Ze hebben een schuilstal die ze volleeeedig links laten liggen en 'schuilbomen' dito... krijgen met zijn 2 bijna 2 baaltjes hooi per dag van 25-30 kilo, dus echt onbeperkt hooi dus heel vreemd dat ik hem zo zag trillen, zijn borst en zijn flanken. Ik heb accuut de stallen opgestrooid, schoon water en het pak hooi voor de nacht in de stallen gelegd. De tinker heb ik even een zweetdeken opgedaan om de ergste nattigheid op te vangen, die haal ik er zo af, moest zelf even opdrogen en stond zelf te trillen van de schrik hihi hoewel ik enorme horror dingen heb meegemaakt met paarden hahaha maar we zitten midden in verhuizing en zag al een paard zwaar met longontsteking/ koorts in vmijn hoofd voorbij flitsen...
Nogmaals, in weer en wind heeft hij altijd buiten gestaan.. nu maak ik mij verder even geen zorgen ( stiekem wel anders typ ik niet zo'n verhaal

Ik krijg een crisis van dit seizoen... ze hebben alletwee een lekkere regendeken maar doe ik die op staat ( vooral de tinker) enorm eronder te zweten en niet zo'n beetje... ... tinker heeft vreselijk zomereczeem, de vliegenpakken kan ik niet aantrekken want met die natte lappen op zijn lijf is hij 3 jaar geleden eens licht verkouden van geworden, beetje snotteren.. dus is ook helemaal geen optie, ik snap niet hoe anderen dit doen met eczeempaarden. het is hier 2 dagen met bakken uit de lucht gekomen, 1 dag droog en vandaag weer regen... er staan meer paarden dag en nacht buiten ( zonder schuilstal zelfs..) hoe zijn deze paarden eraan toe nu dan?
Ik hou niet van opstallen, ik heb dus wel 2 stallen voor ze, ook lekker ruim ( 3 x 4,5 meter)maar lekker buiten is voor mij, net als veel andere paardenliefhebbers/ houders gewoon ultiem paardenhouden. Omdat we dadelijk qua weide oppervlakte moeten inleveren bij het nieuwe huis zullen ze gewoon 's nachts op stal gaan maar ook gewoon lekker heel de dag buiten ( 23.00 naar binnen, 10.00 naar buiten) en 's winters in een paddock, inloopstal is geen optie helaas maar bij nieuwe huis worden de stallen 3,5 x 6, ik wil ze apart eten kunnen geven.. de BWP-er heeft last van wat voernijd op stal, buiten moet hij persé van de tinker meeeten, ze drinken ook samen uit de drinkwaterbak buiten

Nou ja, ze staan in ieder geval in een heerlijk dik pak stro op te drogen, hopelijk loopt het los...pfffft, blij dat ik de paardjes aan huis heb en ze in de gaten kan houden en hem zag bibberen, zijn benen waren niet aan het bibberen dus hij stond dus niet helemaal te klapperen... ik heb hem nog niet gewassen na de winter omdat ik het weer niet vertrouwde ( gelukkig maar ) dus zijn vetlaag is er nog...
Zijn er nog meer buitenpaarden met de bibberitus nu die naar binnen zijn gezet? Of toch met regendeken op of uit voorzorg gewoon maar op stal? Het is geen 24/7 buitenweer zo meer... getsie, waarom gaat zo'n paard dan ook niet in een schuilstal staan he???

hoe doen jullie het nu met jullie 'buitenpaarden', dus mensen zonder inloopstal?
Omdat we de stallen nog moeten bouwen bij de nieuwe woning was ook weer de bedoeling om de paarden 24/7 buiten te laten eerste 2 weken.. totdat de 2 stallen in de schuur af zijn... hopelijk dan met wat beter weer anders zit ik met hetzelfde probleem... om ze op een manege te zetten zie ik niet zitten.... niet om financiële plaatje maar omdat ik ze zo graag zoveel mogelijk lekker buiten heb.