Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vuurneon schreef:Voorkeur 24/7 (met schuilmogelijkheden); zowel in de zomer als winter![]()
(Uitzondering medische gevallen die om bepaalde redenen op bepaalde tijden niet naar buiten kunnen)
Voor mijn eigen paard zou ik een stalling niet acceptabel vinden als hij langer op stal moet staan dan van stal zou komen.
WildWings schreef:24 Uur per dag, met de mogelijkheid om te schuilen voor zon of regen. Valt weinig aan uit te leggen volgens mij, lijkt me vanzelfsprekendAls ik lees en hoor dat paarden soms "toch wel 4 tot 6 uur buiten komen" dan denk ik... jeetje, dan staan ze nog altijd 18-20 uur op stal (vaak zonder sociaal contact door dichte muren of tralies en geregeld ook zonder onbeperkt ruwvoer bijv). Dat kan niet goed zijn voor het welzijn van een paard..
nambi schreef:Ik heb ook een kanttekening tegen 24/7 buiten staan. Ik ken genoeg paarden die dit helemaal niet willen. Bijvoorbeeld een merrie die we naar het land hadden gebracht. Ze stond 2 uur te grazen. Daarna heeft ze 3 dagen op en neer bij het hek gelopen met afentoe een hapje gras en een slokje water, terwijl zij toch echt met haar beste vriendinnetje stond. Terug naar stal gehaald en ze was weer helemaal rustig. Verder staan ze bij ons overdag los. Maar naar anderhalf uur in een hele grote bak ging ze toch echt weer op en neer lopen bij het hek. En als het regende wilde ze direct weer naar binnen. Zo ken ik nog meer paarden die veel waarde hechten aan hun stal en niet de hele dag los hoeven te staan.
nambi schreef:Ik heb ook een kanttekening tegen 24/7 buiten staan. Ik ken genoeg paarden die dit helemaal niet willen. Bijvoorbeeld een merrie die we naar het land hadden gebracht. Ze stond 2 uur te grazen. Daarna heeft ze 3 dagen op en neer bij het hek gelopen met afentoe een hapje gras en een slokje water, terwijl zij toch echt met haar beste vriendinnetje stond. Terug naar stal gehaald en ze was weer helemaal rustig. Verder staan ze bij ons overdag los. Maar naar anderhalf uur in een hele grote bak ging ze toch echt weer op en neer lopen bij het hek. En als het regende wilde ze direct weer naar binnen. Zo ken ik nog meer paarden die veel waarde hechten aan hun stal en niet de hele dag los hoeven te staan.
flappie28 schreef:In de winter vindt ik dat een paard minimaal 4 uur per dag buiten moet komen. In de zomer is het het mooiste als ze 24/7 naar buiten kunnen met schuilmogelijkheid. Wel vind ik het dat je het per paard moet bekijken, die van mij probeer ik altijd einde van de middag op stal te zetten vanwege zijn eczeem.
bestekhaha schreef:ik heb een vraag: kan een paard ook 'gewoon' buiten staan in de wei als de grond 'swinters bevroren is?? graag reactie!