Wat zou jij betalen als dit je aangeboden word?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annevandam

Wat zou jij betalen als dit je aangeboden word?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 20:54

Hallo bokkers,

Wij hebben thuis een aantal stallen over. Alleen hebben wij zelf nog nooit stallen verhuurt. Hier zijn we nu goed over na aan het denken maar we hebben echt geen idee wat de prijzen zijn. -O- Dus mensen, wat zouden jullie hiervoor betalen?

- Stallen: twee van 3 x 4,5 drie van 3 x 3 en een van 2 x 3
- Buitenrijbak (nu zonder verlichting, word waarschijnlijk voor 2014 gerealiseerd) *\o/*
- Kleine paddox
- Uitrijmogelijkheden naar het bos
- Paarden kunnen onbeperkt naar buiten (ook een schuilstal aanwezig)
- Onbeperkt hooi
- Basis paardenbrokken en muesli aanwezig
- Stro is op locatie, uitmesten moet door de eigenaar zelf gedaan worden :o
- Paard en/of spullen staan er op risico van de eigenaar. (spullen kunnen wel achter slot en grendel)

Paard binnen en buiten zetten is geen probleem, evenals het voeren. We hebben thuis een paar kinderen met een beperking wonen die best (als de eigenaar krap zit) de stallen willen uitmesten voor 2,-(?) per stal, maar het is niet de bedoeling dat ze om de dag staan te ploeteren.

Hebben jullie verder nog tips, advies of ervaringen die jullie kunnen delen?
En natuurlijk wat een gangbare prijs is, we hoeven er echt niet rijk mee te worden, maar de kosten moeten er wel mee gedekt worden. :)

Groetjes Anne

kimberly1995

Re: Wat zou jij betalen als dit je aangeboden word?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:58

150/175 euro.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:00

In welk deel van het land, welke regio?

Kan me voorstellen dat in het noorden of in de achterhoek dit goedkoper moet zijn dan in het midden van het land, en in de randstad nog duurder is.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:01

Ligt ook heel erg aan de omgeving.

Hier in de omgeving van Haarlem/ Hoofddorp zijn de kosten velen malen hoger als in Friesland of kop van N-H

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:03

Hier in Friesland; €150/€160 euro.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:25

Tja even goed uitrekenen wat jullie zelf aan hooi en sto kwijt zijn en afspreken hoeveel hooi en stro er bij de stal prijs inbegrepen is. Brok zou ik door de eigenaren zelf laten verzorgen, iedereen heeft weer andere voorkeuren.
Moet er nog veel aan de omheining gebeuren als je meerde pensionklanten aanneemt? Waterbakken voor in de wei?
Kan je grote zadelkasten timmeren voor je klanten? Allemaal dezelfde kasten staat het netst en de klanten hoeven ook zelf geen kast te kopen.
Reserveer ook een bedrag voor de vervanging van oa bezems,mestvorken kruiwagens enz.
Kunnen klanten ook hun trailer stallen? Tegen meerprijs of Inc.?
Stel goede stalregels op en wees ook aan het begin streng hierop. Dat zorgt dat de boel netjes blijft en zet gelijk de toon voor eventuele nieuwe klanten.
Denk aan afschrijving van je stallen enz.
Bereken ook de kosten van de mestafvoer door.
Heel wat dingetjes om op te letten als je een paar stallen wilt verhuren. Als tip kan je nog je klanten meegeven dat ze de spullen die ze op stal laten liggen via hun inboedelverzekering kunnen verzekeren. heb ik ook gedaan , heb ongeveer 8000€ verzekerd voor nog geen 2€ in de maand.
Wat een reeele prijs is voor de stallen ligt ook aan de omgeving waar jullie zitten ,in de randstad kan je meer vragen dan in t noorden
Succes met het verhuren van jullie stallen

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:34

Het hangt er vanaf in welke regio je zit denk ik.
Indien je rijbaan vrijwel altijd berijdbaar is zou je hier in Noord brabant zo rond de 200 euro kunnen vragen.

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 21:52

Citaat:
In welk deel van het land, welke regio?
Kan me voorstellen dat in het noorden of in de achterhoek dit goedkoper moet zijn dan in het midden van het land, en in de randstad nog duurder is.

We zitten in Overijssel, Twente

@Hesterve : Dankjewel! Je hebt me een paar dingen gegeven om over na te denken =)
Omheining en waterbakken is al goed geregeld. Ik ga ook goed nadenken over meer spullen als mestvorken/bezems aan te schaffen.

Is het trouwens 'normaal' om te vragen dat er verwacht word dat alles netjes moet worden gehouden? Dus bv. als je paard in de rijbak heeft gemest dat dit opgeruimd moet worden? Dingetjes als de stalgang netjes en opgeruimd houden etc.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:54

Ja hoor mest uit de bak zelf opruimen is zo'n beetje overal, en rondom de stal aanvegen waar je hebt uitgemest is niet meer dan logisch. :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:55

Ik sta op een stal waarbij ook gevraagd wordt de mest na het rijden op te ruimen.
Imo niet meer dan normaal, houdt de bak schoon en netjes!

