Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
samantha21 schreef:Hoi,
Ik kan alleen antwoord geven op de laatste vraag.
Een shetlander is goedkoper en heeft in sommige
gevallen evenveel verzorging nodig. Maar een shet-
lander is daarvoor dan wel de beste optie denk ik.
Beau1996 schreef:We hebben een leuk huis gezien met een achtertuin van 22 bij 60. Ik heb eigenlijk altijd al gedroomd van een paard aan huis. Nu vroeg ik me af of dit zou kunnen. We zouden een stukje van 30 bij 22 willen afzetten met zand er in o.i.d. (soort kleine paddock) en een kleine schuilstal, en aan de zijkant van de tuin nog een stukje van 12 bij 60 met gras. Wij houden dan nog een tuin over van 30 bij 10 en dat is meer dan genoeg voor ons. Mijn idee was dat ze het grootste deel van de dag in de paddock staan en dat ze af en toe ook op het stukje gras kunnen staan.
horsier schreef:Beau1996 schreef:We hebben een leuk huis gezien met een achtertuin van 22 bij 60. Ik heb eigenlijk altijd al gedroomd van een paard aan huis. Nu vroeg ik me af of dit zou kunnen. We zouden een stukje van 30 bij 22 willen afzetten met zand er in o.i.d. (soort kleine paddock) en een kleine schuilstal, en aan de zijkant van de tuin nog een stukje van 12 bij 60 met gras. Wij houden dan nog een tuin over van 30 bij 10 en dat is meer dan genoeg voor ons. Mijn idee was dat ze het grootste deel van de dag in de paddock staan en dat ze af en toe ook op het stukje gras kunnen staan.
Ik snap het niet.
Je tuin is 22 x 60 als je een paddock maakt van 30 x 22 hou je toch maar 30 x 22 over?
Hoe kan je dan ook nog een wei van 12 x 60 maken?
Of begrijp ik het verkeerd en is je tuin totaal 34 x 60?
8nnemiek schreef:Ik zou de stal niet achter door maken, maar een klein stukje wei betegelen dat aan het stuk zand grenst, en dan tegen de rand de stal zetten. Zo hoef je zelf niet altijd door de natte zandbak om te voeren als het eens flink heeft geregend, en heb je een mooie, vierkante zandbak waar je ook nog in kan rijden/grondwerk zonder die hap eruit waar de stal staat. Dat probleem had ik nl op mijn vorige plek.. een L-vorm rijbak is niet heel erg handig.
Chouchou schreef:Een ijslander is meestal wel weer wat duurder in de aanschaf. Wel erg leuk paardje om erbij te hebben, en kan je ook gewoon leuk op rijden, in tegenstelling tot een shetlander.