Belangstelling voor dit soort stal? tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flyskyhigh

Belangstelling voor dit soort stal? tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:07

Kennissen hebben een stal en willen over een tijdje een aantal stallen verhuren.
De plaats kan nog even niet gemeld worden. Maar het ligt aan de bosrand.

Het gaat om een kleinschalige stal aan huis.
Dit is er aanwezig:
* 10 boxen van 4,5 x 4,5 M.
* Aan alle boxen zit een uitloop van 4,5 x 15 M.
* De boxen zijn allen voorzien van automatische drinkbak.
* Aan het begin van de uitlopen zit er nog een afdakje voor schaduw.
* Er is een binnenbakje aanwezig van 26 x 26 M.
* Voor elke stal is er een ruime zadelkast.
* Er is een toilet
* Er is een buitenbak van 28 x 48 M.
* Er is een ruime longeercirkel met wanden van 1.50 M.
* De hekken van de uitloop zijn ook 1.50 M.
* Er zijn twee ruime weides aanwezig.
* In een van de weiden is een schuilstal van 7,5 x 9 M. aanwezig deze wei+schuilstal kunnen we vanuit het huis zien dus kunnen we de paarden goed in de gaten houden.
* Bij beide rijbakken is er een zitgedeelte

De paarden gaan zomers van 8:30 tot 17:00 de wei op, en 's avonds weer van 19:00 tot 21:30 maar ze kunnen ook s' nachts buiten blijven, dan komen ze in de wei met de schuilstal.

Er wordt twee keer per dag (Als het nodig is) Brok gevoerd.
En zomers 3 a 4 keer hooi/kuil, dit ligt ook aan de weiden.
In de winter wordt er 4 a 5 keer hooi/kuil gevoerd

De stallen worden dagelijks ontdaan van de natte plekken en uitwerpselen.
En eens per maand word de hele stal verschoond.

De uitloop aan de boxen is bijna altijd open, alleen in de koude winteravonden/nachten houden we deze dicht zodat het wat warmer in de stallen is.

Dit is het zo ongeveer.
Is er belangstelling voor dit soort stal? En wat zou de prijs voor stalling ongeveer kunnen zijn?
Moeten er nog aan meer dingen gedacht worden of willen jullie nog wat weten?

Alvast bedankt!

jasmijnz

Re: Belangstelling voor dit soort stal? tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:10

Lijkt me wel fijn om op zo'n stal te staan!
Maar wat voor voer krijgen ze en zit dat ook inbegrepen?
Het ligt heel erg van de plaats af wat de prijs is

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:12

Klinkt als een prachtstal
afhankelijk van de locatie kan je een prijs maken. Randstad is (helaas) duurder dan bijv groningen

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:13

jasmijnz schreef:
Lijkt me wel fijn om op zo'n stal te staan!
Maar wat voor voer krijgen ze en zit dat ook inbegrepen?
Het ligt heel erg van de plaats af wat de prijs is

Het meest gebruiken ze pavo brok (muesli/biks) , maar eigen voer is uiteraard ook mogelijk.
Voer wordt met de prijs meeberekent.

Ik kan wel zeggen dat de stal niet in/naast een grote stad ligt.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:14

Wanneer de stal bij heemskerk ligt heb ik wel interesse :-P

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:14

Esther_r20 schreef:
Wanneer de stal bij heemskerk ligt heb ik wel interesse :-P

haha nee sorry ;)
Ligt daar wel een stukje vandaan

romiley_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:17

klinkt als een mooie/leuke stal! vooral die uitloop bij die stal lijkt me echt ideaal!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:19

Helaas kan ik met 99% zekerheid zeggen dat deze stal niet bij mij in de buurt zal zijn... In de weide omgeving geen bos... :(
Anders had ik enorm interesse. Enorm!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:23

Klinkt voor mij als de ideale stal. Zeker omdat de paarden ook 24/7 buiten kunnen en er toch een binnenbakje is. Ik zou er zeker gaan kijken als het in de buurt was.
Voor mij zou dan nog belangrijk zijn dat men weet hoe om te gaan met paarden die snel dik worden/suikergevoelig zijn.
Bedrag ligt heel erg aan waar het is.

