Kunnen bij jouw paard zijn/haar wei vreemde mensen komen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faily

Kunnen bij jouw paard zijn/haar wei vreemde mensen komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 20:07

Hallo allemaal,

Mijn onderwerp geeft de vraag al een beetje aan. Staat jouw paard op eigen terrein in de wei of ligt jouw wei (voor je paard dan :D ) ergens in de buurt? Kunnen hier ook vreemde mensen bij komen?
Heb je hier ooit problemen mee gehad???

Vast bedankt voor jullie reacties!!!!!!!!!!!

irisss95

Re: Kunnen bij jouw paard zijn/haar wei vreemde mensen komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:18

Ja ze kunnen erbij, maar dan moeten ze naar de overkant zwemmen.
Afbeelding
Heb 1x gehad dat er een tentje in de stond. We kwamen er 's ochtends pas achter. En die man was gewoon rustig koffie aan t drinken en daarna ging ie weer weg met zn tent en zn bootje. Dus geen last van gehad, wel ff raar gekeken :p

Ik woon zeg maar buiten het dorp, maar je kan wel via t dorp naar t weiland en loopt zelf een wandelpad door andere weilanden (dus niet die van de paarden). Maar heb nooit last gehad van penny's die mn paard komen opjagen.

Groetjes Iris (hoop dat mn foto t doet, ik ben namelijk op mn telefoon)

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 20:29

Leuke foto :)
Bedankt voor je reactie!!!! Je paardjes staan er lekker bij zo.
Kan me idd voorstellen dat je raar staat te kijken als iemand aan het kamperen is tussen je paardjes hahaha

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:34

In het ene gebiedt kunnen mensen erbij komen, maar doen dat in principe niet omdat de paarden aan het einde van een doodlopende weg staan. De meeste mensen die daar komen hebben een afslag te vroeg gepakt.

De andere plek ligt aan een doorgaand fietspad, wel met een begroeiing ertussen, maar daar komen mensen nog weleens bij. Het vervelendste vindt ik het voeren.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:38

Onze wei ligt gewoon naast de baan. Aan de voorkant is de piste die 15m breed is waar de paarden niet in kunnen. Aan de zijkant ligt een zandwegje naar onze stal en naar de achterste weide die van iemand anders is. Langs die kant ligt een grachtje met bomen. Dus in principe kunnen ze de paarden niet aaien of voeren ofzo. Tenzij ze helemaal naar achter naar de stal gaan. Daar kunnen ze bij de draad komen. Maar vanaf de baan kun je dit niet zien.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:13

Onze paarden staan iets verderop in het dorp. Mensen kunnen er makkelijk komen, maar we hebben het nog nooit meegemaakt. Ik denk dat dat ook wel een beetje de buurt is waar we zitten. Er fietsen hier veel oudere mensen die op de camping staat langs, en die hebben geloof ik niet zo'n behoefte aan vreemd-paardje-knuffelen..

Ook van kinderen hebben we overigens geen last.

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:15

Bij m'n verzorgpony kunnen er andere mensen gemakkelijk de wei in (bv over het hekje klimmen), nog geen last van gehad.. :)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:16

Mijn verzorgpony staat op de kinderboerderij waar ieeeedereen bij kan als ze dat willen, het hek zit dicht maar er zit geen enkel slot op. In het begin waren er ouders van die peutertjes die hun kind op de pony zette. Nu niet meer meegemaakt. Wel dat er in de vakantie gewoon iemand op die pony's reed die we misschien kende?!?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:16

een van de weilanden ligt langs de weg. veel wandelaars en fietsers. gelukkig kijkt de buurman er wel op. en ik ook.

een van de andere achteraan loopt een wandelpad achter langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:17

Ja dat kan, maar als ik dat zie schop ik ze er uit...

Joowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:21

ik heb er wel last van. we hebben hier een nmprs met veulen van 1 maand en een welsh a pony van bijna een jaar staan en ik was er al bang voor en het werd werkelijk.... mensen die gaan proberen om t veulen te pakken! ik durf ze nu niet meer op de wei te zetten zomaar. dus als ze op de wei staan wil ik dat er iemand bij is.. beetje rot allemaal. de wei ligt op 500 meter afstand van ons huis en kan het net niet vanuit huis bekijken.

ik ga een briefje maken met "verboden toegang en niet voeren" en ik hoop dat het dan werkt. die welsh a die is nog al een dolle en die wordt helemaal wild en komt springend langs je stuiven om te komen spelen. dus wil absoluut geen gevaarlijke dingen hebben.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:28

In de zomer staan ze aan de weg naast een wandelpaadje. Mensen komen ze wel eens aaien, maar nooit problemen gehad. De aandacht ligt meer bij het haflingerveulentje en de lammetjes er tegenover. In de winter staan ze achter het huis in de paddock en stal. De pony's gaan btw elke nacht op stal achter het huis. Vanuit het huis kijk je recht op de wei.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:28

Joowtje schreef:
ik heb er wel last van. we hebben hier een nmprs met veulen van 1 maand en een welsh a pony van bijna een jaar staan en ik was er al bang voor en het werd werkelijk.... mensen die gaan proberen om t veulen te pakken! ik durf ze nu niet meer op de wei te zetten zomaar. dus als ze op de wei staan wil ik dat er iemand bij is.. beetje rot allemaal. de wei ligt op 500 meter afstand van ons huis en kan het net niet vanuit huis bekijken.

ik ga een briefje maken met "verboden toegang en niet voeren" en ik hoop dat het dan werkt. die welsh a die is nog al een dolle en die wordt helemaal wild en komt springend langs je stuiven om te komen spelen. dus wil absoluut geen gevaarlijke dingen hebben.

