Hoop dat hier iemand tips heeft. Thuis hebben wij een stal met een uitloop, daar is ondertussen net geen 2jaar geleden zand ingestort voor de nattigheid. Na 1 winter was dit al een zompige boel ondanks de grote laag zand. Nu is dit een nog grote blubber boel die in vergelijking met vorig jaar nu na een maand nog niet is opgedroogd ondanks het goede weer.

Nu zoek ik naar een oplossing voor die uitloop, de top laag zou ik er af halen (mestresten, modder, zand, urine, ....) maar daarna. Drainage gaat vrees ik dicht slippen daar er staat een treurwilg naast die wel vocht weg trekt maar niet genoeg. Wil graag dat die uitloop begaanbaar blijft met dat die daar veel uren moet opzitten naast de weide. Zit eigenlijk te twijfelen om gewoon die uitloop te laten verharden dat die niet meer kan liggen maar wel zonder nattigheid er op kan maar vind dat eigenlijk stiekem zonde.
Even als extra informatie het gaat over kleigrond er naast de weide is 2jaar geleden her ingezaaid en gaat nu verder goed. Voor het goede zou de uitloop hoger moeten worden ook maar om nu terug zand te storten als ik nu al weet dat dat een modder boel gaat worden na een winter of 2.
Heeft hier iemand een gouden oplossing het probleem op een rij:
-Modder
-vocht gaat slecht weg
-gewoon zand werkt maar tijdelijk en het word toch snel terug modder boel ondanks uitmesten
Nu ik houd hier de goede hoop dat bokkers een tip hebben of mij kunnen vertellen hoe ze het zelf hebben opgelost als ze in deze situatie zaten ?