Vraagprijs voor verhuur van stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sayenti

Vraagprijs voor verhuur van stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 13:04

Hallo,

even uitleggen of dit een mogelijkheid is.
Samen met mijn vriend gaan we een hoeven kopen met +- 2hec grond(met mogelijkheid tot nog een hec bij te kopen)
waar 10 stallen aanwezig zijn.
Om uit de kosten te komen zouden we graag de stallen verhuren omdat mijn paarden 24/24 op de weide staan en ik dit ook zo wil houden.
Het gaat dus om 9stallen 3-3m misschien iets groter en 1stal van 7 op 3m eventueel voor merrie met veulen.
Er is ook een ruime buitenpisten aanwezig die we in de winter eventueel kunnen toemaken maar in princiepen is de pisten heel het jaar door berijdbaar.
De paarden zouden al vrij vroeg het land opgaan tot s' avonds staan max. 5uurs alleen (tenzij er eigenaars zijn) domein is helemaal afgemaakt door hoge hekken. Dus kan niet zomaar iemand bij.
krijgen 2xdag krachtvoeder en beschikken over ruwvoer en gras.
Stallen worden ook dagelijks gemest.
Straat oversteken en je kan uren gaan buitenrijden door de bossen.
Dus alles word voor je gedaan dat je enkel je paard moet poetsen en genieten.
In de omgeving is er geen andere stal noch weiden.

Dus de vraag hoeveel zou dit waard zijn?
-stallen worden gedaan
-voeder worde voorzien en gedaan
-min 10u weide gang of paddock in de winter
-uitrij mogelijkheid
-opslag voor je materiaal
-eventueel een kleine living voor in de winter op te warmen en iets te drinken
-Eventueel indien gewenst mee begeleiden met jonge paarden en of zadelmak maken.
-zelf trailer beschikbaar indien je op wedstrijd wil
Is regio Geel-meerhout-Tessenderlo_mol vlak bij autostraden.

_Nero

Re: Vraagprijs voor verhuur van stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:09

Ik woon zelf in Friesland en betaal €175,- per maand, alles wat jij noemt is ook bij mijn stal. Jij woont in een andere regio, en ben me ook niet bewust van de prijzen daar..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:10

Is er een toilet aanwezig voor klanten?

Ik vind €175 al een nette prijs.
Zou net te hoog inzetten, je wilt immers wel klanten aantrekken en dan is er nog zoiets als huurverhoging..

Han_lageland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:39

Bij ons in de regio betaal je al snel rond de 300 euro voor een al inclusief stalling (randstad)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:46

Is het ook mogelijk om je paard szomers dag en nacht buiten te hebben staan ? en word er ook regelmatig op een dag naar de paarden gekeken of ze nog 'heel' zijn. dus controleren op wonden etc.

dan zou ik 200 euro willen geven.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:06

Zou even kijken naar de prijzen die stallingen vragen die er omheen liggen, vaak ga je rond die prijs zitten. En dan is het maar net wat iemand zoekt, goedkoper en stallen zelf doen of duurder en laten uitmesten.

Verschillen zijn heel groot, zelfde als jou in de randstad dus 300 las ik net.. Hier heb je een stal in de buurt met een binnenbak voor 180 per maand.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:11

Hmm, kijk eerst eens wat de kosten zijn. Vaak hou je aan 10 stallen zo weinig over dat je beter meer uur kunt gaan werken bij een baas. Vergeet vooral je afschrijving niet en belasting en al je uren (ook de administratie).
Er gaat meer stuk dan je denkt.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:12

Het ligt er aan waar je woont :).
Randstad of platteland is echt een verschil.

Hoe zit het trouwens met je vergunningen? Zijn die allemaal in orde?

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 16:35

Paarden worden nagekeken enzo, er is mogelijkheid steeds buiten te staan.
Vergunningen zijn in orden belastingen zijn we ook van op de hoogte hebben er lang over nagedacht.
Stal prijzen enkel stal geen weiden is al rap 270-285 per maand.
Toilet is ook voorzien.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:53

hier in de buurt betaal je voor wat jij bied al gauw 300 euro in de maand.
ik zou alle kosten bij elkaar optellen + "uurloon" en dat afgerond ong gaan vragen.
ook is het handig om bij meerdere stallen in de buurt naar de stalhuur en de faseliteiten te kijken enen zo je prijs te bepalen.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:56

