(valt wel mee).Afgelopen zomer hebben we hem een aantal keer losgegooit in de bak en hij loopt gewoon lijnrecht tegen het hek aan, op zo'n moment denk je "ach, sukkel".
Maar ik ben er eens over gaan nadenken en hij loopt ook altijd recht op bomen af, je moet hem echt op het laatste moment wegtrekken en vanmiddag is ie vol tegen een lantaarnpaal aan gelopen.
Ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen of het zijn ogen niet zijn.
Is dat te controleren??
Is het nu tijd om aan de bel te trekken (voor ie straks met een gat in zijn hoofd staat).
Toen ik vanmorgen de staldeur had dichtgedaan (normaal blijft ie open na het voeren maar het was zo slecht weer) liep ie er ook vol tegenaan, volgens mij zag ie die deur echt niet...*zucht*
Maar goed, is dit door een dierenarts te controleren?
nee, het lijkt me niet normaal als een paard tegen een paal loopt, ik heb 2 jaar lang een paard gereden die dezelfde symptomen had, ook tegen bomen lopen, belachelijk hoog over hindernissen springen (wat hij eigenlijk niet durfde) stoepranden, struikelen... Maar hierkomt het, het was een ENORM schrikachtig paard dus hij droeg een kap waardoor hij alleen langs zijn neus naar voren kon kijken, maak maar eens 2 vuisten met een gaatje van 1 centimeter, hou het voor je ogen en je ziet wat mijn rijpaardje ziet met die kap op.... zorg ervoor dat je je duimen tegen je wijsvingens houdt, dat moet dan de neus van het paard vorstellen, en bedenk daarbij dat de pupillen aan de zijkant van het hoofd zitten en niet aan de voorkant, zo'n paard kan geen ene fl*kker zien, het naar voren kijken wordt ook bemoeilijkt, misschien wel vermoeiend, en dat hij daardoor dit soort dingen doet, ja, ik zou het zeker laten controleren, want het is vervelend voor zo'n paardje als die steeds overal tegenaan loopt...