Ik was erg benieuwd wat jullie nou gebruiken als stalbedekking voor jullie paardjes, en wat nou zo'n voordelen en nadelen hiervan zijn, hoeveel jullie verbruiken, wat ongeveer de prijzen zijn en natuurlijk hoe jullie erover denken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charityyy schreef:Ik gebruik vlas. 1x in de 3 dagen mest ik haar hele hok uit en gooi er dan een heel pak in. In 3 dagen haal ik telkens de drollen eruit en schep de zijkanten naar binnen (is altijd nog schoon vlas) en strooi ik het een beetje op met mijn 'strooi pak' om de lege plekken weer op te vullen. Werkt prima op deze manier.
Eerder deed ik er ook stro overheen, ik vind het ook niet zo prettig met uitmesten het is eigenlijk elke dag wel weer vies. Het is wel paard vriendelijker denk ik, aangezien ik merk dat ze het leuk vind om te scharrelen tussen het stro en wat te knabbelen heeft (drijft de verveling weg he).
Kim_14 schreef:mijn ervaring met stro is inderdaad dat ze lekker wat te knabbelen hebben , maar t wordt wel veel sneller nat en vies , waardoor je dan eigenlijk heel de stal dagelijks uit kan mesten , ipv wat drollen er uit te scheppen en 1 x in de week volledig uit te mesten . Maar toch is stro dan de beste optie ?
vuurneon schreef:Stro, meer als eten dan als bodembedekkerben nog geen 30 euro per jaar kwijt.
Als ik nu een geldboompje had, zou ik rubberen matten in de stal leggen
Sjors schreef:Mijn vz-paarden staan op stro. Ik vind het zeer fijn spulZe hebben altijd wat te knabbelen en het ligt lekker zacht (jaja zelf uitgeprobeerd). Daarin tegen is het misschien wel wat lastiger uitmesten, maar daar heb ik geen problemen mee.
Kim_14 schreef:mijn ervaring met stro is inderdaad dat ze lekker wat te knabbelen hebben , maar t wordt wel veel sneller nat en vies , waardoor je dan eigenlijk heel de stal dagelijks uit kan mesten , ipv wat drollen er uit te scheppen en 1 x in de week volledig uit te mesten . Maar toch is stro dan de beste optie ?
Dat is echt kant en klare onzin. Als je dagelijks de drollen en natte plekken eruit schept en wat stro bij strooit, is dat echt niet nodigOf je moet echt een hele vieze smeerlap hebben, dan is het uiteraard een ander verhaal.
Charityyy schreef:Ik gebruik vlas. 1x in de 3 dagen mest ik haar hele hok uit en gooi er dan een heel pak in. In 3 dagen haal ik telkens de drollen eruit en schep de zijkanten naar binnen (is altijd nog schoon vlas) en strooi ik het een beetje op met mijn 'strooi pak' om de lege plekken weer op te vullen. Werkt prima op deze manier.
Eerder deed ik er ook stro overheen, ik vind het ook niet zo prettig met uitmesten het is eigenlijk elke dag wel weer vies. Het is wel paard vriendelijker denk ik, aangezien ik merk dat ze het leuk vind om te scharrelen tussen het stro en wat te knabbelen heeft (drijft de verveling weg he).
Kim_14 schreef:^Dat is inderdaad mijn probleem. Ze heeft een inloopstal, waardoor ze dus lekker alle modder en viezigheidjes mee naar binnen sleept. Daardoor wordt de stal dus viezer als normaal. Bovendien heeft ie een stalmaatje (ze hebben echt een grote stal, 3 (gemiddelde) paardenboxen bij elkaar), maargoed een shet en een kwpn bij elkaar die heel de dag van buiten naar binnen klossen geeft extra viezigheid. Dus bij mij is het wel dagelijks heel de stal uitmesten helaas..