Hier in de buurt betaal je voor bovengenoemde faciliteiten rond de 250 euro

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:59

sayenti schreef:
Paarden worden nagekeken enzo, er is mogelijkheid steeds buiten te staan.
Vergunningen zijn in orden belastingen zijn we ook van op de hoogte hebben er lang over nagedacht.
Stal prijzen enkel stal geen weiden is al rap 270-285 per maand.
Toilet is ook voorzien.

als die andere zo hoog liggen zou ik gewoon voor 200 gaan,, mensen willen meestal wel goedkoper staan.
dan heb je meer kans dat alles snel verhuurd is.
als je daar tegenover een super kwaliteit kunt leveren zit je goed.
ik heb eens op een stal gestaan waar een wachtlijst was, omdat het 'goedkoop' was en er een super kwaliteit werd geleverd

succes ermee

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:59

Ik zou op 245 gaan zitten en dan de mensen zelf hun stal laten uitmesten, inclusief 1 baal vlas per week en in de zomer maanden 100 euro korting bij dag en nacht buiten. Gezien de hoge prijzen bij je in de buurt kan je ook wat hoger gaan zitten. Klanten zelf laten uitmesten scheelt voor jou ontzettend veel tijd, helemaal als je een gewone baan er naast heb

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:05

als je iedereen zelf de stal laat uitmesten krijg je zo'n rommel, vind ik. en dan zou ik echt geen 245 betalen, dan lachte ik je uit

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:12

Het is maar wat je gewend ben, de goedkoopste stal bij haar in de buurt is 270 euro zonder wei. Dan betaal je 25 euro minder, maar moet je zelf mesten en is er wel een wei.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:14

Met 3 ha kan je niet 10 paarden dag en nacht op het land hebben.
Daar heb je te weinig gras voor en moet je gaan bijvoeren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:15

het klinkt mooi, maar 2 hectare is erg weinig voor zoveel paarden min 10u op de wei
ik had vroeger een eigen weide van 6000 m voor 1 paard en shet en dat redde ik net [ was wel zandgrond ]
en stonden daar 24/7 op met loopstal
als ik nu kijk waar ik sta, dat is 2 hectare waar de paarden van 8.30 tot 20.00 op staan in totaal 8 paarden en 1 shet
verdeeld over 3 stukken
dat is nu al zogoed als kaal, vorige week is er kunstmest op gegooid in de hoop dat het weer bijkomt.
en dit zijn paarden rond 150/160
in de winter kunnen ze er niet op vanwege te nat en vertrappen [ was vorige week al knollenveld aan het worden en zijn ze er 3 dgn afgehaald ]

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:21

Volgens mij ben je nu al verkeerd bezig. Je moet eerst eens kijken wat je kosten zijn en dan daarop je prijs baseren. We kunnen hier wel roepen 200 euro per maand, maar als je niet weet wat het hooi en stro kost bij jou in de omgeving + afschrijving/investering/reservering + je uurloon (winst) kan het dus zomaar zijn dat je
er op toelegt.

En vraag je zelf ook af of je er wel zin in hebt, het gaat nl. wel iets verder dan ff wat stallen verhuren. Je hebt constant mensen op je erf en die mensen hebben allemaal zo hun eigen ideeën hoe hun paard het beste verzorgd moet worden.

Paarden 10u op een paddock gaat al heel snel vervelen, dus ook op de paddock zul je dan bij moeten voeren en/of voldoende ruimte creëren dat paarden elkaar niet gaan lopen opjagen. Voor hele dagen op de wei heb je denk écht te weinig gras.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 20:49

onder de 250,- gaan we niet redden voor ze te verhuren komen we niet uit de kosten uit.
Alles zelf doen vind ik geen goed plan door dat je geen overzicht hebt wie wat gebruikt.
en wie hoeveel gebruikt.
De weide is in enkele stukken opgedeeld, de vorige eigenares hadden er 15paarden oplopen 24/24 en zijden als je goed afwisselt en de weide niet helemaal 'op' gebruikt dat dit haalbaar is dus dat zijn er enkele meer.
Zelf hadden we uitgeteld op 280-300euro.
Sta zelf in ploegensysteem dus heb voormiddag tijd voor stallen of namiddag vriend werkt door de dag 8uur en kan zelf zijn begin uur kiezen.
De rest van belastingen gaan we ook laten uittellen en kijken op welke prijs we kunnen richten de meeste mensen waar we tegen zeggen rond de 300,- vinden dit Oke en willen dan ook komen.

