Het is nu overdag warm , maar sávonds kil. Doen jullie nog dekens om? Heb hem nu onder een zomerdeken staan. Maar vroeg me af, hoe ze bij jullie staan?
Ik heb mijn paard onder een 0 grams regendeken staan. Hij is geschoren en vind het inderdaad 's nachts nog erg koud.
Nikass
Geplaatst: 29-04-13 12:32
ja lastig altijd die overgangsperiode. MIjn paard staat nu met de nachten rond de 5 graden met een 100 grams op stal. Overdag staat ze met ongevoerde regendeken of zonder deken buiten (afhankelijk van het weer)
AaronYve
Geplaatst: 29-04-13 12:34
Mijn staat nu ook weer met een 0 grams regendeken op. Is echt nu kijken van dag tot dag. Zodra het warmer blijft laat ik hem af
Nouvel
Geplaatst: 29-04-13 20:51
Mijn jonge paard staat al een maand zonder deken, mijn merrie staat nu nog onder een 100 grams
mijn zus haar verzorgpaard is geschoren (heeft nu wel weer wat haar maar niet heel veel) en die heeft alleen een winterdeken dus die doen we 'sochtends af en 's avonds op, wand hij staat de hele dag op stal en daar is het altijd warmer en anders loopt hij te zweten
Bij die van mij beide de dekens al een maand eraf. De tinker heb ik in november (?) geschoren, maar kan nu al makkelijk zonder deken buiten (staat dag en nacht buiten, maar kan ook naar binnen), hij krijgt het al snel te warm en gaat dan schuren. Bij mijn merrie heb ik hem ook eerder afgedaan dan normaal, dit door de enorm warme dagen die we al gehad hebben, daarbij kan ik momenteel door een blessure niet met haar rijden, dus dat ze een beetje een vachtje aanmaakt is ook niet zo erg. Heerlijk gezicht vind ik dat, al die paardjes lekker zonder dekens op de wei.
Mijn paardje staat nu met een 0 grams regendeken om omdat ie 24/7 buitenstaat:-)
Kim_Evendi
Geplaatst: 30-04-13 16:37
Mijn pony staat ook nog onder een 0 gr regendeken. Ook 24/7 buiten.
PaEnLe
Geplaatst: 30-04-13 19:46
Mijn pony gaat als het goed is zondag de wei op... Maar met een dag als vandaag doe ik de deken af. snachts heb ik haar onder een 0 grams zomerdeken staan. Maar zodra het warm word, eraf met die dekens!
mij merrie staat nu sinds een paar weken bloot. Ze heeft het echt niet koud hoor (staat wel s'nachts op stal)
Lienepien3
Geplaatst: 02-05-13 21:00
mijn vz-paard Fritz staat onder een 0 grams regendeken en hij heet al 2 keer zn vliegendeken op gehad en al een paar kerr zonder deken gestaan maar s'nachts heeft hij een ook zn 0 gram regendeken op
De mijne staat al ruim 3 weken zonder deken, maar die heeft ook heel snel heel warm, dus in april hadden we een paar dagen heel warm weer (rond de 20 graden) paard stond zwetend op stal en gelijk dekens eraf gehaald en die zijn er ook niet meer opgegaan
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om 's nachts een andere deken op te doen aangezien mijn paard niet aan huis staat en ik maar 1x per dag kan gaan. Maar hij staat sinds vandaag zonder deken, omdat de temp. 's nachts 10 graden blijft. Als het weer onder de 10 komt krijgt hij weer een 0-grams zomerdeken op. Denken jullie dat dat goed is?
Zomer deken ( zon dun katoentje) doet niet meer als je paard schoon houden... kan je beter 0grams regen deken op doen.
Hier staat paard lief in vliegen of zijn eczeem deken. Afhankelijk van het weer en of een van bijde gewassen moet worden.
Nikass
Geplaatst: 08-05-13 22:16
Ja ik vroeg me ook al af wat het nut is van zo'n zomerdeken? Sinds 30 april staat mijn paard volledig zonder deken. Mocht het fris weer worden met langdurig regen dan krijgt ze overdag een regendeken op. Verder zo min mogelijk!