Is dit zijn prijs waard? Graag jullie mening!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merries

Is dit zijn prijs waard? Graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 20:05

Hi bokkers!

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe thuis voor mijn merrie.
Ze word in mei gedekt en daarom moet ze ergens komen te staan waar ze tijdens de dracht in het oog gehouden kan worden. :)
De weide waar ze nu staat, is afgelegen, wonen geen mensen in de buurt en de mevrouw van het pension woont ook een eindje verder en komt maar 1 x per dag.
Ik ben dus op zoek naar een pension aan huis en waar veel mensen komen zodat ze zeker in het oog gehouden word wanneer ik er niet ben.
Ik had iets gevonden maar die meneer ziet het niet zitten om een drachtige merrie in het oog te houden en daarna een veulen op de weide te hebben. Hij heeft geen ervaring met jonge paarden en ziet het dus echt niet zitten. Jammer! Het had echt ideaal geweest...
Nu heb ik nog iets gevonden. Een kilometertje van mij thuis en ze voldoen zowat aan alle eisen die ik heb :)
De paarden staan dag en nacht buiten. Er is een soort paddock paradise gecreëerd. De paarden hebben een leefruimte van 1,5 ha opgedeeld in verschillende stukken. Ze lopen van stuk naar stuk via een wandelpad. Dit wandelpad loopt ook helemaal rond de leefruimte dus ze kunnen een flinke ronde galopperen rond de 'weide'. Er zijn grasstukken maar ook een verharde stukken met afdak waar ze droog kunnen staan, zandstukken en een zandheuvel waar ze droog kunnen liggen. De paarden staan maximum met 4 in deze leefruimte.
Er zijn voederplekken waar ze hooi en voordroog kunnen eten. Ze hebben dag en nacht hooi tot hun beschikking via slowfeeders.
Er is een watersysteem met zo'n bal die de paarden moeten induwen om te kunnen drinken. Op die manier blijft het water proper.
Voor de rest is er een binnen en buitenbak en een roundpen.
Krachtvoer moet ik zelf halen en zelf geven. Mest opkuisen moet ik ook zelf doen tenzij ik opleg.
Ik heb dit alles voor 200 euro per maand maar omdat ik geen mest kan kuisen door mijn dubbel leven (ik woon deels in antwerpen voor het werk en deels in regio leuven), betaal ik 250 euro de maand omdat iemand anders dan de mest kuist.
Voor de rest is het een familiale sfeer aangezien we maar met 4 eigenaars zijn en dan de mevrouw van de stalling zelf :)
Wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie dit goed qua prijs of teveel? Of mss zelfs te weinig? :P Shoot!
Als jullie nog vragen hebben over de huisvesting, accomodatie, stel ze maar!
Laatst bijgewerkt door merries op 11-03-13 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:09

Ik vind voor wat je krijgt het de prijs meer als waard! Klinkt echt helemaal te gek! Ik zou zeggen doen, lekker dichtbij!
Laatst bijgewerkt door Kermis op 11-03-13 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:10

ik zeg doen!

Sillyent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:10

is er ook mogelijkheid tot rijden bos, rijbaan overdekt of buiten?
dit scheelt ook vaak mee in de kosten.

maar zoals je het nu omschrijft lijkt het me het zeer zeker waard

_Lorette_

Re: Is dit zijn prijs waard? Graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:11

Het lijkt mij een heel mooi prijsje (goedkoop) voor zo'n plek!

merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 20:12

Sillyent schreef:
is er ook mogelijkheid tot rijden bos, rijbaan overdekt of buiten?
dit scheelt ook vaak mee in de kosten.

maar zoals je het nu omschrijft lijkt het me het zeer zeker waard

De merrie kan niet meer bereden worden maar als ik verder denk in de toekomst voor als het veulen opgeleerd is, is er op wandelafstand bos en veld :) Er is zowel een binnen en buitenbak