op gebied van prive we hebben een poort en naast het huis aan de andere kant heb je nog een leuke grote tuin waar klanten ons niet zien.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:32

tussen de 280 en de 300 euro voor een stal waar alles voor je word gedaan vind ik een prima berdag, ik zelf zou het niet kunnen betalen maar ik sta dan ook op een sta waar we alles zelf doen.
wij hebben trouwens naar ik schat zo'n anderhalve hectare land waar de paarden zo'n 7 maanden peer jaar op staan waarvan ong 6 dag en nacht, rwij redden het op zich prima en moeten we met een minder goed grasjaar (zoals de afgelopen 2 jaar) alleen de laatste maand hooi bijvoeren.
ze staan nu een maand op het land (door natte weer pas vanaf begin mei, andere jaren een paar weken eerder) en het eerste land van de 4 stukken is nu kaal dus zo hard gaat het niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:39

Wat zijn de prijzen van stallen in de buurt? 300 euro voor een stal zonder binnenbak vind ik aardig prijzig. Met binnenbak vind ik het nog een ander verhaal. Hier in de buurt nog steeds duur, hoor. Maar zonder binnenbak zou ik het nooit neerleggen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:42

Zonder binnenbak vind ik het een hoog bedrag.
Ik raad je aan om de je uren uit te rekenen, Hoeveel uur werk je extra hebt en hoeveel je dat opbrengt.
Bij een pensionstal kreeg je om de dag een baal stro voor je box, dan kon je dus geen stro extra pakken maar wel een extra baal kopen.
Naast je gewone baan is het echt veel en zwaar werk, dat moet je echt niet onderschatten en ook wanneer je ziek bent..of gewoon een vrije dag wil (nodig hebt)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:46

Ik denk dat veel mensen zich vergissen in wat voor werk het is. Het is niet alleen privacy, maar ook gewoon het tevreden stellen je klanten. De een wil zijn merrie niet bij ruinen, de ander wil hem alleen, vervelende en bijtende paarden, die kan niet bij die en die kan niet bij die, dan de vraag de bak te trekken, stront uit de wei te halen, meer kuil, meer brok, minder brok, dekens op, dekens af, paar uur buiten, uur eerder voeren ivm rijden/wedstrijd, uur later voer ivm rijden/les/ wedstrijd. Dingen die mensen laten slingeren, stront niet uit bak halen, enz. enz. Daar moet je echt tegen kunnen.

Een stal beginnen om 'lekker makkelijk' centen te verdienen zal je echt vies tegenvallen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:55

Idd sammie. Ik vind het werk van mijn eigen paarden aan huis al tegen vallen en dat zijn geen 10 stallen. Vreemde mensen op je pad is idd ook iets waar je tegen moet kunnen. Jij weet wat alles kost en bent er zuinig op, maar andere mensen zijn meestal "wat minder zuinig". Meeste mensen denken ook dat je er genoeg aan verdiend, dat is zover ik heb begrepen alleen wanneer je zo'n 40 paarden hebt staan. (ivm groot verbruik en vamn alle paarden een beetje "winst")

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:11

Hier in de buurt (Eindhoven) ligt de prijs dan rond de 175-200 euro..

Maar ik zeg wel heel eerlijk.. als je kijkt wat het dan opbrengt... zeg dat je per paard 75 aan hooi/stro/voer kwijt bent... Dan zou dat zeg 100 euro per maand zijn...

Het scheelt dat je alles al hebt, dus geen kosten meer hebt van stallen bouwen etc. maar ik zeg wel eerlijk: 100 euro per paard is weinig als je kijkt hoeveel tijd je er aan kwijt bent... Binnen/buiten zetten/voeren/stallen uitmesten... zeg een kwartier per dag (en je mest 1x per week de stal helemaal uit of iets dergelijks...). (En dan hebben we het niet eens over onderhoud stallen/wei etc.)

15 minuten * 30 dagen in de maand + hele stal uitmesten (zeg een uur per maand) --> 8,5 uur --> 100 euro..

En dan zit er dus nog veel niet bij.... Onderhoud valt tegen, je hoeft maar 1 sloper te hebben en je bent wekelijks de wei aan het maken ;)

Ook qua privacy is het niet ideaal, maar dat is een keuze, je moet er tegen kunnen (heb je wel een voor jezelf afgesloten stuk? of?) (dat je ook nog eigen tuin hebt om gewoon rustig in te zitten dus :p)