geen andere mensen op stal willen..
Vinden jullie het niet zonde om een stal leeg te laten staan?
En jullie zijn dan de "baas" en stellen de regels op, als er dus iemand zich "niet netjes" gedraagt kan die toch vertrekken?

Merluna er staan toch al vakatiehuisjes in ruinen?! aan het bos?!
Maar dat daarvan kan ik alleen vinden dat ze te koop zijn voor +- 250.000euro

Nynke2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:12

Ik zou er mijn eigen paarden neerzetten en paarden van mensen die ik ken kunnen bij mij terecht.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:26

Masja wij doen dat al sedert 1976 en je kan enkel overleven als je een hoofdberoep erbij hebt zoals bij jullie de melkveehouderij en je moet rekenen dat (als je alles zelf doet (hooiwinning enz..) je toch wel een minimum-verhouding moet hebben van 70 à 80 % stalgasten en 20 à 30% fokkerij wil je niet in de problemen komen. Ik wil je wel zeggen dat je gewend moet zij om altijd pensioengasten op je bedrijf te hebben want het is minder simpel dan het lijkt. Een klant wil waar voor zijn geld en wil ook je aanwezigheid. Ik weet niet hoe het bij jullie staat met de mestwetgeving, maar met een stalhouderij moet je bij ons nog eens rekening houden met een mestvergunning voor het produceren van mest, een mestquotient om mest te mogen uitspreiden of je moet een akkoord met een landbouwer hebben ofwel genoeg land om het mest te verwerken.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:32

Ik zou een deel van de stallen met eigen paarden vullen en de rest met pension paarden.

Met de eigen paarden zou ik les gaan geven, aangezien dit mijn passie is. Ik vind niets mooier dan mensen leren paardrijden, of ze nou jong zijn of oud.

Door het nemen van pensionklanten heb je altijd een vast inkomen, aangezien je alleen een buitenbak tot je beschikking hebt, zit je altijd in de winter met het slechte weersomstandigheden.
En daarnaast is het natuurgebied in de winter ook slechter begaanbaar of juist helemaal niet.

Naast het lesgeven zou ik op mijn eigen paarden bosritten organiseren voor natuurlijk eigen lesklanten en voor klanten buitenaf.

Zelf zou ik in eerste instantie nog niet gelijk aan vakantiehuisjes beginnen, eerst is het belangrijk om naamsbekendheid te krijgen. Van daaruit kun je verder uitbreiden. Stel je voor heb je die huisjes laten bouwen en dan krijg je ze niet vol. Dit kost te veel geld.
Eerder zou ik aan een binnenrijhal denken dan aan huisjes. Dit levert op lange termijn meer op, vakantiehuisjes zijn seizoensgebonden en een binnenrijhal het hele jaar.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:39

moor schreef:
Voor degene die de 12 boxen leeg willen laten staan omdat ze geen andere mensen op stal willen..
En jullie zijn dan de "baas" en stellen de regels op, als er dus iemand zich "niet netjes" gedraagt kan die toch vertrekken?

Als ik zo'n accomodatie zou kunnen betalen zou ik niet 'maar' 2 eigen paarden houden. Ik vind het niet fijn om vreemden op mijn terrein te hebben met ieder d'r eigen wensen/eisen/verzorging die de hele dag over de vloer kunnen komen maar dat is mijn mening. Wil je dat wel dan zou ik zeggen; ga ervoor!

moor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 21:44

Elza, er is een vergunning voor 14paarden, de mest is weer wat anders maar daar is ook ruimte genoeg voor..

Lesgeven ben ik zelf niet wegvan wel van les nemen ;P
IK zou het ook wel wat vinden om zegmaar met 3-4 eigenpaarden dan "klanten"te laten rijden en een topper te laten komen om les te geven...
Maar hoe kom je in een geheel onbekende omgeving aan klanten?!

Ik ben niet echt iemand die alles 100% voor iedereen in orde zal maken..
Maar meer van: past onze stijl in je straatje WEES WELKOM!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:47

Aan klanten komen is een tijdje investeren in adverteren, mond tot mond reclame maken. Als je instructie van buitenaf neemt, weet degene vast nog wel andere ruiters die dit zien zitten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:02

Stuk of twaalf boxen eruit, dat als eerste. Niet alleen om de moraalridder uit te hangen, maar omdat het ook verdraaid praktisch kan zijn. Die twee die je dan overhoud, zijn ruim voldoende om in noodgevallen achter de hand te hebben.

Je kunt er namelijk niet genoeg paarden kwijt om de hele dag thuis op ze te passen, dus is een omgeving waarin ze voor zichzelf kunnen zorgen (denk aan loopstal verbonden met paddock/rijbak, daarin evt. slowfeeders, met bij goed weer doorgang naar de wei) wel zo prettig.
Als je dan op je werk zit hoef je je bij onverwacht noodweer niet druk te maken over paarden die op de wei staan en niet schuilen/weg kunnen, en nog veel meer dingen zoals voertijden.
Het scheelt trouwens ook enorm veel in de kosten van de afvoer van mest. Pure paardenmest kun je heel mooi compost van maken. Het opruimen daarvan kan zelfs al zittend, met bv een paddockcleaner, dus ook als je een keer iets lichamelijks mankeert.

Mocht je inderdaad iets met buitenritten willen gaan organiseren, met alleen paarden van jezelf, dan zul je waarschijnlijk wel een vaste groep paarden krijgen, in zo'n stabiele kudde heerst gewoon rust. :j

Maar hé, dat is wat ik er mee zou doen he, het is jouw droom, maak hem waar! :D

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:09

moor schreef:

Ja, een paar achter de camping als je die bedoelt.
Maar er is een plan om er nog een stuk of 80 bij te bouwen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:37

Ik zou paarden, pony's en dieren zoals geitjes schapen konijnen honden ed houden.

Dan mogen mensen met een handicap dagbesteding en dergelijke doen. In de bak kunnen paardrijlessen gegeven worden aan kinderen en mensen met een handicap. Tot slot zou er veel therapie gegeven worden met paarden. Voor mensen met autisme of die problemen hebben met angst en zo.
, als ik die grond en het geld en de mensen had zou ik er wat zinnigs mee proberen te doen

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:39

2 of 3 eigen paardjes maximaal, paar paarden in training en mensen mogelijkheid geven tot bootcamps in vrijheidsdressuur en grondwerk :Y)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:41

Ik zou mn eigen merrie's er houden en daarmee fokken. Daarnaast wat paarden voor training en verkoop. Misschien 2 tot 4 boxen voor pension.