Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimberly1995 schreef:e staleigenaar/pensionhouder weet dat je weg gaat en voelt zich waarschijnlijk minder geneigd zijn/haar best te doen waar mijn paard onder zou kunnen lijden.
Rumpleteaser schreef:kimberly1995 schreef:e staleigenaar/pensionhouder weet dat je weg gaat en voelt zich waarschijnlijk minder geneigd zijn/haar best te doen waar mijn paard onder zou kunnen lijden.
Dat vind ik best wel een hele negatieve kijk op de zaak![]()
Een opzegtermijn vind ik niet meer dan normaal. En als je geen vertrouwen in je staleigenaar hebt, kun je na betaling gewoon weg. Je bent immers niet verplicht om gebruik te maken van de stalling.
Shirley schreef:Een opzegtermijn is inderdaad heel gebruikelijk, maar als je bang zou zijn dat de pensionhouder je dier tekort zou doen ( wat ik overigens schandalig zou vinden) dan zou ik 'm wel weghalen en dan het verlies van die maand maar op de koop toenemen ...
kimberly1995 schreef:Rumpleteaser schreef:
Dat vind ik best wel een hele negatieve kijk op de zaak![]()
Een opzegtermijn vind ik niet meer dan normaal. En als je geen vertrouwen in je staleigenaar hebt, kun je na betaling gewoon weg. Je bent immers niet verplicht om gebruik te maken van de stalling.
Klopt, daarom doe ik geen opzegtermijn. Ik ga niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak.
Rumpleteaser schreef:kimberly1995 schreef:
Klopt, daarom doe ik geen opzegtermijn. Ik ga niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak.
Ehm, even een correctie: mijn post bedoel ik namelijk niet zoals jij nu reageert.
Er staat namelijk NA betaling. Een opzegtermijn vind ik niet meer dan normaal.
Zo maar weggaan zonder te betalen vind ik ronduit niet netjes....
kimberly1995 schreef:Daarom zou ik geen opzegtermijn doen, want ik wil gelijk weg. Dat bedoel ik. En dan ga ik dus niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan/wil maken, door die opzegtermijn.
NiFallor schreef:Het is gewoon zo geregeld in de wet. Dus jouw hierover mening doet er in die zin helemaal niet toe.
Dat jij ervoor kiest om het anders te doen, tja, er zijn zoveel dingen wettelijke geregeld waar mensen zich niet aan houden. Asociaal is het natuurlijk weer wel.
KimD schreef:Ik vind niet dat je redelijk bent.Een stalhouder krijgt er wel vaker mee te maken dat mensen komen en gaan, hij zal jou daardoor echt niet scheef aankijken...
Een maand opzegtermijn vind ik niet meer dan redelijk, jij besluit weg te gaan en zo kan hij ook nog kijken of hij zijn stal gevuld krijgt.
Daarbij is jou mening totaal overbodig, want als het in je huurcontract staat ben je het gewoon verplicht. Anders kan de verhuurder je ook nog eens pakken als hij dat wil.