Welke stal zouden jullie kiezen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Welke stal zouden jullie kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:55

Hoi iedereen, ik heb mogelijkheid om naar een andere stal te gaan, nu zit ik erg te twijfelen en ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Ik heb een shetje.

Huidige stal:
60euro
4 min. rijden
Pony staat 24/7 op land zonder schuilstal (iets wat ik erg jammer vind)
Niet uitmesten
Redelijke uitrijmogelijkheid

Nieuwe stal:
Gratis stalling in ruil voor af en toe wat klusjes doen zoals een keer voeren en vegen (is een vriendin van me)
17min. rijden
Ruime stal, wel zelf uitmesten
In de winter in de stal, paddock en paar uur in de wei, 's zomers zelf keuze tot hoeveel weidegang (weide ligt op 1km van stal)
Hele mooie uitrij gelegenheid (groot bos en strand op 10 min.)

Volgens mij was dat het, als ik iets vergeten ben hoor ik het wel!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:07

TAO --> VSW

Ginam

Re: Welke stal zouden jullie kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:38

Dat ligt eraan of je het erg vindt om zelf uit te mesten. Als je dat niet erg vindt en er de tijd voor hebt, zou ik voor de nieuwe stal gaan. Vooral vanwege geen schuilstal in de winter bij de huidige stal en betere uitrijmogelijkheden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:45

Bedankt voor je antwoord! Uitmesten vind ik zeker geen probleem.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:52

Ik zou ook voor de huidige stal gaan, scheelt je weer 60 euro wat je aan andere dingen kan uitgeven en af en toe wat klusjes, nja je bent er toch dus dat zal niet zo veel tijd in nemen. En ook omdat shets aanleg hebben om dik te worden kan die in die winter weer wat bij komen in de paddock en op stal.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:47

Mij zou het niet zo veel uitmaken, dus voor prijs zou ik stal 2 kiezen.
Echter, hou er rekening mee dat gratis stalling bij een vriendin niet altijd goed gaat (veel topics over op bokt), je vriendschap wordt hierdoor vaak wel op de proef gesteld...

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:47

Ik zou voor de tweede stal gaan! :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:31

Lastig. Voor de weidegang in de winter zou ik stal 1 houden, want van 24/7 naar een paar uur buiten vind ik wel een grote overgang. Een schuilstal kan je regelen... Ik zou dan toch de eerste stal houden. Vriendschappen kunnen kapot en voor die 60 euro hoef je het ook niet te laten (man, ik wou dat ik daarvoor stalling had). Verder lekker dichtbij.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 00:44

Inderdaad ben ik bang dat onze vriendschap op de proef gesteld gaat worden en dit is ook mijn grootste voorwaarde: zodra ik merk dat het fout gaat, verhuis ik de pony terug.
Een schuilstal is helaas echt niet mogelijk bij de huidige stal (heb al meerdere dingen aangeboden op mijn kosten), ze staan in de winter op een open weide waar veel wind staat. Zonder enige vorm van schuilmogelijkheid (zoals bomen). Ik merk aan de pony dat ze hier nukkig door wordt.
Ik ga even overleggen met de huidige staleigenaar, ik ga kijken of het mogelijk is om het een maandje te proberen.
Ik ben bang dat de afstand me gaat opbreken (al is 17min. niet ver, ik ben verwend met de huidige stal zo dichtbij).
Overigens gaat het me totaal niet om de kosten, die 60euro betaal ik graag voor haar!
Het voordeel op de nieuwe stal is dat mijn vriendin er staat, en de mooie uitrijmogelijkheden. Tevens de keuze om de pony met slecht weer binnen te zetten.

xJamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:48

ik zou voor de nieuwe gaan, omdat bij je huidige stal geen schuilstal staat.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:53

ik zou bij de oude blijven en kijken of er echt geen mogelijkheid is om een schuilstal te bouwen.

