Kan ik haar de toegang tot mijn zadelkamer weigeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 16:47

Hoi,

ik heb een vraag waar ik het antwoord niet echt op weet.
Wij huren een stuk weiland (meerdere mensen op 1 wei en elk zijn paard op zijn wei),
op dat weiland hebben wij met onze eigen handen en van ons eigen geld een zadelkamer gezet.

Tijdelijk staat er een meisje met haar paard op onze huurweide en gebruikt dus tijdelijk onze zadelkamer zodat haar voer en spullen droog kunnen staan.
Nu verhuisd ze komend weekend naar haar eigen stuk weiland en wij hebben haar vriendelijk verzocht om haar spullen tegen dan ook te verhuizen,
omdat wij ondertussen een nieuwe huurder hebben op ons stuk wei die ook gebruik maakt van onze zadelkamer.

Daar doet dat meisje nu moeilijk over, ze is niet echt zinnens om haar spullen te verhuizen.
Hoe kan ik dit best aanpakken als ze echt niet wil verhuizen? Gewoon haar spullen buiten zetten en dat ze ze maar meeneemt?

Babbelbet

Re: Kan ik haar de toegang tot mijn zadelkamer weigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:50

Buitenzetten denk ik ik zou het niet toestaan als ik jou zou zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:52

Nog 1x aangeven dat haar spullen voor ??-??-?? weg moeten zijn. Zijn de spullen dan niet weg... Dan staan de spullen 'plotseling' buiten de zadelkamer.

EDIT: De helft van mijn zinnen vergeten :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-13 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:52

In ieder geval tegen haar zeggen dat als ze haar spullen niet voor een bepaalde datum meeneemt je ze buitenzet? Dan moet ze zelf maar weten wat ze doet en als ze ze dan niet meeneemt zet je ze buiten (of bij haar thuis oid)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:54

Citaat:

Ja, tuurlijk, het is toch jouw zadelkamer! ;) Als ik het goed begrijp gaat haar paard dus ergens anders heen, maar wil ze haar spullen wel gratis bij jullie kwijt? Ik snap wel dat je dat niet ziet zitten. Gewoon heel duidelijk uitleggen dat ze zolang ze in jullie wei stond gebruik kon maken van de zadelkamer, maar dat deze nu voor de nieuwe huurder is. Klaar. Het is niet haar zadelkamer, dus ze heeft er verder niks over te zeggen lijkt me.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:56

Gewoon nog 1 x zeggen, als zd ze niet weg haalt gewoon die spullen weg doen en zet je maar langs de weg voor de vuilnisman ;p

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:56

Nog een keer uitleggen dat als ze naar haar eigen stuk weiland verhuisd, dat ze niet meer op jouw terrein (en dus jouw geld zeg maar) staat en dat ze geen recht meer heeft op gebruik van de zadelkamer. Snapt ze dit nou écht niet en wil ze haar spullen dan nog niet verplaatsen, zou ik de spullen buiten zetten...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:57

Inderdaad ultimatum geven, wellicht ook op papier zetten zodat ze later niet kan ontkennen dat het gezegd is.
Voor **-**-2013 spullen uit zadelkamer anders zal het verwijderd worden.
Maar als ze al zo moeilijk doet over de zadelkamer, wil je deze persoon wel als huurder hebben?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:00

Heeft ze ook aangegeven waarom ze haar spullen niet weg wil halen?

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:01

Dat is altijd moeilijk als, '...het eerst wel mocht!' Zodra men iemand anders een gunst verleent, verandert die 'gunst' al heel gauw in een 'recht' in de ogen van die ander. Dat zijn van die dingen..., moeilijk om goed door te communiceren als ineens de situatie verandert. :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:01

Ik zou haar een nettebrief sturen met uiterste datum en als ze het niet heeft opgehaald alles in doos en, als je het netjes wilt doen, dit bij haar huis afleveren, als netjes je niet zo interesseerd dan kun je het in haar weiland neerzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:02

Wat raar.. Je wilt toch je spullen bij je paard hebben en niet ergens anders?? Ik zou zoals voorgaande zeggen dat ze ze voor een bepaalde datum moet ophalen en anders dr spulletjes in een vuilniszak buiten zetten.

Waarom wilt ze dr spullen eigenlijk nietmeenemen/ophalen?

