jesito schreef:Wij hebben dat zo gedaan met ons schrikapparaat.
Je hebt dus wel een schrikapparaat nodig die op accu werkt.
De kabeltjes die normaal naar de kleine accu lopen doe je nu aan de grote accu.
Vaak zijn er wel wat aanpassingen nodig, zo had mijn man de draad langer gemaakt en accuklemmen gemaakt zodat het goed te bevestigen is.
En zo'n grote accu past niet in de behuizing van zo'n schrikapparaat.
Dus mijn man had een soort waterdichte kist gemaakt waar beide langs elkaar in konden staan en uit weer en wind stonden.
Twee accu's erbij, zodat een geladen kan worden terwijl de ander in gebruik is.
Werkte super.
zo heb ik het ook, we hadden nog accuklemmen liggen. de draden daarvan zijn met een kroonsteentje aan de kabeltjes vastgemaakt die op de polen in het accu-apparaat zitten. die laatste kabeltjes hebben we van een wegwerpaccu afgehaald, bewaar dus zo'n wegwerpding voor die kabeltjes!
de klemmen zet ik op de + en - van de auto-accu, het apparaat aanzetten en klaar!
de accu staat naast het apparaat want het past er niet in, de accu staat vd grond af op 2 bakstenen. over het geheel heb ik een speciekuip heen gezet.
het geeft een enorm felle tik en gaat veel langer mee. nu zijn de beide accu's ook nog 'stuk', tenminste niet geschikt meer voor een auto. wèl voor het stroomdraadapparaat!
maar bij het opladen was het wel wat link omdat de accu begon te borrelen en stinken naar zwavel. beetje opletten dus want dan komt er knalgas vrij
maar verder doet de stinkaccu het nog prima!