Denk echt dat het je de vriendschap gaat kosten. Want je staat er gratis, dus hebt maar te doen wat zij voor je bedenkt. Of je het leuk vind of niet

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 01:00

Probeer eens te kijken naar grote kalveriglo's als schuilmogelijkheid?
Duur, maar wel verplaatsbaar!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 01:27

Ik zou zelf mesten. De leukste en leerzaamste tijd van de dag al zeg ik het zelf. Vooral als je uitzicht hebt op de wei/paddock en je dus het gedrag van je paard kan inspecteren.
Dus ik zou optie 2 nemen.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 01:37

Schuilgelegenheid zou voor mij een absolute voorwaarde zijn.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:45

wortelsussie schreef:
Ik zou ook voor de huidige stal gaan, scheelt je weer 60 euro wat je aan andere dingen kan uitgeven en af en toe wat klusjes, nja je bent er toch dus dat zal niet zo veel tijd in nemen. En ook omdat shets aanleg hebben om dik te worden kan die in die winter weer wat bij komen in de paddock en op stal.

Edit, bedoel nieuwe stal. Foutje haha

Ilona_AW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:21

Ik zou ook voor de nieuwe stal gaan. Ik zie in het rijtje bijna alleen maar voordelen

calippo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:27

Ik zou voor de tweede stal gaan, zeker als je het belangrijk vind om een schuilstalletje te hebben. Je omschrijft ook meer voordelen bij de tweede stal, maar het gaat natuurlijk wel meer tijd kosten als je zelf uitmest en 17 min ernaar toe moet rijden. Ik weet niet of je er met de auto naartoe gaat? Dan moet je er weer rekening mee houden dat je meer brandstof verbruikt.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:27

Ik zou blijven, een Shetje kan makkelijk 24/7 buiten staan zonder schuilstal.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:29

Eerste stal en schuilmogelijkheid regelen. Gratis stalling bij vrienden gaat in 90% van de tijd wrijving en conflicten geven.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:30

Ik bekijk het even vanuit het standpunt van je pony, duidelijk de eerste. Een kleine verplaatsbare schuilstal kun je zo neer zetten, da's het probleem niet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 14:58

Ik ga inderdaad met de auto. Brandstofkosten zullen wat meer zijn, maar dit zal gelijk staan aan de gratis stalling. (ipv. 60euro)
Er is mij al meerdere keren door de huidige staleigenaar duidelijk gemaakt dat er geen schuilstal komt, ook als ik hiervoor de kosten op me wil nemen.
Ik zit inderdaad nog even te denken of het wel verstandig is om bij vrienden op stal te gaan staan, hier zullen ook duidelinke afspraken over gemaakt worden.

calippo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:05

Als er echt duidelijke afspraken gemaakt worden, en je een goede vriendschap met ze hebt zou dit geen problemen moeten geven. Wat dat betreft moet je daarover denk ik je eigen gevoel volgen. Wat zou je doen als je de twee stallen onafhankelijk, dus buiten het feit om dat de tweede stal bij vrienden is, kijkt?

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:10

Ik zal toch gaan voor het eerste, een weiland. Ik las niet dat het om een shetje ging. Dan is die eerste veel fijner voor de pony. En krijg je minder snel ruzie met je vriendin. Want naar je paard ga je elke dag en zie je elkaar heel veel, als je elkaar te veel ziet dan komt er eerder een ruzie..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:20

Als dr geen schuilstal kan dan zeker weten stal 2.
Een paard moet kunnen schuilen met slecht weer of brandende zon.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 12:39

calippo1993 schreef:
Als er echt duidelijke afspraken gemaakt worden, en je een goede vriendschap met ze hebt zou dit geen problemen moeten geven. Wat dat betreft moet je daarover denk ik je eigen gevoel volgen. Wat zou je doen als je de twee stallen onafhankelijk, dus buiten het feit om dat de tweede stal bij vrienden is, kijkt?

Ik sta momenteel prima, alleen schuilmogelijkheid... Vorige zomer heeft ze haar neus heel erg verbrand. In de winter werd ze chagerijnig.
Laat ik het zo zeggen, als er een schuilstal zou kunnen komen, blijf ik staan.
Maar aan de andere kant vind ik nieuwe uitrijmogelijkheden ook erg leuk (rij altijd buiten, dat heb ik hier nu wel een beetje gezien, al zou het niet direct een rede voor mij zijn om op zoek te gaan naar een andere stal, ala ik deze niet aangeboden had gekregen.)
Lastig lastig!