We hebben/ er is aan wezig
- (inloop) stal (we zetten de deur gewoon open

- Grond van 20x45m (nu gras)
- Enorme garage met zolder voor opslag hooi en paarden spullen.
En daar houd het bij op. Er is geen afrastering. Zelfs geen schutting naar de buren.. (halen de huidige bewoners weg nml)
Alles loopt nu nog door als 1 grote tuin. (van 20x65m)
Huidige situatie:

de rode kavellijnen hebben nog geen schutting. links wel een soort kippengaas, rechts staks niets.
groene is gras, het grijze is betegeld.
De makkelijkste en fijnste oplossing lijkt mij om de hele kavel goed te omheinen, en dan tussen de stal en schuur dwars over een hek te plaatsen.
Zo kom je dus met een stuk van 20x45 voor de paarden, en mega veel tuin voor ons.
Ik wil dat stuk grond laten omspitten (kan in dit gebied) dan heb je een perfecte drainage/paddock.
De schutting voor het paardenhek langs een stukje naar binnen, met daarachter de mestkar (aanhangwagentje)
Ik heb nog geen idee waar ik de voer en drinkplek maar, en hoe..

Verder ben ik zo bang dat ik iets vergeet wat echt een must is voor paarden-aan-huis.
Benodigdheden die ik al op een lijstje heb staan:
- Vriendje voor pony
- Aanhangertje voor mest
- Kruiwagen
- Mestvork/riek
- Straatbezem
- Hark (voor kuilen)
- tuinslang
- ruif/slowfeeder/hooinetten
- Waterbak/watersysteem
- rubber voor het schuren (op de hoek van de stal)
- veel hooi! (opslagplaats is er dus!

- De standaard spullen als borstels, harnachement e.d, heb ik al.
Ben ik een beetje goed op weg zo?
Het word dus een 20x44 paddock, stukje betegeld, 24/7 ruwvoer en inloopstal (stal kan eventueel dicht)
De pony's komen hier het jaar door op te staan. Zien alle voorbijgangers, en weids uitzicht vanaf de paddock.
Gaan uiteraard ook lekker naar buiten/buitenritten en wandelen
Eventueel in zomerseizoen in de buurt op de wei. (maar dit moet een onbemeste wei zijn!)
Ideen, spelen met de indeling, omheining en schutting tips, alles is welkom!