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:03

Lijkt mij wel, als de zadelkamer jouw eigendom is en staat op jouw stukje land, moet zij haar spullen eruit halen als jij dat wilt.
Idd haar een bepaalde termijn geven, lijkt mij ook het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:06

Heeft ze de sleutel van de zadelkamer, of kan iedereen er in ? Ik zou zeggen : je mag je spullen komen ophalen, is dat voor ... niet gebeurt dan hoef je ze schijnbaar niet te hebben en dan houden wij ze zelf.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 17:13

Ze heeft een sleutel van de zadelkamer maar hebben een nieuw slot gekocht voor tegen de tijd dat zij uit de zadelkamer gaat. Zij verhuisd haar paard per 1 april naar een wei aangrenzend aan mijn wei en hoopt blijkbaar dat zij mijn zadelkamer kan blijven gebruiken tot haar zadelkamer klaar is, maar dat zie ik gewoon echt niet zitten. We hebben nu een beetje plaatstekort en ik wil dus gewoon mijn eigen zadelkamer terug zoals die was :)

Ellenvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:15

de kans indd geven om de spullen op te halen anders alles pakken en bij haar wei neer leggen open en bloot

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:21

Het is jouwn weiland dus jouwn zadelkast.
Zij huurt jouwn weiland (heeft haar paard er staan) dus huurt ze ook de zadelkast.
Als zij haar paard verplaatst en dus geen huur meer betaald voor jouwn stuk land heeft ze dus ook geen recht meer om haar spullen in jouwn kast te laten aangezien die op jouwn stuk land staat.

Zou haar inderdaad een ultimatum stellen, is het dan niet weg dan verander je gewoon het slot en zet haar spullen in een zak of doos op haar land. Klaar. (Netjes is het natuurlijk wel om het bij haar huis af te leveren, maar als je niet weet waar zij woont en aangezien zij ook niet netjes wil zou ik het gewoon in het land zetten).

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:24

Eens met bovenstaande posten, ook al is het een wei aangrenzend aan die van jullie, het is en blijft jullie zadelkamer. Zou idd nog even duidelijk aangeven dat haar spullen weg moeten zijn per datum dan en dan, en zo niet is het voor haar en liggen ze buiten de zadelkamer. Ander slot erop en klaar. Is er ook bij het gebruik van de zadelkamer gezegd dat het allemaal tijdelijk was?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:27

Als ze de spullen niet wil weghalen een factuur sturen voor het huren van de ruimte?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 17:29

Er is klaar en duidelijk onderling overeengekomen dat van zodra zij het weiland verlaat met haar paard dat het gebruik van mijn zadelkamer ook eindigd, samen met alle andere spullen die ze leent van mij.

Maar ben al blij dat iedereen er zo over denkt, op de duur denk ik écht dat ik paranoïa word :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:33

Mi_Amore schreef:
Er is klaar en duidelijk onderling overeengekomen dat van zodra zij het weiland verlaat met haar paard dat het gebruik van mijn zadelkamer ook eindigd, samen met alle andere spullen die ze leent van mij.

Maar ben al blij dat iedereen er zo over denkt, op de duur denk ik écht dat ik paranoïa word :)

Welnee joh! Het is jouw zadelkamer, en jij bepaald wie daar gebruik van maakt. Ik zou haar ook een datum geven waarop de spullen weg moeten zijn, en als ze echt moeilijk gaat doen zou ik gewoon fijn een nieuw slot erop zetten.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:35

Haha, maar gewoon een datum inderdaad vastprikken en als ze haar spullen niet ophaald dan zijn ze lekker van jou :) (moet je wel zwart op wit hebben, anders kan zij het nog ontkennen etc, en je moet haar laten tekenen (handtekening/paraaf) haha)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 17:51

Ze had iemand anders van een ander weiland hierop aangesproken en ik kreeg van die persoon al een kwade telefoon met alle verwensingen van de wereld, dus ik dacht écht wel dat ik gek aan het worden was.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:51

Nah, dat zegt meer over hun dan over jou :)

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:56

Mi_Amore schreef:
Ze had iemand anders van een ander weiland hierop aangesproken en ik kreeg van die persoon al een kwade telefoon met alle verwensingen van de wereld, dus ik dacht écht wel dat ik gek aan het worden was.

Haha nee hoor, zij zijn gek haha :) *oh wat klonk dat kinderachtig van mij hahaha*