Sinds gisteren heeft mijn vader op onze wei jakobskruiskruid gevonden in onze wei

Foto's volgen..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Britt_Mara schreef:Ik merk dat het erg lastig is om alle wortels er mee uit te krijgen! Er staan nu vooral van die hele kleine kroontjes en een paar grote. Ik stop alle planten in een plastic zak, en heb de stukken afgezet waar de plantjes staan zodat de paarden wel op het gras kunnen maar niet bij die planten.
Wij hebben besloten om dit jaar niet de te bemesten (injectie) omdat he ras afgelopen jaar meer dan een meter groeide!
Dus kunstmestkorrels en gif helpen bij het bestrijden van het jakobskruid?
Emmaa_ schreef:Britt_Mara schreef:Ik merk dat het erg lastig is om alle wortels er mee uit te krijgen! Er staan nu vooral van die hele kleine kroontjes en een paar grote. Ik stop alle planten in een plastic zak, en heb de stukken afgezet waar de plantjes staan zodat de paarden wel op het gras kunnen maar niet bij die planten.
Wij hebben besloten om dit jaar niet de te bemesten (injectie) omdat he ras afgelopen jaar meer dan een meter groeide!
Dus kunstmestkorrels en gif helpen bij het bestrijden van het jakobskruid?
Je weet dat paarden jakobskruid zelf niet eten hé? Ze eten het pas als het verwerkt is in hun eten of als ze het niet meer kunnen onderscheiden. Je kan dus net zo goed wachten tot de planten wat ouder zijn en ze er dan uit halen.
Thokkadisje schreef:Emmaa_ schreef:
Je weet dat paarden jakobskruid zelf niet eten hé? Ze eten het pas als het verwerkt is in hun eten of als ze het niet meer kunnen onderscheiden. Je kan dus net zo goed wachten tot de planten wat ouder zijn en ze er dan uit halen.
Geld helaas niet voor alle paarden. Vers geplukt en uit de hand aangeboden door voorbijgangers werd het door mijn paard wel gegeten... Die is er nu niet meer.
Opruimen die zooi, ook om de wei heen. Wij steken het uit... waardeloos en tijdrovend klusje dus ik lees mee voor betere ideeen
stef schreef:Niet uitsteken!
Net boven de grond afsnijden en de wortels laten zitten. Die wortels trekken de grond leeg qua voedingsstoffen, en weg is ie
Gypsy schreef:Deze is ideaal: http://www.paardnatuurlijk.nl/webwinkel/index.htm de ragfork.
Als je nu besteld heb je 'm waarschijnlijk morgen in huis, dan is het zo gebeurt.