Wat vinden jullie hiervan?
Ik verzorg sinds de herfstvakantie Mandy, een Fjord. Ik ga 2 of 3 dagen per week (hangt er vanaf of ik op zaterdag kan of niet) naar stal toe om Mandy te poetsen, met haar te wandelen en soms te mesten.
Ik rijd er niet op, Kim, de eigenaresse, heeft liever niet dat er iemand anders op haar pony rijdt. Dat maakt me verder niet uit en een enkele keer mag ik wel, als zij er bij is, er op rijden
(is nu 1x gebeurd
).Maar goed, dat rijden maakt me niet uit, natuurlijk is het leuk, maar dat doe ik ook wel op de manege..
Nu is er op die stal, stal NoordAA, een regel, dat de verzorgsters van paarden en pony's die daar staan 35 euro per maand betalen, aan de eigenaar van de stal. Dit voor het gebruik van de bak, longeerbak, paddock en omdat je daar bent op stal.
Sommige verzorgsters verzorgen dan paarden die van hem zijn, maar verzorgsters van paarden die daar wel staan maar niet van hem zijn betalen ditzelfde bedrag ook aan hem.
Omdat ik niet op Mandy rijd, had Kim, eigenaresse van Mandy, aan Frans gevraagd of het goed was dat ik niet zou betalen. Ik zou dan verder geen gebruik maken van de bak.
Nu is Frans, de eigenaar van de stal, kwaad op mij geworden omdat ik in zijn ogen Mandy hard en onterecht sloeg (ik zal jullie niet met het hele verhaal vervelen, maar Mandy liet zich niet pakken in de paddock en elke keer als ik haar halster pakte gooide ze haar hoofd omhoog, wilde bijten en draaide zich om, toen ze dit een paar keer gedaan had, ik was toen denk ik al ruim een kwartier bezig, gaf ik haar een tik, omdat ze niet mag bijten). Hij heeft me toen min of meer daar weggestuurd en heeft Kim gebeld. Ik met Kim gepraat, Kim met Frans gepraat en ik mocht weer komen.
Hij was waarschijnlijk ook al geïrriteerd omdat ik toch niet betaal en andere verzorgsters (die wel rijden en ook betalen), daarover geklaagd hadden.
Een vriendin van me verzorgt daar ook een pony waar ze niet op rijdt, zij is daar 3 tot 5 dagen per week, soms nog meer, en rijdt niet op haar verzorgpony omdat die nog 2 is, dus nog niet ingereden. Om de pony toch beweging te geven, longeert ze vrij vaak, in verhouding met de andere mensen daar op stal. Ook had die pony laatst toen zij aan het longeren was iets kapot gemaakt, omdat ze bokte.
In ieder geval is het nu de bedoeling dat ik voortaan 10 euro per maand aan Frans ga betalen..
M'n vriendin waarschijnlijk ook, daar moet hij nog met de eigenaresse van haar verzorgpony over praten.
Dat geld is dus voor het gebruik van de paddock, poetsplaats en gewoon het feit dat ik daar 2 of 3x per week rondloop.
Aan de ene kant snap ik zijn redenatie wel, maar aan de andere kant...
Kim, de eigenaresse van Mandy, betaal stalgeld, dus zij betaalt toch al voor het feit dat haar pony in de longeerbak mag en gepoetst mag worden
Tenminste, dat vind ik.Ik had het vandaag aan m'n ouders verteld, zij waren het er niet mee eens en vinden het eigenlijk niet goed dat ik daarvoor ga betalen.
Ik wil wel betalen, omdat ik dan van het gezeur af ben en ik Mandy niet kwijt wil
. Ik zou vandaag samen met Kim met Frans gaan praten, maar hij was er niet (was verder niet afgesproken oid, ik had dat met Kim afgesproken, maar Frans was er dus niet).
Nadat Frans kwaad op mij geworden was, mocht ik helemaal nooit meer komen... Dus ik ben eigenlijk blij dat ik Mandy nog mag verzorgen...
Maar goed, wat vinden jullie ervan?
Is het redelijk de eigenaar van de stal geld vraagt aan verzorgsters van paarden en pony's die niet van hem zijn?