Met hout (blokhutprofiel etc.) zou ik minimaal €200,- kwijt zijn, dat had ik er niet voor over (pony's hebben al een goede stal). Verwacht dus geen professioneel schuurtje, maar gewoon een goedkoop degelijk schuurtje. Wie weet hebben jullie er wat aan!
1. Als eerst ben ik gaan schetsen en rekenen. De minimale bxlxh moest 1.80 x 1.20 x 1.00 zijn. De balken die ik op het oog had waren 2.70 dus daar heb ik de afmetingen op aangepast. Duidelijk toch?

2. Ik heb 7 palen (geïmpregneerd, totaal €63,-) gekocht en 25 hoekijzers (?) á €16,-. De palen heb ik thuis allemaal op maat gezaagd en neergelegd om te kijken hoe het ongeveer zou worden.
3. Op stal heb ik het frame in elkaar gezet. Omdat ik niet precies wist hoe lang het doek zou zijn dat ik had besteld, heb ik de 7e paal (die het hoekje om gaat) later pas gemeten en gezaagd.
4. Hier het frame wat aangepast met de laatste balk. In plaats van hout maak ik de wanden dicht met zeildoek (€20,- voor 1,5 x 6 meter). Hier er even omheen gelegd om te zien hoe lang het was etc.
5. Detail bevestiging hoekijzers
Nog een voorbeeld van bevestiging
6. Thuis hadden we nog twee wielen, via marktplaats heb ik er nog 4 gekocht voor €12,-. Alle schroeven heb ik overigens van restjes thuis. Er gaat behoorlijk wat in! Let erop dat de wielen ZWENKwielen zijn!
7. Omdat ik bewust geen rekening had gehouden met afschot (dan zijn die hoekprofielen niet meer te bevestigen) heb ik blokjes bovenop het frame geplaatst met daar bovenop latten voor bevestiging van het dak. Latten ook weer wat we nog hadden staan.
8. Nu het leukste gedeelte

9. Voor de afwerking was het toch mooier om alles onderdoor te laten lopen, dus alle blokjes en wielen konden er weer af...

10. Ook had ik nog golfplaten van m'n oude dak. Op maat gezaagd en vanaf het midden bevestigd!
(alles wordt hier hergebruikt, zie de achtergrond m'n 'bladbak' voor een soort netjes weggewerkte composthoop)
11. Klaar om naar de wei gerold te worden!
12. Grondige inspectie..

13. Past precies!
Al met al ben ik dus zo'n €110,- kwijt geweest, maar ik heb veel materiaal kunnen gebruiken wat ik nog had. Maar, vergeleken met de dure tuinhuisjes die je op internet vindt... Geen excuses dus meer om je pony's onbeschut buiten te laten staan! Succes!