Hoeveel voor deze pensionstal betalen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

Hoeveel voor deze pensionstal betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:02

Hallo,

Ik heb via via de mogenlijkheid om een stalling en weide te huren
Nu wilden wij ze eigen zeer kleinschalige pensionstal beginnen .
Nu vroeg ik me af hoeveel zouden jullie willen betalen voor zon stal ?
We willen goedkoop blijven dus zelf dachten we rond de 170 a 190 afhankelijk ván de groote van het paard. Dit is exl bodembedekking en krachtvoer. Ruwvoer is inbegrepen

De faciliteiten

5 stallen ( waarvan 2 al bezet)
1.5 hectare wei
Paddock
Verlichte buitenrijbaan van 20x40
Zadelkamer
Opslag
Trailer ruimte

Zomers 24/7 buiten
Swinters in de paddock.

Het zit redelijk dichtbij het bos.

Is dit een redelijke prijs wat we vragen ?
( bijj srieuse intresse kan je pb)

Sorry voor spelfouten, ik typ via ipad

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:03

Hoe lang staan ze in de winter buiten?
En als het excl. ruwvoer en bodem is, wat maakt de grote van het paard dan uit?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:04

Welke regio is het?
Daarnaast zal je je huurprijs ook beetje moeten afstemmen op voor hoeveel jij het geheel moet huren. Je moet namelijk ook geen verlies leiden.

Kirrr

Re: Hoeveel voor deze pensionstal betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:07

Moeten die paarden allemaal samen op 1.5 hectare wei? Of ga je indelen?
Ik vind het weinig weiland voor zoveel paarden.
Moeten mensen zelf komen voederen.. aangezien het excl krachtvoeder is? Of doen jullie dit?
Snap ook het zinnetje van grote van het paard niet.

Voor 250 euro kan je hier al op een pensionstal staan met alles in en waar paarden binnen en buiten gezet worden... Dus 190 vind ik veel voor dit als je dan nog voeder ed moet kopen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:09

Welke regio?

Ik vind het vrij aan de prijs. Mijn paarden staan voor 250 per paard incl. volledige verzorging en incl. alles (midden van het land).

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:10

Ruwvoer is inbegrepen. Krachtvoer niet.

De groote van paard ligt dus aan aantal ruwvoer en grote van de box. Want volgends mij is 1 ook een pony box

Wij willen wel voeren. Maar krachtvoer moet zelf gekocht worden aangezien na ervaring veel mensen een ander soort brok hebben .

Hoelang ze swinters buiten komen weten we nog niet precies. We proberen een stuk te idealiseren waar ze gewoon van 10 tot 5 op kunnen staan.

Het weiland word ingedeeld

Regio is rondom gornichem/ denbosch / breda die kant uit.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:10

Wow, 170 of 190 euro voor alleen weidegang (evt. gebruik box) en hooi?!? Dat vind ik diefstal! Als men zelf krachtvoer en stro erbij moet kopen, zit je al gauw aan de 250 of meer per maand. Dat zijn prijzen voor pensionstallen met binnenbak en complete verzorging. Als je je eigen paarden gratis wilt stallen en voeren, moet je het toch anders aanpakken ;-)

In welke regio zit je?

Edit: regio is nu bekend, daar kennen we stallen die inderdaad voor 250 of iets meer een complete verzorging en binnenbak aanbieden. En nog een vraag: is er opslagruimte voor groter inkoop stro?

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:13

Regio staat in vorige post.

Het kan zomaar zijn dat bodembedekking er wel bij komt hoor. Maar dat weten we dus nog niet zeker.

Ik betaal namelijk nu ookal 180 p maand op pensionstal die evenveel als dit heeft ook kale huur.

In onze regio is het allemaal vrij duur en heb je pas vanaf 300 all in ...

Edit : opslagplaats is aanwezig voor stro etc

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:15

Ja, met grote pensionstal, binnenbak, kantine, toilet, grote weilanden waar altijd gras staat etc etc. Zelf stro en krachtvoer kopen betekend dat je behoorlijk dicht op die 300 komt. Niemand die dat er voor gaat betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:15

Ik sta omgeving Roosendaal met bijna gelijke faciliteiten. Alleen geen verlichting in de bak, maar wel veel grotere wei en in de winter ook 24/7 buiten. Als het te slecht weer is gaan ze de nacht naar binnen en die bodembedekking is dan gewoon inbegrepen net als het ruwvoer. Daarvoor ben ik 125 euro kwijt, persoonlijk vind ik 190 euro voor bijna alleen weidegang en hooi vrij veel geld. Want de bodembedekking komt daar ook nog eens bovenop.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:19

Hmm in de regio waar ik zit zijn mensen dus wel zo gek om dat te doen haha . Maar ik ken de regio gorinchem dus niet bepaald goed.
Ik zelf woon nu rondom gouda/ utrecht.

