heyhoii, ik vroeg me af of er iets bestaat dat de groei van de staart bevordert. mijn paard heeft nogal een zielig dun staartje en ik wil (als het kan) het liefst hier verandering in brengen. Kan iemand mij helpen..?
Rubio
Geplaatst: 12-06-13 15:19
Wat ik doe is de staart van mijn pony 1 keer in de week helemaal uitpluizen en daarna kammen. Ik weet niet hoe vaak jij dit doet maar hoe vaker je dat in een week doet, hoe meer haar je eruit trekt. Verder spuit ik er ieder dag een beetje anti klit in om er voor te zorgen dat de klitten beperkt blijven. Mijn pony had ook een beetje een dunne staart en nu is hij super vol geworden.
Anneert
Geplaatst: 12-06-13 15:19
In ieder geval nooit uitborstelen, maar langzaam uitpluizen. Dikte van de staart is denk ik genetisch bepaald, daar kan je niks aan veranderen, maar als je de staart goed verzorgd kan je hem er wel voller uit laten zien. Succes.
Tigra_
Geplaatst: 12-06-13 15:20
Heeft je paard dat altijd al gehad? Zo ja dan is dat gewoon de aanleg en doe je daar weinig aan. Als je echt je paard een vollere staart wil geven kun je aan extensions denken. Mijne heeft een hele dikke staart die zou ik nog niet dun gekamd krijgen als ik dit dagelijks doe. Zolang je het maar goed blijft onderhouden.
Ik denk dat het deels genetisch is bepaald. Ik borstel meerdere keren per week de staart van mijn pony uit en hij wordt er niet dikker of dunner van. (met een mensenborstel en anti-klit spray) Uitpluizen is inderdaad voorzichtiger, maar dode haren zullen er toch wel uitkomen Net als bij je eigen haar.
Anneert
Geplaatst: 12-06-13 15:26
Rubio_lover schreef:
Ik gebruik trouwen een gewone goedkope mensenkam. Daar trek je volgens mij de minste haren mee uit de staart
Ik gebruik na het uitpluizen een gewone mensenborstel, werkt inderdaad prima.
Ik heb 3 ponys/paarden gehad en heb de staarten atijd elke dag uitgekamt met een mensenborstel.... en 1 keer per week manenspray erop. Alle drie hadden een mooie dikke staart, terwijl de laatste bij me kwam met een dun staartje.....kennelijk kan borstelen dus ook juist bevorderend werken?
Koop een pot pure kokosvet echt 100% natuurlijk, haal hier een eetlepel uit en laat het smelten in je handen tot olie, smeer dit daarna gelijkmatig bij je paard in de staart en vooral goed onderin, hierna een uur laten intrekken en dan uitwassen met shampoo, staart aan de lucht laten drogen en dan heeel voorzichtig uitborstelen, het haar word heel soepel.. En blijft bij mijn paard een week glad en mooi, zo trek je er geen haren uit! Ohja ik doe dit weekelijks
Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben met de aanleg die je paard heeft om volle manen te krijgen. Ook als ze ouder worden krijgen ze een veel dunnere staart. Wat ik nu doe met mijn verzorgpaard is eigenlijk afblijven en 2x per week de manen en staart stukje voor stukje uitpluizen met wat glansspray. Ik heb gehoord dat vlechten ook zou werken maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Dus je eigen haar ook maar niet meer borstelen? Als je elke dag rustig borstelt, dan komt er ook bijna niets uit -eventueel zo nu en dan anti klit erbij- En wat er wel uit komt, dat zijn gewoon de dode haren die iedereen heeft.
Er komt bij mijn paard ook niks uit hoor, en uit de staarten van mijn ponys ook niet. Ik hou het idd dagelijks bij, de staart ziet er daardoor gezonder, voller en glanzender uit dan van veel paarden die ik zie die alleen uitgepluisd worden.. Maar eigen keuze natuurlijk!
Ik denk dat minder vaak borstelen geen zin heeft, ligt er natuurlijk aan hoe je het doet. Een gewone mensenborstel werkt voor mijn idee het beste, als je eerst voorzichtig de klitten uit de onderkant van de staart met anti klit haalt, en dan de hele staart voorzichtig borstelt trek je geen haren uit .
Het hangt er natuurlijk af hoe je borstelt. Als je iedere dag met grote halen door de staart gaat en daardoor klitten eigenlijk gewoon uit trekt, dan verlies je iedere dag natuurlijk een pak haren. Hou je de staart echter iedere dag bij door rustig te borstelen, onderaan beginnen, plukje per plukje en een echte klit eerst met de handen los te maken, dan kan dat natuurlijk geen kwaad.
iemand die ik ken ging een jaar lang naar het buiten land en ik verzorgde dat paardje toen. hij kwam echt aan met een miezerig staartje, was echt ongezond dun..... Toen heb ik toestemming gevraagt om een heel stuk af te mogen knippen, en dat was goed. toen heb ik er een aardig stukje afgehaalt (niet als een soort belgisch trekpaard ofzo ) Toen begon ik het elke dag eerst in te sprayen met anti-klit en dan uit te pluizen en daarna te borstelen. en dan elke dag. en steeds een stukje bij knippen zodat het vol aangroeit. nu is het echt een mooie volle dikke staart, weet niet hoe het komt dat het zo goed gelukt is maar hij heeft nu een mooie staart. zal is even zoeken naar een foto van voor en na Zelf bij mijn pony heeft het ook gewerkt ik zal niet een heel groot stuk eraf halen als ik jou was, maar net zo iets was spring paardjes altijd hebben, misschien iets meer, en dan goed bijhouden
Dankjewel, ik ga eerst vragen of andere ermee eens zijn dat ik dr staart aknip hahah, maar ik ga wel de puntjes afknippen om het dik aan te laten groeien
sannedeedee1
Geplaatst: 05-07-13 10:27
hartjetarka schreef:
Dankjewel, ik ga eerst vragen of andere ermee eens zijn dat ik dr staart aknip hahah, maar ik ga wel de puntjes afknippen om het dik aan te laten groeien
Haha zal idd eerst toetemming vagen, als mensen zomaar mijn pony haar staart af zouden knippen had ik ze echt afgemaakt Inidergeval succes!