Niet alleen om het gevaarlijke, maar het is toch sowieso te gek voor woorden dat mensen brutaal genoeg zijn om je veulen proberen te pakken?! Ik kan er echt niet bij dat iemand dat in z'n hersenen zou halen.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:38

Laatste zomervakantie zag de opa van mijn vriendin(die de pony's verzorgde toen ze op vakantie was) Iemand op de pony's reed, met 1 of ander te groot hoofdstel, en niet eens met enigszins toestemming. En niet eens wetende wie dat waren??????
Dat is gewoon het toppunt van brutaliteit

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:42

bij ons kan het wel maar je moet dan wel over het erf lopen. In het huis woont niemand, dus als iemand het zou doen ziet niemand het (tenminste s'avonds en s'nachts). Overdag is de staleigenaar er altijd...
Gelukkig staan de paardjes nu s'nacht nog op stal, maar als iemand echt wil kan ik ook daar wel in.

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 08:58

Zo dat is belachelijk zeg. Zie het al voor me dat je bij je paard aankomt en er in eens iemand anders op je paard zit... Niet te geloven!!

Wij hebben op de pensionaten kleine weitjes (echt heeeeeel klein) die je extra kunt huren onder toezicht en een aantal lekkere grote weides die je mag gebruiken maar die zijn buiten het terrein van de stal.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:04

Mijn paarden staan in een weiland die ik huur 2 minuten lopen vanaf mijn huis.. er loopt een kromme rijn langs.
Er wandelen dus veel mensen langs, ze krijgen regelmatig brood of stukjes appel van mensen..
Ook heb ik helaas al meerdere malen mensen uit de wei moeten sturen die hier niet horen!!
Sinds ik een veer met stroom boven mijn hek heb hangen is dit nog niet gebeurd gelukkig..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:38

De wei van mijn vz-paarden grenst aan een speeltuin ... Nogal irritant want elke x staan kinders de paarden te aaien en/of voeren of ze moeten weer de bal uit de wei halen :(

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 09:04

Speeltuin is inderdaad lastig.... Ik vind het niet erg als iemand mijn paard aait ik denk dat ze wel weg loopt als ze er genoeg van heeft. Bovendien vinden ze gras toch belangrijker :) Maar kan me inderdaad voorstellen dat een speeltuin wel balen is....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:13

Zowel als de paarden in de paddock staan of op de wei dan moeten ze over het erf heen om er te kunnen komen.
Nu staan de paarden in het buiten gebied op een boerderij, dus niet snel last gelukkig.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:17

M'n vz-pony staat op een manege en staat dus ook in de wei op de manege. Zijn weiland ligt achter de bak, je moet dus eerst door de bak lopen om erbij te komen. In principe zou iedereen erbij kunnen, maar gelukkig is dat net teveel moeite voor de meeste mensen. Daarnaast weet iedereen ook wel dat hij een privé-paard is en laten ze hem sowieso wel met rust :D

amber_stephJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:22

Hier staan mijn paarden achter de huizen.
Dus niet toegankelijk voor vreemde mensen, en de mensen die er wonen, kunnen er niet bij ivm een sloot ertussen.

Wel een keer dat 2 polen me paarden vers brood gaven.. Maar na een flinke afkaffer van mij deden ze het niet, en nu wonen ze er niet meer, wel andere, maar die durven er niet in.
Lag vorige week een bal van hun in de wei, en ze probeerde hem met een bezem te pakken haha.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:26

Het zou kunnen maar dan moeten ze eerst het terrein over. Of de dijk af door andermans tuin door de bosjes.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:29

Ja, daar kunnen op dit moment andere mensen bij. Gelukkig heb ik een paard wat enigszins xenofoob is, dus knappe jongen die er aan kan komen :')

Later dit jaar verkast ze naar een wei die op afgesloten terrein ligt, dus dan wordt het al weer een tikkeltje moeilijker.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:39

Jups ook hier kunnen vreemden erbij. Mijn weiland ligt naast een boerderij en een andere boerderij kijkt recht op mijn weiland uit. Er liggen wel sloten omheen maar op 2 plekken kun je er in. De meest toegankelijke (andere is onderhand dicht begroeit nu ) heeft een poortje wat heel veel mensen gelukkig niet snappen wel met stroomdraad erboven.

Het is me 1x overkomen dat iemand zonder te vragen de wei in kwam. Toen was ik er zelf ook en diegene had geen rare bedoelingen maar was gewoon geïnteresseerd in mijn ponytjes :)