Veranderen van stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

velvetd

Veranderen van stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 09:42

Hallo,

Ik weet niet meer wat ik moet doen, daarom vraag ik het aan jullie.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe stalling voor mijn merrie,
omdat ik de eigenaar niet echt mag. Nu heb ik er wel een gevonden,
maar die is wel even wat verder weg, en aangezien ik wel moet fietsen.
Alles even op een rijtje.

Waar ik nu sta:
- 3x3 box
- 20x40 buitenbak + verlichting
- elke dag weidegang
incl. voeren, binnen/buiten zetten, strooisel, brok en hooi.
excl. uitmesten
- 20 minuten fietsen
Kosten : 140,-

Waar ik misschien heen wil:
- 3x3/4x3 box
- 2x 20x60 buitenbak + verlichting (in 1 staat parcours)
- 2x 20x40 binnenbak + verlichting
- elke dag weidegang
- longeercirkel
incl. voeren, binnen/buiten zetten, uitmesten, strooisel en hooi.
excl. brok
- 50 minuten fietsen
Kosten : 150,-

Het ergste waarmee ik zit is de reistijd. Ik houd namelijk niet zo van fietsen ahaha.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

xx

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:45

tja, dat zal je zelf moeten beslissen
ikzelf zou voor stal 2 gaan.
niet veel duurder en toch fijner voor jou en je paard.
(denk aan swinters rijden in de binnenbak)
voor mij maakt fietsen dan niet meer uit.
maar het is jou keuze :) mbt fietsen

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:47

Ik zou voor 2 gaan. Je bespaard tijd door niet te hoeven uitmesten, die kun je dan voor fietsen gebruiken.
Ook vind ik de optie om lekker mijn eigen brok te kunnen voeren een ontzettend voordeel.
Binnenbak is ook een erg groot voordeel en de twee buitenbakken ook, wat betreft verschillende bodems en meer keuze als het heeft geregend.
Voor alles wat je krijgt is 2 ook echt spotgoedkoop, ik betaal voor de helft 100 euro meer :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:48

Hoe oud ben je? Misschien dat je je scooter rijbewijs kunt halen? :)

Voor je paard lijkt er niet zozeer voordeel in de tweede stal te zitten, voor jou is een binnenbak wel fijn natuurlijk :j Ik zou voor stal 2 gaan, voor dat ene tientje per maand extra heb je wel een binnenbak én wordt de stal gemest!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:49

uggy schreef:

50 minuten fietsen in de winter in de sneeuw is anders behoorlijk ondoenbaar... kan je nog niet van je binnenbak profiteren :P

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:51

Hoe kan stal 2 in hemelsnaam maar 150 euro zijn?? Dat betaal ik al bijna voor alleen een stal, wei en (slechte) bak dan moet ik nog alles zelf doen.
Weet je heel zeker dat dat helemaal klopt? Ik kan het me echt niet voorstellen namelijk.

Als het echt klopt zou ik niet twijfelen :D Lijkt me een top stal voor dat geld!

velvetd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 09:52

met slecht weer hoef ik niet te fietsen. Ben 14 bijna 15, dus scooter bewijs duurt nog wel even ahaha.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:52

Solleke_Noah schreef:
uggy schreef:

50 minuten fietsen in de winter in de sneeuw is anders behoorlijk ondoenbaar... kan je nog niet van je binnenbak profiteren :P

_O-

velvetd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 09:53

Ja, heb het nagevraagd en het klopt.
Ook heb ik goede ervaringen gehoord over de stal.
150,- is dan voor hier ook vrij goedkoop. Maar ben er wel blij mee, want alle anderen hier in de buurt ben je rond de 300,- kwijt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:54

Als je afhankelijk bent van fietsen, stal 1. 2 keer 50 minuten is echt een hele belasting, zeker als het slecht weer is. Dan gaat de lol er ook snel af. Voor je paard maakt het niet uit, en op stal 2 is het ook maar afwachten of je iedereen wel zo zeer mag. Ik zou lekker verder zoeken voor een plekje, en de eigenaar zo weinig mogelijk "in de weg zitten", zodat je ook geen last van elkaar hebt.

Sabinee__

Re: Veranderen van stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:58

Gaat er geen bus naar je stal? Anders een bushalte in de buurt en daar een fiets neerzetten?
Misschien dat dat scheelt in reistijd.
Ik vind 50 min. behoorlijk een tijd fietsen, zou mij echt opbreken elke dag.
Want je moet ook nog terug. Dus 'effe snel' langs zit er niet in..