En als je in de stalgang een puinhoop maakt (een hoop haren die er vanaf komen in deze tijd) dat je dat even opveegt lijkt mij ook gewoon normaal.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:56

Oh is uitmesten alleen de stal of ook de weide en zo ja hoe vaak? Wordt de buitenbak goed onderhouden/kwaliteit bodem.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:58

Ik denk niet meer dan 150 euro. Ik sta nu nl op een stal waar gemest wordt, de paarden buiten gezet worden en gevoerd wordt voor 180 euro. Dan hebben ze daar standaard onderhoudsbrok, zadelkamer, kantine en een was/poetsplaats en een buitenbak met verlichting. Buitenrijden is prima, niet super maar voor mij goed genoeg.

Zit zelf ook in Overijssel.

Alles samen schoonhouden vind ik vanzelfsprekend

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:58

De boel netjes achterlaten is heel normaal idd. Even de mest uit de bak/gangpad en je andere troep opruimen, iedereen blij. :)
Hier in Friesland zou je denk ik 175 p/m kunnen vragen, en als je bak vrijwel altijd te rijden is en er verlichting bij zit wel 200 denk ik.

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 22:17

Citaat:
Oh is uitmesten alleen de stal of ook de weide en zo ja hoe vaak? Wordt de buitenbak goed onderhouden/kwaliteit bodem.

Alleen de stal en de rijbak als je paard daarin heeft gemest. De weides hoeven huurders dan niet te doen. De buitenbak word goed onderhouden, is trouwens ook gedraineerd.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:50

ik sta op een vergelijkbare stal maar dan in de randstad, bak is altijd berijdbaar en verder moeten we zelf je box, paddock en weiland uitmesten, voeren en buiten zetten doen we om de beurt.
ik betaal voor een ponybox 225euro in de maand en voor een paardenbox is het 260euro.
regels opstellen dat iedereen hun troep opruimt etc is heel normaal.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:52

150-200 dan, maarr ga niet te laag zitten! Je kunt altijd omlaag gaan maar omhoog is een stuk moeilijker :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:54

Hier in Midden Nederland zit je tussen 170 - 220 euro voor het volgende:

- stalling incl. bodembedekking en basisvoer
- binnen / buiten zetten
- voeren
- gebruik buitenbak
- weidegang

Hier geen luxe. Eigen zadelkast. Zelf mesten.

Gezien jouw lijstje en mogelijkheden (onbeperkt weidegang) vind ik dat je daar wel mee kunt spelen. Paarden op stal 180 - 200, paarden in de weide 140-150 ofzo.

Daarnaast kun je zo het bos in, wat ook een enorm pluspunt is!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:57

Wat imo ook de prijs nog iets omhoog kan gooien is of ze s winters ook altijd naar buiten kunnen.
Ik ben best bereid daar meer voor te betalen. :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:58

ik zou zo´n 200 euro vragen.. zijn er buitenstallen? poetsplaats? zadelkamer?
je zou het hele jaar door bijna in de bak kunnen rijden, dus dat is ook een groot voordeel!
edit: vanaf D pony zou ik 200 vragen en kleiner als een D pony 170 aangezien die minder stro nodig hebben etc.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:02

Hm, ik heb zelf altijd in Twente gestaan, nu in Utrecht. De prijzen in Utrecht zijn echt schrikbarend hoog in vergelijking met Twente (waarom moest ik ook weer zo nodig verhuizen?! ;))..
Wat Upendo zegt over 's winters weidegang, dat is in Utrecht echt heel bijzonder, in Twente niet zo. Ik stond in Twente op een stal met soortgelijke faciliteiten, alleen moest je zelf de zaterdag/ zondag mesten, rest werd gedaan, en ik betaalde 130euro. Ik zou zeker niet meer dan 150 euro gaan vragen, in die omgeving zijn er heel veel stallen die hetzelfde aanbieden voor minder dan 150 euro.

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:03

ik betaal voor iets vergelijkbaars, ook in twente 180 euro per paard :) alleen ik hoef zelf geen stal uit te mesten, en ik kan kiezen welke soort brok die ze al voor hun eigen paarden hebben.

oja, ik heb wel een binnenbak op stap afstand en we betalen bij ons hetzelfde voor een paard als een pony :)
Laatst bijgewerkt door Kitano op 07-03-13 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:04

Mmm, voor Twente zou ik voor een paard rond de 180-200 willen betalen (voor de grote stallen). Voor een pony rond de 150 euro (voor de kleinere stallen).

Een goed berijdbare bak het hele jaar door met verlichting is dan wel een pre (of een binnenbak in de buurt die bij voorkeur onder het zadel te bereiken is). Net als voor mij onbeperkt/veel weidegang een pre is voor mijn paard.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:08

Maar ik vind dat het zelf mesten wel een minpuntje is, plus er is geen verlichte buitenbak. Mijns inziens kan je daarom echt geen 200euro gaan vragen.. Die verlichting komt er wellicht in 2014, dan wordt eea wel anders. Maar voor nu? Ik zou echt max. 150e vragen. Als je op marktplaats kijkt vind je zo wat stallen voor onder de 150e (in mijn oude omgeving iig).

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:11

Ik heb jaren lang 235 euro betaald voor een stal waar je minder kreeg, er werd wel uitgemest, dat is het enige plus puntje. Dus ik vind 150 euro persoonlijk aan de lage kant. Maar ik woon dan ook wel in een van de regio's waar de prijzen een stuk hoger liggen.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:17

Ik zou bereid zijn om 200 euro te betalen. Goede faciliteiten en stalletje mesten vind ik geen probleem.