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:24

het klinkt prachtig op papier !
als de stal ook goed onderhoud is en het er netjes uitziet en het goed geregeld is zal er heus wel geintreseerde zijn !
het is een ideale plek naast het bos met veel faciliteiten.
prijs ligt aan waar de stal zich bevindt.
het is misschien handig om voor mesten te kiezen. omdat mensen dan de keuze hebben of ze.zelf mesten of niet, sommige hebben hier de tijd voor en is voor hun net die overweging omdat het dan toch wat minder kost. En eigen brok kopen

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:31

Sentigo schreef:
het klinkt prachtig op papier !
als de stal ook goed onderhoud is en het er netjes uitziet en het goed geregeld is zal er heus wel geintreseerde zijn !
het is een ideale plek naast het bos met veel faciliteiten.
prijs ligt aan waar de stal zich bevindt.
het is misschien handig om voor mesten te kiezen. omdat mensen dan de keuze hebben of ze.zelf mesten of niet, sommige hebben hier de tijd voor en is voor hun net die overweging omdat het dan toch wat minder kost. En eigen brok kopen

Dat zelf mesten is ook een handige optie inderdaad.

Stel dat jullie op een stal gaan kijken, om je paard eventueel te stallen, waar zouden jullie dan op letten of vragen over stellen?

En leuk trouwens dat jullie allemaal al zo enthousiast zijn! :)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:35

hier zou ik zeker interesse in hebben. jammer van de binnenbak die eigenlijk een binnen longeerpiste is/losgooibak, maar zo bij het bos zou ik daar toch weinig gebruik van maken.

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:38

LenaBaars schreef:
hier zou ik zeker interesse in hebben. jammer van de binnenbak die eigenlijk een binnen longeerpiste is/losgooibak, maar zo bij het bos zou ik daar toch weinig gebruik van maken.

Hij is inderdaad niet erg ruim , maar met echt slecht weer is het wel handig om toch beetje te rijden en zoals je al zegt te longeren of los te gooien.
Gelukkig is de buitenbak in de winter altijd te gebruiken, deze onderhouden ze goed.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:42

Ik zou zeker interesse hebben, voorzieningen klinken super!
Prijs ligt inderdaad aan wáár de stal is. Hier in de Randstad zou je wel 300 euro kunnen vragen per maand. ;)
Ben ook wel heel benieuwd naar de locatie.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:43

Voor mij is de 4,5 bij 4,5 stal met uitloop al voldoende om overstag te gaan. Heb een groot paard wat duidelijk niet happy in z'n vel zit in de winter als ze 22uur opgehokt staan in een 3,3 bij 3,3. De hoeveelheid voorbeurten spreekt me ook erg aan en de keuze voor 24 uurs weidegang in de zomer is helemaal top. Hoor graag waar dit plaats gaat vinden.. ik verhuis er wel voor haha

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:48

Flyskyhigh schreef:

Stel dat jullie op een stal gaan kijken, om je paard eventueel te stallen, waar zouden jullie dan op letten of vragen over stellen?

Of het netjes is, aangeveegd, hoe staan de paarden erbij? hoeveel stro ligt er in de stal? (of wat dan aan bodembedekking) :)

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:49

Dabo schreef:
Flyskyhigh schreef:

Of het netjes is, aangeveegd, hoe staan de paarden erbij? hoeveel stro ligt er in de stal? (of wat dan aan bodembedekking) :)

Er wordt dagelijks geveegd, meest gebruiken ze stro (gewoon een lekkere laag) andere bodembedekking is ook mogelijk in overleg.
Hoe bedoel je met: hoe staan de paarden erbij?