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:13

ik vind het ook een mooie prijs :)

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:13

zou er niet eens over nadenken ....doen

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:14

Met een binnen & buitenbak dus?
Doen, absoluut! Klinkt als een topplek voor je paard en haar veullie!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:15

Klinkt als een nette prijs voor al de voorzieningen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:15

Wat ik zou missen is toch de mogelijkheid om de merrie af te zonderen voor de geboorte, of is die er wel? Ik zou zelf een merrie nooit in een groep laten bevallen. En hoe gaan ze je merrie in de gaten houden in zo'n grote omgeving? Is de pensionhouder ook bereid de bevalling te overzien (en 's nachts te waken!) of moet je dat zelf doen? Dat zijn dingen die ik graag zou willen weten.

Prijs vind ik aan de hoge kant, zeker zonder krachtvoer. Ik weet niet wat voor (hoe groot) paard je hebt, maar merrie- en veulenbrok tikt aardig aan. Anderzijds, het is natuurlijk wel een prachtplekje voor je veulentje om op te groeien straks, dat is ook veel waard!

Edit: Heb ik helemaal gemist dat er wel een binnen en buitenbak is, oeps. Dan vind ik het ook een nette prijs. :j
Laatst bijgewerkt door 0000 op 11-03-13 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:19

Lijkt me inderdaad een mooie prijs voor al die voorzieningen waaronder een binnenbak. Ik zou het doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:21

Poeh .. waar is dat? Ik wil ook wel hoor :Y) :))

Pitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:22

Ik zou het doen! Klinkt als een paardenparadijsje. :D

merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 20:23

Jup, binnen en buitenbak! Binnenbak heeft wel westernafmetingen. Dus de langste zijde is heel erg lang en de kortste is nogal kort. De buitenbak heeft dressuurafmetingen. Maar ik rijd liever buiten. Binnen zou enkel voor slecht weer zijn.

_Esther_87_ schreef:
Wat ik zou missen is toch de mogelijkheid om de merrie af te zonderen voor de geboorte, of is die er wel? Ik zou zelf een merrie nooit in een groep laten bevallen. En hoe gaan ze je merrie in de gaten houden in zo'n grote omgeving? Is de pensionhouder ook bereid de bevalling te overzien (en 's nachts te waken!) of moet je dat zelf doen? Dat zijn dingen die ik graag zou willen weten.

Prijs vind ik aan de hoge kant, zeker zonder krachtvoer. Ik weet niet wat voor (hoe groot) paard je hebt, maar merrie- en veulenbrok tikt aardig aan. Anderzijds, het is natuurlijk wel een prachtplekje voor je veulentje om op te groeien straks, dat is ook veel waard!

Er is idd een paddock in de leefruimte voorzien met een stalletje waar een paard apart kan staan als het ziek of mank is maar toch de andere paarden kan zien.
Qua in het oog houden, de paarden worden meerdere keren per dag bijgevoerd met hooi en er is bijna altijd iemand aanwezig dus dat scheelt wel :) Ik ga een birthalarm aanschaffen en ook zelf waken, mss in beurtrol met pensionmensen.
Ik heb een deense warmbloed merrie van 1m68. Zie profiel. :)
Zelf voer aankopen heb ik geen problemen mee. :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:27

Leuk paard, het klinkt alsof je het allemaal al goed geregeld hebt. Geniet er maar van straks!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:27

hoe duur zijn andere stallingen in de buurt?
en wat @esther 87 al zegt.. kan ze wel afgezonderd worden als ze moet bevallen?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:32

Je zegt net dat je zelf krachtvoer moet geven, maar dat je ook met dat dubbelleven zit waardoor je niet kan mesten. Kan je wel het krachtvoer geven dan.. Is me niet helemaal duidelijk.

