verveling tegen gaan zonder bal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

riannezweeds

verveling tegen gaan zonder bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 15:06

ik wil de verveling van mn paard tegen gaan op stal maar er kan geen bal in de stal komen omdat hij daar bang voor is, min andere paard doet er niets mee, alleen als ik m ophang met appelstroop ofiets, heeft iemand tips hoe ik de verveling tegen kan gaan? :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:10

Een slowfeeder in de stal, bijv een hooiinet met kleine maas, en lekker veel naar buiten! Teveel op stal is natuurlijk nooit fijn voor een paard!

riannezweeds

Re: verveling tegen gaan zonder bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 15:11

okay, thanks, ja hij staat maar van 7-5 binnen en dan gaat hij alweer naar buiten omdat ik vroege dienst heb ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:12

verveling door op stal staan los je op door... - hou je vast - :)* paardlief niet zoveel op stal te laten staan!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:13

Jammer dat bokt niet de "vind ik leuk" knop heb!

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 15:14

ja zoveel staat hij dus niet op stal he, hij staat savonds na het rijden rond 7 uur gewoon op stal en gaat smorgens al weer naar buiten tussen 4 en 5

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:14

Amaris schreef:
verveling door op stal staan los je op door... - hou je vast - :)* paardlief niet zoveel op stal te laten staan!

Zo heel lang staat ie toch niet binnen?

Kun je geen fles ophangen o.i.d. TS? Sommige paarden spelen daar wel mee :)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 15:16

ooh das n goed idee! nog nier aangedacht! haha met biks dr in dan? is wel een goeie oplossing!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:16

Waar leid je uit af dat je paard zich verveeld?
Toont hij bepaald gedrag of is het jou idee dat een paard 'speelgoed' moet hebben?

Weet je wat de oorzaak is van dat (eventuele) gedrag? Het kan iets anders zijn dan verveling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:18

Amaris schreef:

ehhh, dier staat alleen snachts op stal. WEllicht eerst even lezen voor je zo klakkeloos reageert.

Je hebt allerlei soorten speeltjes met een liksteen erin. Wellicht is dat iets.
Wilgentakken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:26

MariekeB schreef:
Amaris schreef:

ehhh, dier staat alleen snachts op stal. WEllicht eerst even lezen voor je zo klakkeloos reageert.

Wilgentakken.

Nou en dan gaan we even rekenen, hou je vast... Als het paard om 7 uur naar binnen gaat, en om 5 uur weer naar buiten, betekend dat, dat 'ie 10 uur binnen staat.

Voor een dier dat geen nestdier is en ook niet, net zoals wij, uren achter elkaar slaapt, is dat erg lang om in een kleine ruimte zonder mogelijkheid tot spelen of sociale interactie, te verblijven.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 15:47

ja maar wat is je probleem nu? ik kan hem toch niet nat buiten zetten? ook niet eerder buiten, hij kan zn biúurman aanraken door stal luikje waar komen deze reacties vandaan? voor de mensen die wel goede opties hadden super bedankt!!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:49

Natuurlijk wel, waarom zou er iets met een paard dat een uitloopje vanuit z'n stal heeft, gebeuren?
Je merkt dat je paard zich verveelt in de stal, dus ik denk dat je de beste oplossing stiekem wel weet.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 15:53

paard krijgt nu nog geen uitloop stal die komt misschien voor in de zomer, maar in de winter is het hier in zweden toch echt te koud voor n volbloed om buiten te staan, tuurlijk ik zou hem met alle plezier buiten laten staan maar dan gaat het toch echt niet goed met hem hier veels te koud en al die beesten... nope gaat niet gebeuren, verder weet ik niet waarom je denkt dat ik n nat paard buiten kan zetten terwijl het vriest?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:01

Omdat het een ongelofelijke evolutianere blunder zou zijn, als een paard wel kon zweten maar vervolgens juist daardoor zou overlijden.
Geweldig dat er van de zomer een uitloopstal komt, dan kun je volgende winter zelf ervaren of dat goed gaat of niet. :)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 16:05

