Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Millanka schreef:Hoe kan 50 bij 40 te klein zijn voor 2 paarden?! Hoe groot willen jullie dat een paar minimaal heeft dan? Hoeveel ruimte hebben jullie paarden? Dat het gras snel op is, a la, dan kan je toch hooi bijvoeren? En gras gaat minder snel op dan je denkt, het lijkt misschien wat kort maar dat betekend niet dat ze niks meer hebben...
Als er zand en hekken geplaatst mogen worden ben je al een heel eind, en stallen, dat is ook hoezeer je paard tegen kou kan, en je eigen gevoel. Eventueel kan je bijv een (oude) trailer in de wei zetten, en die open zetten, dat ze daarin kunnen? Of in ieder geval schuilmogelijkheden hebben om ergens achter te gaan staan (al weet ik niet hoeveel invloed dat heeft)
Ayasha schreef:Dan heb je of goede grond, of geen eigen weide te onderhouden als je dat denkt, want gras vliegt er doorheen en bijvoeren is niet het grootste probleem, tis vooral dat ze kale weides stuk lopen. 50*40 om 2 paarden constant op te laten lopen is echt niet groot. Als je op die 50*40 ook nog eens 2 zand paddocks wilt en een schuilstal en... Dan houd je geen gras meer over.
Kirrr schreef:Je moet toch wel minstens 5000m² hebben per paard...
Laat staan 2 paarden en 1 pony op 2000m².
Gaat niet alleen om gras hebben, als paarden zich gaan vervelen zonder gras op een kleine stukje grond, komen er snel ongevallen.
Degene die roepen dat het genoeg grond is, hebben zelf geen ervaring met paarden op een weide. Anders weet je wel beter.
Depende schreef:Unihorses: met 3 hectare is het al behelpenhoeveel paarden heb je dan wel niet? Wij hebben 3.7 hectare verdeeld over 4 stukken en echt ieder jaar teveel gras en teveel hooi voor mijn 2 pony's en een kudde schapen.
TS, ik zou het niet doen als het puur gaat om weidegang, als je er een paddock paradise van wil maken met schuilgelegenheid dan is het misschien wel groot genoeg (hoewel aan de krappe kant) maar dan zit je alsnog met bijvoeren etc.
Edit: rekenen is ook een kunst, 9 hectare zelfs.