Bij het lezen van soortgelijke topics dacht ik altijd 'dat kun je zelf toch wel bedenken'

Wie heeft goede raad?

Mijn paard staat nu bij mensen thuis, samen met een paard van hun (totaal 2 paarden dus)
-2 stalletjes met uitloop (ongeveer 4 x 20m), stallen staan altijd open maar kan als het nodig is ook dicht
-'s zomers weidegang, aangrenzend aan uitloop dus kunnen dan ook zelf de wei in/uit.
-schuur waar mijn spullen staan, lekker de ruimte om te poetsen/tutten.
-onbeperkt (gedorsen) hooi
-onbeperkt stro
-zelf uitmesten
-er wordt 2x per dag gevoerd, voer zelf kopen (mijn paard krijgt maar een handje biks dus geen wereldbedrag)
-kleine rijbak (15x20 ongeveer) met zwaar zand en regelmatig stenen
Grootste voordeel hier is dat ik lekker mijn gang kan gaan, niemand die op mijn lippen zit, mensen zijn niet moeilijk en er valt wel te overleggen tot op zekere hoogte.
Nu is een vriendin van mij met haar paard verhuisd naar een grote stal (300 paarden)
-uitloopstallen per paard, met verhard stukje buiten (totaal 6 x 3 denk ik)
-'s zomers weidegang in groepen, wel zelf buiten zetten binnen halen (tegen betaling kan het gedaan worden)
-mogelijkheid tot het huren van een priveweitje (per jaar) waar ze altijd op mogen, ook in de winter.
-zelf uitmesten
-je krijgt om de dag stro, wel erg ruim
-paarden worden 2x per dag gevoerd, brok en hooi/kuil
-aan het bos
-3 binnenbakken, 5 buitenbakken, afspuitplaatsen enz.
Wat ik mis bij de stal waar ik nu sta is mensen om mee buiten te rijden, mijn paard is niet zo braaf alleen en met anderen gaat het goed. Ook is de bak eigenlijk gewoon slecht.
Máár, ik weet niet of ik wel kan wennen op zo'n grote stal. Ik ben er nu 2x geweest en de sfeer is wel goed, je merkt niet dat het zo groot is. De eerste stal is op 15 minuten rijden, de andere 30 minuten.
pff ik weet het even niet...het is natuurlijk wel gezellig om mensen te hebben waar je mee kunt buitenrijden, en die bakken trekken me ook wel aan

Wie heeft goede raad of misschien zelf ervaring met het verhuizen naar een grote stal?
Oja, ik betaal nu €200,- en ong. €10,- per maand aan brok. De andere stal is €240,-, voor trailer €150,- per jaar en een privelandje €275,- per jaar (grote land zit er wel bij in)
Ik hoor het graag!