Schuilstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mustilove

Schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 21:37

Hey, ik vroeg me af of het erg is om deze periode
een paard buiten te houden zonder afdak? wel met deken.

Starzu

Re: Schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:45

Uhm ja, en ik zie in je onderschrift dat je nog geen paard heb dus als je toekomstige paardje normaal ook buiten staat met schuilstal zal het best kunnen.. En een deken? Niet nodig met een warme dag als vandaag! Tenzij het echt nodig is.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 22:01

Ja idd. maar ik bedoel wij hebben nog geen schuilstal (die gaan we gaan bouwen) maar staat
er nog niet en nu vroeg ik me af of dat erg is dat mijn mss toekomstig paardje zonder iets in de wei staat.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:05

O sorry ik las het verkeerd.. Misschien volgende keer wat duidelijker :j
Ik wil je eerst een vraag stellen voor dat ik antwoord geef,: Wil je een koudbloedig paard of een warmbloedig paard? En dan wat voor ras?

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:13

Btw dit topic staat verkeerd ik tem

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 22:16

Sorry dat het fout staat en sorry dat het niet zo juist staat geschreven.
Het is een Haflinger

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:19

Sowieso is het verstandig om altijd een schuilstal te hebben, zeker als het paard geen 'normale' stal heeft zeg maar... Zowel warmbloeden als koudbloeden kunnen daar behoefte aan hebben. Ik heb zat koudbloeden gezien die bij het eerste regendrupje naar hun afdakje verhuizen :)

Deken is niet nodig in deze periode. Afhankelijk van het type paard kan in de winter een deken wel nodig zijn.

Edit: ik zie dat je een Haflinger hebt/wilt. Die kunnen best tegen een stootje hoor.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 22:39

Oke dankje en ja we zijn van plan een schuilstal te bouwen we gaan er de grote vakantie aan beginnen
maar voor die tijd die nog komt zou ik graag zo rap mogelijk een paard kopen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:40

Ik verplaats dit topic van BEH naar VSW omdat dit niets met kreupelheid of de hoeven te maken heeft.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:41

Een paard kopen kan niet zomaar rap <<)

SmokingGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:42

Heel even zonder zal wss niet zo'n probleem zijn, maar ze hebben er idd wel behoefte aan, ook koudbloeden. Dus laat het niet te lang duren.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:43

Is het dan een ramp om even te wachten? Komt alleen te staan of begrijp ik dat verkeerd? Aangezien je nog geen stal hebt en je een paard kopen wil

En een paard haal je niet zomaar even op.. Zou eerst eens kijken wat je wil waarom je het wil.. Paard moet bij je passen.. Je koopt niet zomaar even een paard..

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:44

Ennuh, staat jou toekomstige paard dan alleen?

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:45

Zoek je stalling met nog een buitenbak erbij?

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 09:13

Ja maar niet zomaar rap ik bedoel ik heb al een paard opzicht en ga die mss testen en als die goed meevalt dan zou ik die haf willen kopen.
En de schuilstal komt er net voor de grote vakantie dus eind juni of mss vroeger

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:19

Dat 'even rap' kun je inderdaad wel vergeten denk ik... Je wilt dus een Haflinger begrijp ik. Nouja die zijn er genoeg, maar des te moeilijker de keuze. Zoals eerder gezegd moet een paard bij je passen, en ik zou je willen aanraden niet na 1x gelijk hup, een paard in de trailer te laden... Ga rustig een paar keer kijken, ga een keer in de bak rijden, buitenritje, weet ik het wat nog meer allemaal... in ieder geval alles wat jij met het paard wil doen. Waarschijnlijk gaat het wel een aantal weken/maanden duren voor je het geschikte paard vindt. Dan dus nog een paar keer kijken, laten keuren (neem ik aan) en het lijkt mij beter om stalling e.d. goed op orde te hebben voordat je halsoverkop een paard ergens neerzet :)

Succes!

Edit: ik zie dat je een paard 'op zicht' hebt. Wat bedoel je daar precies mee? Gewoon ergens een leuke advertentie gezien of het paard zelf ook al gezien? Want van een plaatje kun je het perfecte paard niet direct herkennen hoor ;)

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 09:24

Al een keer met het baasje van de pony gepraat
En de advertensies en foto's gezien
En ik was idd wel van plan om 2 of 3 keer te gaan testen en dan pas de pony te laten afkomen.
Maar met rap bedoel ik dat als ik zou wachten op de schuilstal dat ik dan de pony pas zou kunnen hebben in het midden van de week. en als ik nu al zou gaan testen dat ik hem dan heb wanneer de werken beginnen snapje

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:33

Ik denk dat ik het snap. Kun je anders niet met de huidige eigenaar afspreken dat je (als je hem koopt) het paard pas later laat komen? Dat hij nog een maandje bij de huidige eigenaar blijft zeg maar... Dan heb je dus in principe het paard al, maar dan heb je wel nog even rustig de tijd om alles in orde te maken.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:36

Komt die haf nu alleen te staan? Vind dat je er wel makkelijk over praat.. Alsof je t allemaal zo maar ff doet

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 09:54

Ja Kirsha dat zou ik eens kunnen bespreken dankjewel :)
Sorry dat ik er makkelijk over praat ik maar ik ben wel al 2 jaar aan het voorbereiden. of zelf nog langer
Ik weet wat ik in huis haal.
En ja maar Ofwel gaat er een paard komen bij te staan van een familielid van mij ofwel gaan we een shettertje huren die we adopteren

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:57

Nou vind dat je er nogal gemakkelijk over praat.. Een paard zet je ook niet alleen is een kudde dier.. Als ik het verhaal zo lees is het vooral ik wil.. En vraag ik me af of je weet wat je je allemaal op je hals gaat halen?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:03

Ik wil je er ook even op attent maken dat je er wel een paard/pony bij kunt zetten (vergeet niet dat een Shet ook gewoon verzorging nodig heeft!), maar zoals ik het nu hoor zul je dus vaak alleen met je paard zijn. Je hebt dus weinig mensen om advies aan te vragen als er iets is. Hebben je ouders verstand van paarden? Zijn ze bereid je te helpen? Bokkers weten veel maar niet alles en als je ergens tegenaan loopt kun je dat niet vanuit je computer oplossen...

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 10:06

Ja dat weet ik natuurlijk ga ik die shet dan verzorgen ik ben geen paardenmishadelaar
En ik weet wat ik op men hals haal een paard heeft VEEl verzorging en geld nodig
en nee men mama niet maar men papa een beetje
maar dicht bij mij met de fiets 1 min rijden woont men vriendin en die weet SUPER veel van paardden
en waar ik rij die woont ook heel dicht bij mij en die rijd al paard van haar 3 ofzo en die heeft thuis zelf 30 paarden dus daar kan ik ook altijd hulp aan vragen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:10

Zal me er toch nog eens meer in gaan verdiepen, wou het zelf ook altijd.. Maar ben nu heel blij met m'n verzorgshire want er komt zoveel meer bij kijken.. En dat had ik op die leeftijd niet gered

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 10:17

Ja ik heb ook al gezocht achter verzorgpony maar vind er niet zo direct een en ik denk dat ik er klaar voor ben heb alles al uitgezocht hoeveel het kost enzo en mijn schema gemaakt .