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:51

Klinkt super! Als de paarden op stal staan kunnen ze dan contact maken met elkaar, zijn er luiken, of open stallen/ of tralies? (daar ben ik nooit zo dol op persoonlijk).
Ik zou wel willen weten of mijn paard hooi of kuil krijgt en niet afwachten wat het wordt. En of er paddocks zijn, paarden hebben altijd wel een keer een blessure, waardoor ze niet op de wei mogen, maar alleen in de box achterblijven is dan ook niet leuk. Een paddock is ook goed te gebruiken om je paard te parkeren. Maar daar zou de uitloop dan voor kunnen dienen misschien .
In Randstad/midden van het land kan je hiervoor all in denk ik makkelijk 300/350 voor vragen. In Noorden/oosten/zuiden misschien iets minder. Ik zou persoonlijk tekenen voor zo'n pensionstal als het bij mij in de buurt was ;-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:53

Ik mis onderling speelcontact met de paarden, dat vind ik zelf echt een zeer belangrijke voorwaarde voor het welzijn. Mijn paard geniet zo enorm van het echte contact (en dan niet gescheiden door balken) en het spelen met zijn maatje.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:53

Flyskyhigh schreef:
Er wordt dagelijks geveegd, meest gebruiken ze stro (gewoon een lekkere laag) andere bodembedekking is ook mogelijk in overleg.

Staan ze rustig, tevreden, zien ze er goed uit ;)

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:56

Fransje_70 schreef:
Klinkt super! Als de paarden op stal staan kunnen ze dan contact maken met elkaar, zijn er luiken, of open stallen/ of tralies? (daar ben ik nooit zo dol op persoonlijk).
Ik zou wel willen weten of mijn paard hooi of kuil krijgt en niet afwachten wat het wordt. En of er paddocks zijn, paarden hebben altijd wel een keer een blessure, waardoor ze niet op de wei mogen, maar alleen in de box achterblijven is dan ook niet leuk. Een paddock is ook goed te gebruiken om je paard te parkeren. Maar daar zou de uitloop dan voor kunnen dienen misschien .
In Randstad/midden van het land kan je hiervoor all in denk ik makkelijk 300/350 voor vragen. In Noorden/oosten/zuiden misschien iets minder. Ik zou persoonlijk tekenen voor zo'n pensionstal als het bij mij in de buurt was ;-)

Aan de binnenkant (dus bij het gangpad in de stal) is er een luik. De stallen zijn onder van hout en boven van tralie hierdoor kunnen de paarden dus neuzen.
Via de uitloop kunnen ze elkaar ook zien en aanraken.

Als een paard apart moet staan kan dat altijd in de longeercirkel/binnenbak/buitenbak en zoals je zegt is de uitloop ook erg handig hiervoor.
Of het hooi of kuil wordt ligt aan het land en de omstandigheden op dat moment (ze hebben eigen land hiervoor) maar dat wordt wel van te voren gemeld wat het is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:56

Ik mis het buiten komen in een groep in de winter. En voor mij klinkt 2 weilanden als erg krap om ze de hele zomer buiten te kunnen laten lopen, maar wellicht zijn ze erg groot waardoor dat wel kan.

Maar dat is ook het enige, verder lijkt het me een uitstekende stal!

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:58

vuurneon schreef:
Ik mis onderling speelcontact met de paarden, dat vind ik zelf echt een zeer belangrijke voorwaarde voor het welzijn. Mijn paard geniet zo enorm van het echte contact (en dan niet gescheiden door balken) en het spelen met zijn maatje.

Als het mag van de eigenaren worden alle paarden samen in de weide gezet. Als dit niet kan is er altijd plek voor alleen of als het paard wel een maatje heeft waar die goed mee kan dan is het ook mogelijk dat die samen kunnen.

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:59

Dabo schreef:
Flyskyhigh schreef:

Staan ze rustig, tevreden, zien ze er goed uit ;)

Op het moment staan de paarden van mij er en twee paarden van hun en ze zien er echt tevreden en rustig uit. Ook geen onrust tijdens voertijd.

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 22:01

troi schreef:
Ik mis het buiten komen in een groep in de winter. En voor mij klinkt 2 weilanden als erg krap om ze de hele zomer buiten te kunnen laten lopen, maar wellicht zijn ze erg groot waardoor dat wel kan.

Maar dat is ook het enige, verder lijkt het me een uitstekende stal!

In de winter komen ze ook (als het mag van de eigenaren) in een groep buiten.
Tot nu toe lukt het altijd makkelijk met de weiden (max. aantal paarden op stal is 8 geweest en dit redde de wei goed)