Ik zou het er op zich wel voor over hebben. Komen ze ook nog een deel op de wei, of alleen paddock?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:37

Begrijp ik goed dat je zelf krachtvoer moet geven? Heb je hiervoor de gelegenheid? Als je merrie hoogdrachtig is zal ze teveel krachtvoer nodig hebben om 1x daags te voeren.
En is er een schuilstal, of lees ik daar overheen?
Hoe ga je het doen met de bevalling? Is er een box voor merrie en veulen aanwezig?
Je betaalt voor faciliteiten die je niet nodig hebt.

Mits er een goede schuilstal is klinkt het als een fijne plek, ook niet te duur. Ik vraag mij alleen af of de plek wel zo passend is voor jouw paard.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:38

komen ze zomers ook in de wei? das het mooiste koppeltje meeries met vuelens samen in het land, of een brave groep paarden die merrie en veulen niet opjagen.

en er moet natuurlijk een goede plek zijn waar de merrie kan bevallen. plus eerst apart kan staan met haar veulen. je kan een merrie met een veulen van een dag oud niet zomaar in een groep gooien.

en met slechter weer kan een erg jong veulen nog niet dag en nacht buiten lopen.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 11-03-13 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:38

Het klinkt erg goed, ik zou het doen!
Ik heb zelf ook een pp en ervaring met veulens in een pp. Mijn merries zet ik liever apart vanaf dat ze het zwaar krijgen en met rust gelaten willen worden, tot het veulen een paar dagen oud is.
Hou er bij introductie van moeder en veulen in het pp rekening mee dat het veulen het pp niet kent, en niet in paniek raakt als het op een plek is geraakt vanwaaruit het de moeder niet direct kan bereiken. Het hangt van de indeling van het pp af, maar ik had er vroeger een stukje in wat onoverzichtelijk was voor de veulens. Ze moeten soms doorkrijgen dat ze even om moeten lopen om bij de moeder te komen.
Verder vind ik het fantastisch voor veulens; ze leren ervan denken, zeker als er ook hoogteverschillen ed zijn.
Ik geef mijn drachtige/zogende merries trouwens maximaal 1 kg brok per dag (heb wel D/E pony's), en véél ruwvoer. Een box vind ik niet nodig, wel een paddockje plus schuilstalletje voor de eerste dagen.
Laatst bijgewerkt door marionblo op 11-03-13 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:41

wow, voor die prijs heb je hier alleen een buitenbak, stal, kast en alleen zomers wei en in de winter in een kleine paddock... ik zou het zeker doen!!!!!

merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 23:06

Joltsje schreef:
hoe duur zijn andere stallingen in de buurt?
en wat @esther 87 al zegt.. kan ze wel afgezonderd worden als ze moet bevallen?

Dat verschilt hier heel erg! Van 100 euro de maand tot 300 euro de maand. Voor 150 euro heb je meestal een weide met stal en hooi.
Zoals ik al heb geantwoord op esther 87, ze kan idd afgezonderd worden in de leefruimte op een stukje waar ze de andere paarden toch nog kan zien.

kimberly1995 schreef:
Je zegt net dat je zelf krachtvoer moet geven, maar dat je ook met dat dubbelleven zit waardoor je niet kan mesten. Kan je wel het krachtvoer geven dan.. Is me niet helemaal duidelijk.

Ik zou het er op zich wel voor over hebben. Komen ze ook nog een deel op de wei, of alleen paddock?

De dagen dat ik thuis ben, geef ik zelf krachtvoer, de andere dagen doet een meisje het, die ook voor mij gaat uitmesten.
Ze komen ook dagelijks op de weidestukken, enkel als het te nat is niet.

Sammyoo schreef:
Begrijp ik goed dat je zelf krachtvoer moet geven? Heb je hiervoor de gelegenheid? Als je merrie hoogdrachtig is zal ze teveel krachtvoer nodig hebben om 1x daags te voeren.
En is er een schuilstal, of lees ik daar overheen?
Hoe ga je het doen met de bevalling? Is er een box voor merrie en veulen aanwezig?
Je betaalt voor faciliteiten die je niet nodig hebt.