Gypsy schreef:
Omdat het een ongelofelijke evolutianere blunder zou zijn, als een paard wel kon zweten maar vervolgens juist daardoor zou overlijden.
Geweldig dat er van de zomer een uitloopstal komt, dan kun je volgende winter zelf ervaren of dat goed gaat of niet. :)

wat??? beetje vreemd hoe je doet hoor, ik vroeg toch niet of jij me wou vertellen hoelang mijn paard binnen mag staan?!?!?! ik woon in zweden en het is hier bijna elke nacht rond de -20, om dat een natbezweet paard dat net uit de rijhal komt op de wei te zetten vind ik wel heel apart!! weet niet wat jij vroeger met je paarden allemaal hebt gedaan en waarom je alles hebt verkocht maar dit is echt niet wat ik ga doen maar toch bedankt dat je even mee wou praten :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:14

Ik ga je niet vertellen of je je paard wel of niet binnen moet zetten, maar wel dat er inmiddels heel veel mensen zijn die erachter zijn gekomen dat het beter is als paarden de ruimte hebben om de hele dag en nacht door te kunnen bewegen.
Overigens zijn er wel meer bokkers die in koude landen paarden houden, en er zijn er ook die ze 24/7 buiten houden, bij -20.

Als je paard erg bezweet is kun je toch gewoon goed uitstappen?

Ik doe overigens nog steeds hetzelfde met mijn paarden als vroeger, ik heb niks verkocht?

oretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:32

Ik heb voor mijn paarden een slow-feeder net gekocht waardoor ze uren bezig zijn met hun hooi en stro eruit te trekken misschien werkt dat. Als je ruimte in de stal heb kan je hem misschien los van de wanden hangen, moeten ze er extra veel moeite voor doen, dan zijn ze wel even bezig...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:36

MariekeB schreef:
Amaris schreef:

Wilgentakken.

Uuhhh 'alleen s'nachts' is een ruim begrip. In dit geval is het begrip zo'n 10 uur lang. Vind ik toch behoorlijk.

Snap de reden ook niet helemaal, omdat het koud is kan hij niet buiten blijven? Daar heb je toch dekens voor? Een paard kan wel tegen een stootje...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:38

riannezweeds schreef:
Gypsy schreef:

wat??? beetje vreemd hoe je doet hoor, ik vroeg toch niet of jij me wou vertellen hoelang mijn paard binnen mag staan?!?!?! ik woon in zweden en het is hier bijna elke nacht rond de -20, om dat een natbezweet paard dat net uit de rijhal komt op de wei te zetten vind ik wel heel apart!! weet niet wat jij vroeger met je paarden allemaal hebt gedaan en waarom je alles hebt verkocht maar dit is echt niet wat ik ga doen maar toch bedankt dat je even mee wou praten :D

Knal je het dier dan wel bezweet en wel zo patsboem uit de binnenbak op stal dan? Ik neem aan dat er nog een periode van uitstappen, opdrogen, bijkomen bij komt kijken? Als je dat allemaal achter de rug hebt, en dier is droog genoeg voor een deken, dan kan hij toch met deken en al gewoon buiten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:39

Ik bekijk het van de positieve kant; fijn dat het paard 14 uur buiten staat! :j

Ik heb zelf een speelappel opgehangen en daar gaten in geboord: daar gooi ik biks in :) (een fles was hier geen succes, pony beet gewoon hard in de fles. De speelappel is veel groter en dat kan hij niet in de mond nemen)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:39

vuurneon schreef:
Ik bekijk het van de positieve kant; fijn dat het paard 14 uur buiten staat! :j

Ik heb zelf een speelappel opgehangen en daar gaten in geboord: daar gooi ik biks in :) (een fles was hier geen succes, pony beet gewoon hard in de fles. De speelappel is veel groter en dat kan hij niet in de mond nemen)

Daar heb je ook wel weer een punt... :j

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:41

geen beren en wolven in de buurt? een nat bezweet paard trekt dat wel eerder aan dus lekker binnen laten, lekker met wat hooi er zijn er zat bij die het rotter treffen dan op deze manier gehouden worden

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:43

Meer naar buiten kan gewoon niet altijd. Daarom zoekt TS ook een oplossing.
Iemand op stal van VP was zo gek om een diapresentatie te laten zien in de tal van het paard. Paard vond het prachtig. Maar dat was natuurlijk eenmalig.
Ik denk dat je ook het best zoals hierboven een speelappel kunt ophangen of een ruif met kleine gaatjes.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:44

TS vraagt om tips, het paard zal echt niet doodgaan van een nacht op stal hoor, wat een gezeur meteen. Die van mij staan s'nachts ook op stal en leven nog steeds. Jullie kunnen je beter druk maken om de paarden die 24/7 op stal staan en alleen eruit gehaald worden voor het rijden.