Neus bescherming tegen de zon

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Neus bescherming tegen de zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:08

Hallo bokkers,

Mijn pony Lotje is zoals veel van jullie misschien zullen weten met pensioen gegaan vanwege artrose :( . En omdat ze op mijn huidige stal niet de hele dag naar buiten kon, heb ik haar verplaatst naar een wei om de hoek. Daar staat ze de hele dag buiten en de avond binnen. Alleen is er in de wei geen afscherming van de zon (hier hoef ik verder geen commentaar op. Ik weet dat het niet goed is maar het is even niet anders. Ze gaat over een paar weken weer terug naar haar vorige eigenaren). En omdat ze een witte neus heeft, verbrandt ze dus snel. Daarom heb ik zonnebrand gekocht voor haar neus en toch verbrand ze. Ik zei het tegen een vriendin van mij en ze heeft gezegd dat er een kapje bestaat die bescherming geeft tegen de zon. Deze dus:

http://www.divoza.com/english/collectio ... ector.html

Ik vroeg me dus af wie hier ervaringen mee heeft? Werkt het goed? En weet iemand of er hier een andere misschien goedkopere versie van is en waar ik die kan vinden?

Xx

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:11

Ik heb juist een duurdere versie van dat product gehad, die was soepeler en zachter. 16 euro is niet duur, als je veel met creme smeert tegen zonnebrand, dan ben je meer kwijt.

Bij mijn pony was het verbranden van de neus altijd verschrikkelijk. Hoe goed ik ook smeerde (en dat vond ze echt niet leuk), het ging toch altijd mis. Met netje ging het wel goed! Ik ben dan ook zeer tevreden. Het nadeel vind ik wel dat je het halster om moet laten. Dat doen wij om veiligheidsredenen (en zweten/schuren) liever niet.

emilyslaluna

Re: Neus bescherming tegen de zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:15

Ok bedankt voor de reactie. Ja bij Lotje blijft de halster gewoon om dus voor mij geen probleem. Maar waait dat kapje dan niet omhoog? Of zit die om de mond?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:18

Bij mijn pony bleef het keurig zitten. Het kapje was wel net iets langer dan haar neus en daardoor is het onderste gedeelte afgesleten door het grazen, maar daardoor ging de werking niet verloren. Het werd wel een beetje een vies lapje, maar dat maakte me weinig uit, want het was het enige wat hiep.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:30

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:32

Ok ja die zag ik ook op divoza. Alleen is die 50 euro :/

Joowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:34

die je in je eerste bericht had neer gezet die had een stal genootje gister bij de divoza gekocht. vandaag voor het eerst om en om 11 uur komen we de wei binnen en ik vind hem in het weiland. de klittenband waar die mee vast zat die zat om zn neus.

(hij staat in een groep van 12 ruinen)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:36

Bij onze tinker werkt het prima hoor.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:37

_Lorette_ schreef:
Ik heb juist een duurdere versie van dat product gehad, die was soepeler en zachter. 16 euro is niet duur, als je veel met creme smeert tegen zonnebrand, dan ben je meer kwijt.

Bij mijn pony was het verbranden van de neus altijd verschrikkelijk. Hoe goed ik ook smeerde (en dat vond ze echt niet leuk), het ging toch altijd mis. Met netje ging het wel goed! Ik ben dan ook zeer tevreden. Het nadeel vind ik wel dat je het halster om moet laten. Dat doen wij om veiligheidsredenen (en zweten/schuren) liever niet.

Welke is dat Lorette ,die duurdere versie?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:38

Joowtje schreef:
die je in je eerste bericht had neer gezet die had een stal genootje gister bij de divoza gekocht. vandaag voor het eerst om en om 11 uur komen we de wei binnen en ik vind hem in het weiland. de klittenband waar die mee vast zat die zat om zn neus.

(hij staat in een groep van 12 ruinen)

O dat is wat minder. Was die eraf door de andere paarden?

Joowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:42

dat weten we niet. hij kan er zelf ook op hebben gestaan. hij is ook wel een eigenwijze. maar de meeste paarden die dekens bijten en zo zijn weg maar ja je weet maar nooit he ;) een beetje spel

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:47

Heb zelf ook die eerste, alleen koop ik 'm altijd bij de paardendrogist.
Neem altijd de full voor mijn haflinger, zodat haar neus helemaal bedekt is! Zit echt keurig, klittenband is hartstikke sterk en blijft altijd prima zitten. Mijn paardje komt 's nachts op stal, maar overdag (tussen 8.00 en 20.00uur) loopt ze met neusbescherming buiten.

Eind van het weideseizoen is ie aan de onderkant wel echt helemaal afgerafeld aan de onderkant. Dus ik koop elke zomer een nieuwe!

Je kunt ook een zeem ovaal knippen en om de neusriem van je halster naaien. Deed ik 'vroeger' ook altijd. Ging ook een zomer lang mee!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:59

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:06

balin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:58

Mijn verzorgpaard heeft zo'n lap. Voor hem is het echt een zegen!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:04

Mijn oude paard loopt ook met zo'n ding op de wei. Gaat volgens mij gewoon goed, ze loopt er al jaren mee. Heeft ook een mega grote bles en had na 1 dag zon haar neus alweer verbrand...t is t geld wel waard ;)

Mootje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:44

Noon schreef:
Mijn oude paard loopt ook met zo'n ding op de wei. Gaat volgens mij gewoon goed, ze loopt er al jaren mee. Heeft ook een mega grote bles en had na 1 dag zon haar neus alweer verbrand...t is t geld wel waard ;)

Ik zal dit topic in de gaten houden, ik wil namelijk ook zon lapje ;D !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:05

Ik heb zo n lapje al een aantal jaren voor onze tinker, het werkt redelijk. Eerder heb ik zelf van een oude handdoek een lapje gemaakt. Werkte ook goed alleen dat wordt snel een vodderig ding. Deze neusdingen werken op zich goed, alleen de maat is wat lastig. Voor onze tinker is hij eigenlijk iets te lang en iets te smal. Maar het voorkomt de meeste verbranding omdat zijn neus toch aardig in de schaduw zit.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 03:43

Zou ik de m of l nemen voor lotje?

Muchacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:01

ik smeer de neuzen in met factor 50 en heb nooit verbrande witte neusjes

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:50

Ik gebruik ook zo'n flapje (van een soort lichtgrijs gaas) en daaronder nog zonnebrand factor 50 extra waterproof.

HannaCaptain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:56

Ik heb er een gehad die om de lip van mn pony heenn ging zegmaar, zodat het bleef zitten! Werkte heel fijn :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:23

Hier ook 3 witte neuzen. Eerst smeerde ik ook met zonnebrandcreme, maar als ze wat hadden gedronken ging het er toch af (ja, het was waterbestendige creme).

Nu deze:

http://www.equimatch.nl/dekens-halsters ... onderlegd/

kost maar 14 euro en werkt perfect. Ben er erg blij mee.

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:18

Ik smeerde meestal in met sunblok of factor 50. Kapje vond hij echt vreselijk en ging ook meestal schuren waardoor de neus juist kapot gaat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:17

Hier werkt het masker (dit masker tenminste) echt super. Zonder masker ondanks factor 50 namelijk toch steeds echte brandplekken.