Mijn paard staat gestald op een boerderij en de boerderij heeft behoorlijk wat hectares gras (vnl. word het gebruikt voor de koeien en hooi)
Als in februari het startschot word gegeven voor het varen van mest dan worden hier de kelders weer open getrokken en de grond weer volgegooid met stront.
Nu is het april geweest en zoals iedereen weet is het gras de afgelopen weken echt de grond uitgeknald gewoon en onderweg naar mijn paard zie ik de ene weides (die niet van de boerderij is) echt vol met paardenbloemen ECHT VOL bijna geen groen meer te zien (wel mooi gezicht opzich XD). Het weiland is van de buurman en die gooit er in de zomerse maanden altijd de pinken erin. Maar ik had juist gehoord dat koeien echt een schurft hekel hebben aan paardenbloemen.
Heeft de groei van paardenbloemen dan te maken met bemesten ?? want bij ons staat er echt bijna geen 1 in de wei. (toch apart want als een paardenbloem uitgebloeid is heb je altijd de hele lucht vol met rot pollen van die dingen dus je zou denken dat die zaadjes denken wieejj hier gaan we landen

Eten paarden deze bloemen ook graag of niet? En waar heeft het mee te maken dat ze opeens de grond uitschieten in de ene wei en de andere niet?
Kon niet echt wijs worden uit dingen van google, wel over mensen die met geen mogelijkheid van dit onkruid af kunnen komen hihi
Pure interesse