Mits er een goede schuilstal is klinkt het als een fijne plek, ook niet te duur. Ik vraag mij alleen af of de plek wel zo passend is voor jouw paard.

Zoals ik hierboven schrijf, de dagen dat ik er ben geef ik zelf, de andere dagen geeft een meisje haar krachtvoer. Als ze meer krachtvoer nodig gaat hebben, kan mijn moeder een extra portie gaan geven.
Er zijn 3 schuilstallen op de leefomgeving aanwezig, alsook een box in een aparte paddock in de leefomgeving waar merrie en veulen apart kunnen staan als dat nodig is.
Binnen en buitenbak heb ik momenteel niet nodig omdat ik niet meer rij met de merrie, al is het wel fijn om te grondwerken en als het veulen opgeleerd word.

Christiene schreef:
komen ze zomers ook in de wei? das het mooiste koppeltje meeries met vuelens samen in het land, of een brave groep paarden die merrie en veulen niet opjagen.

en er moet natuurlijk een goede plek zijn waar de merrie kan bevallen. plus eerst apart kan staan met haar veulen. je kan een merrie met een veulen van een dag oud niet zomaar in een groep gooien.

en met slechter weer kan een erg jong veulen nog niet dag en nacht buiten lopen.

Ze komen het hele jaar in de weide :) in de winter beperkt maar ze staan dus altijd buiten :)
Zoals hierboven vermeld is er een paddock in de leefruimte voorzien waar een paard apart kan staan indien nodig.
Er zijn ook binnenstallen maar die worden niet gebruikt. Eventueel kan dat wel als dat nodig is.

marionblo schreef:
Het klinkt erg goed, ik zou het doen!
Ik heb zelf ook een pp en ervaring met veulens in een pp. Mijn merries zet ik liever apart vanaf dat ze het zwaar krijgen en met rust gelaten willen worden, tot het veulen een paar dagen oud is.
Hou er bij introductie van moeder en veulen in het pp rekening mee dat het veulen het pp niet kent, en niet in paniek raakt als het op een plek is geraakt vanwaaruit het de moeder niet direct kan bereiken. Het hangt van de indeling van het pp af, maar ik had er vroeger een stukje in wat onoverzichtelijk was voor de veulens. Ze moeten soms doorkrijgen dat ze even om moeten lopen om bij de moeder te komen.
Verder vind ik het fantastisch voor veulens; ze leren ervan denken, zeker als er ook hoogteverschillen ed zijn.
Ik geef mijn drachtige/zogende merries trouwens maximaal 1 kg brok per dag (heb wel D/E pony's), en véél ruwvoer. Een box vind ik niet nodig, wel een paddockje plus schuilstalletje voor de eerste dagen.

leuk om te horen dat de veulens bij jou het goed doen in een pp! :) ik kan me idd voorstellen dat het mss eerst wat verwarrend is met de opgedeelde stukken maar we gingen tegen dan mss wat aanpassingen doen aan de draden voor het veulen.
Laatst bijgewerkt door merries op 11-03-13 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:12

Wauw, geweldig, zeker doen, ook goed voor het veulen om in deze omgeving op te groeien. :j Ben jaloers op je. :o

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:49

Zou voor mij een no brainer zijn, doen dus! Het klinkt als een stal die ik ken waar een kennis van me gestaan heeft, kan dat. Een oud stalgenootje heeft trouwens op een stal waar we samen gestaan hebben ook haar veulen geboren laten worden buiten, met een andere merrie erbij en onze paarden ernaast, en dat is helemaal goed gegaan. Zullen ook wel horrorstory's zijn hoor, absoluut, maar fokken is en blijft gokken.

Als er een extra draadje bijgetrokken kan worden aan de onderkant voor het veulen, zijn veel gevaren al onderkent.