Gelieve gewoon te verplaatsen als deze fout staat, heb dringend advies nodig..
Ik zit nu toch wel al een maand of 2 met grote 'miserie'.. En momenteel weet ik echt niet meer wat ik moet doen..
Ik zal maar beginnen bij het begin:
Een 3/4 -tal maand geleden opende ik dit topic: [VSW] Heb ik hier goed aan gedaan? waarin ik vol lof sprak over de stalling waar ik nu sta.
Nu ik er dus die 3/4 maand sta, is mijn zicht over die stalling, helemaal omgedraaid.
Ik ben in de aantal keren dat we afspraken met de eigenaar, niet ingelicht over de lessen die er worden gegeven.
Los van dit, stoort het me ook enorm (!) dat de paarden niet (voldoende) op de op de wei gaan, in het winterseizoen..
Mijn pony is werkelijk een tijdbom onder het zadel, ik weet er geen weg mee en hij nog minder met zichzelf..
Uiteindelijk besloten om niet meer te rijden, omdat het gewoon té gevaarlijk is. Ik laat 'm wel steeds loslopen in de piste als ik er ben

Graag zou ik 'm willen longeren, omdat hij dan toch nog 'werkt' maar dit mag niet in de piste..
Dit alles zou worden opgelost als hij buiten zou mogen staan..
Vorig jaar, toen hij 12/24 7/7 buitenstond in de winter, had ik nooit problemen met een tijdbom onder het zadel, ondanks hij geschoren is.
Nu ja, niet alles. Want de piste is nog altijd bezet door de lessen..
Maandag: geen les
Dinsdag: tot 19u > piste vrij vanaf kwart na 7
Woensdag: tot 17u30 > piste vrij vanaf 17u45
Donderdag: tot 20u > piste vrij vanaf 20u15
Vrijdag: tot 21u/22u > piste vrij vanaf 21u15 / 22u15 (hangt ervan af of er na de groepsles die eindigt om 21u, nog een privé les wordt gegeven)
Zaterdag: tot 9u30/10u30 > piste vrij vanaf 9u45/10u45 (idem hierboven)
Zondag: geen les
Ik heb gedaan met school om 16u25 en ik ben thuis tussen 18u en 18u30, ik heb een berg schoolwerk,
en ik zeker om 10u moet slapen, doordat ik 's ochtends vroeg moet vertrekken, het is dus geen optie om na de lessen te gaan rijden..
De lessen zitten vol en ik kan dus ook niet meedoen, nu ja, ik kan wel meedoen doordat ik eigenaars ben, maar doordat mijn pony zo'n tijdbom is,
zie ik het niet zitten om mee te doen doordat hij van het kleinste geluid een gasontploffing maakt en het dus echt gevaarlijk kan worden voor mij en de andere leskinderen.
Ook is de stalling te ver om met de fiets te doen, ik had in feite deze stalling gevonden als 'winterstalling' zodat ik nog genoeg tijd had om een 'vaste' stalling te vinden.
Enkel is het probleem dat mijn vader hier anders over denkt...
Hij is niet zo thuis in de paardenwereld en ziet dus het 'nut' niet in waarom het zo belangrijk is dat een paard buitenkomt (in de winter).
Uiteindelijk heeft staleigenaresse ons verteld dat ze wel degelijk buitenkomen, als het goed weer is & de weide niet nat ligt. maw. hooguit 5x in de maand?
Ik schaam me gewoon dat ik mijn pony niet kan geven wat hij hoort te hebben..
Ondertussen zijn ik en mijn moeder (ouders gescheiden) opzoek gegaan naar een andere stalling voor mijn pony.
We hebben er 1 gevonden op 15minuten fietsafstand.
En er staat ook een vriendin van me, waarmee ik vroeger ook samen op een stalling stond!
Helemaal super, meteen via haar telefoon nr enzo gekregen, gelijk gebeld, en komende dagen/weken komt er een stal vrij, en dan zouden we gecontracteerd worden.
Nu enkel gaat mijn vader niet mee in dit idee..
Ik heb echt al van alles geprobeerd om hem duidelijk te maken dat mijn pony daar echt niet gelukkig is..
Hij komt enkel buiten als ik kom, wat momenteel enkel de zondag is, doordat ik niet steeds gevoerd kan worden & er lessen zijn en hij dan ook niet kan lopen in de piste..
Ook rij ik niet meer sinds een 4 weken, doordat hij gewoon té gevaarlijk is..
Heeft er toevallig nog iemand ideeën hoe ik het mijn vader kan duidelijk maken dat het echt wel belangrijk is dat hij buitenkomt? En kan rijden?
Iemand met een eigen verhaal ofzo? Zodat ik hem dit dan kan laten lezen en het dus echt wel belangrijk is..
Alvast bedankt voor dit te lezen!
Mvg Laura