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:05

Ik zal gaan voor stal 2 klinkt veel luxer en beter, en 50 minuten fietsen doe ik ook naar school dus dat kun je overleven en al zeker als je met slecht weer gebracht kan worden is voor mij de keuze snel gemaakt. Dus ik zal gaan voor stal twee.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:09

50 min fietsen is veelste lang. Zou blijven waar ik was en rustig verder zoeken

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:09

onthou dat er op elke stal vaak wel iets is he en het altijd geven en nemen blijft. 50 min fietsen is pittig, vooral als je het bv druk hebt op school etc moet je wel rekening houden met je tijd, in enderland zijn vaak de winters langer dan de zomer wat inhoud dat je vaak slecht weer heb (regen sneeuw harde wind etc) denk wel dat je dat in je achterhoofd moet houden

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:12

50 minuten fietsen ik weet niet of dat wel haalbaar is. Hoevaak wil je naar je paard? Neem aan dat het 50 minuten heen is en dan nog eens 50 minuten terug?
Dan ben je alleen aan fietsen al meer als 1,5 uur kwijt en dan moet je nog rijden of iets anders doen als dat je dagelijks wil gaan denk ik dat het je snel gaat opbreken.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:16

50 minuten fietsen enkele reis is leuk als je 1x per week gaat, maar niet iedere dag. Dat is 700 minuten per week, meer als 11 uur per week, reistijd om naar je paard heen en weer te komen. Lijkt mij geen doen

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:04

Ik zou voor een gaan. Ik heb er zelf ervaring mee, was eerst 45 min fietsen en nu nog maar 5. Echt een wereld bah verschil, je kunt gewoon gaan om even een aai of wortel te geven en je kijkt niet op tegen de winter. Uit eigen ervaring met lange en korte tijd zou ik dus voor 1 gaan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:11

Gewoon blijven waar je bent en de eigenaar voor lief nemen, als die wel goed voor je paard zorgt. Dat is tenslotte het belangrijkste.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:15

Ik zou ook verder zoeken.
2x 50 minuten fietsen is geen doen.. :n
Dat gaat je vanzelf de keel uithangen.

Wat Shinedown zegt, nu kun je 'even' langs stal voor een knuffel oid..

Ik zou, zolang je paard het er wel goed heeft, rustig verder zoeken naar een stal dichterbij :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:20

Misschien moet je even kijken naar een kortere weg? Ik fietste eerst 45min naar stal. Via google maps een kortere route langs binnenwegen gevonden en nu fiets ik erbog geen 30 minuten over.

Verder moet je het positief bekijken dat het iets verder is. Goed voor de beenspieren :j

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:29

ik reed voorheen op mijn fiets een uur heen en een uur terug ik had er in het begin veel moeite mee maar toen
ik het vaker deed werd t steeds makkelijker en was ik er ook steeds sneller. Zou wel zorgen voor een goede fiets
en een muziekje in de oren had ik ook altijd maar heb het uiteindelijk 6 dagen per week gedaan en dat ruim
een jaar lang. Mijn paard stond uiteindelijk beter en ik had het veel meer naar mijn zin en door de binnenbak
kon ik ook altijd rijden en mijn doelen behalen.

Het is voor ieder een eigen keus iedereen verklaarde me voor gek maar uiteindelijk zagen ze wel weer een vrolijk
iemand die met plezier naar stal ging ondanks het uur fietsen. (ik werd overigens niet gebracht met slecht weer).

Groetjess en succes met je keuzen en wie weet is er idd wel een binnendoor route.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:37

Klopt, ik heb 4 jaar lang ver moeten fietsen. Met de auto was het een 30 minuten, met de fiets in het begin 70minuten (2 bruggen over, veel verkeerslichten)
Uiteindelijk deed ik er 45 minuten over. Muziekje erbij, en goede opgepompte banden.
Ik ging in weer en wind, sneeuw en regen. Maar ik was wel blij, had alles op stal wat ik kon wensen. Uiteindelijk zijn de eigenaren verhuist naar een grootschalige stal/manege en is er een stalplek hier in de buurt (waar ik eerder van sprak) vrij gekomen en nu sta ik daar :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:28

voor mij zou het echt onmogelijk zijn om 100 minuten reistijd per dag naar mijn paard te hebben, heb ook nog een drukke studie en werk dus zou het dan echt niet meer redden om 7x per week te gaan, en ik heb geen paard om m maar 2x per week te zien :P.
Als je nog gewoon elke dag kan gaan zou ik stal 2 kiezen, ander gewoon bij 1 blijven, klinkt ook prima.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:32

Ik zou toch voor stal 2 gaan. 50 minuten fietsen is ver, maar het is echt super goedkoop en als je met slecht weer gebracht wordt lijkt me dat helemaal super!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:33

ik zou lekker voor 2 gaan, ondanks je reistijd dan langer is.

Ik zie veel voordelen in het 2e. Er is ook nog eens een binnebak bij. Dus in de winter is het veel practicer lijkt me.
Maar de uiteindelijke beslissing ligt toch bij jezelf. Succes! :)