Maar ik zal het meenemen in het overleg.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:19

Vind het ook erg aan de prijs hoor. Zeker alleen in de zomer als ze 24/7 op het land staan vind ik 170 euro best aan de hoge kant gezien het krachtvoer er dan niet bij zit en in de winter de stalbedekking niet en dat loopt aardig in de kosten afhankelijk hoe lang ze erin staan maar toch.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:22

Rondom gouda zijn een heleboel kleinere pensionstallen die meer bieden (elke nacht op stal als je wilt, met bodembedekking en krachtvoer erbij in, volledige verzorging dus ook uitmesten, buiten en binnen brengen etc) voor hetzelfde geld! Tuurlijk niet midden in de stad, maar al die dorpjes met boerderijen er omheen.... daar heb ik heel wat stallen bezocht om een goed plekje voor mijn paard te zoeken.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:23

Je moet je ogen en oren de kost geven wat de stallen in je omgeving doen en voor jezelf eens berekenen wat je zelf reeel vind.
De prijs die je nu in je hoofd hebt voor weidegang nee das te duur...ik zou een all in prijs maken want mensen hebben al weinig tijd en niet altijd zin en tijd en de kennis waar ze evt hooi-stro-of ander voer zouden moeten kopen en vinden dat ook vaak een heel gedoe.

Prijzen all in dwz...stal-weidegang-hooi-stro-biks-uitmesten en evt binnen en buitenzetten zo rond de 250 is een nette en nogsteeds lage prijs..
Je moet zoals gezegd voor jezelf even bedenken of je voor de prijs rondkomt en tja rijk zal je nooit worden...de liefde vooor paarden moet heel diep zitten wil je het op je hals nemen...

Verder wens ik je veel suc6.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:26

En als de prijs dus richting 150 gaat is het al beter??

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:28

Ik betaal 100 euro voor een kale box excl ruwvoer maar ruwvoer kost mij geen 90 in de maand

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:28

Als alles inclusief is, is 150 al meer in de richting ja. Maar dus ook met stro en krachtvoer (je hoeft maar 1 soort aan te bieden, willen ze het niet kunnen ze altijd nog zelf kopen, maar de service heb je dan wel) erbij in. En de complete verzorging wat betreft de stal en weiland.

Jaime_andrea, jij vindt 250 all in een lage prijs voor alleen een klein weiland met 5 paarden te delen en een stal die amper gebruikt wordt?!? Waar kom je vandaan, Amsterdam city ofzo :D

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:34

Haha
Nja ik ken veel dure stallen. Zoals bij mij waar ik woon vragen ze 300 euro. Dan moet je ook nog is per maand betalen voor gebruik stapmolen etc. En staan ze in een weitje dat net 2 x de grote is van de stal. Dus meer paddock dan weide.

Verder is dus mijn stal waar ik sta 170 kale huur . In onze regio is dit goedkoop.

Regio gornichem ken ik echter niet dus weet niet wat mensen in die omgeving betalen.

Krachtvoer wil ik gewoon absoluut niet zelf kopen. Deels ook omdat mijn eigen paarden speciaall voer krijgen. En andere ook verschillende krachtvoer hebben.

Ruwvoer zit erbij en bodembedekking is dus nog niet zeker. Zelf sta ik namelijk graag op vlas etc. Maar een ander weer heel graag op stro. Dit moet dus nog overlegd worden .

De prijs is dus nog niet zeker maar we hebben gelukkig nog een paar maandjes om alles te realiseren

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:35

GamblersCup...ik zit midden in de polder en dus keuze zat zou je zeggen en tja dit zijn de prijzen in deze omgeving enne zal je nog sterker vertellen...dit zijn prijzen die je dat het hele jaar rond betaald ongeacht of je paard binnen of buiten staat zomers...

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:37

Maar wat ik niet snap...je kan via via huren dan vraagt diegene toch een huurprijs voor het hele gebeuren....en de hand daarvan moet je uitrekenen wat je zou willen-kunnen vragen. als je zelf bv 100 euro kale huur betaald voor de boxen pst...tja dan moet je eboven gaan zitten...ff klein simpel rekensommetje voor jezelf en je weet toch wel een richtprijs....

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:38

jaime_andrea schreef:
GamblersCup...ik zit midden in de polder en dus keuze zat zou je zeggen en tja dit zijn de prijzen in deze omgeving enne zal je nog sterker vertellen...dit zijn prijzen die je dat het hele jaar rond betaald ongeacht of je paard binnen of buiten staat zomers...

Dat is hier dus ook het geval.
Sterker nog ik heb maanden geen bak gehad (niet dat ik daar wat aan had met een paard met een gebroken been) en moet zelf mesten. Nu hebben we sinds een week weer een rijbak (heb er nog steeds niks aan) paarden lopen nu dag en nacht op het land (behalve die van mij met gebroken been).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:40

Maar we hebben het over de regio die TS noemt en dat is niet te vergelijken met jullie prijzen ;-)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:41

Ja we hebben gerekent met huur die we daar gaan betalen etc.

Echter willen we natuurlijk wel klein beetje winst maken ( hoeft echter echt niet veel te zijn maar iets is altijd fijn)

Maar het echte boekhouden moet nog gebeuren zodra we daar weer gaan kijken en alles te realiseren. Vandaar nu de tips gevraagd.

Nu is het geval wat voor het ene duur is is voor het andere goedkoop. En andersom ook :)

Offtopic
Maar ik gaat even lekker zwemmen nu want beni op vakantie. Dus ik reageer ffies niet

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:47

anyway...suc6 met je stal...maarre...winst...als jij winst kan maken in de paardenwereld dmv een pensionstal...dan kom ik bij je in de leer want ik heb het weleens uit laten rekenen en ik kwam bedrogen uit |( ...hahaha maar als het jouw wel lukt...SUPER en kom ik bij je spieken hoe je het doet.... :j

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:47

Haha kiet spelen vind ik al genoeg hoor ! Maar het is natuurlijk altijd fijn om wat meer te hebben

Zo,ang ik geen verlies draai vind ik het best