wie gebruikt een infrarood massage apparaat...........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

wie gebruikt een infrarood massage apparaat...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 15:25

voor zijn paard?
Ik ben benieuwd wie deze voor zijn paard gebruikt en zoja heb je dan positieve merkbare resultaten?
Ik zit er zelf nml aan te denken om er eentje aan te schaffen voor mn pony,gewoon als een soort van "onderhoud" dus niet ter genezing van.....!

Maar ik kan er niet zo heel veel over vinden/lezen dus misschien dat jullie eentje gebruiken en mij kunnen vertellen wat je ervan bemerkt bij het paard. ;)

Hier een linkje als voorbeeld wat ik bedoel.

http://www.medisanashop.nl/product/medi ... aat/40441/

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:28

Houd dit topic even in de gaten, want zo'n verrekt slecht idee vind ik het niet! :D

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:29

ik lees ook even mee, heb hem al jaren in de kast liggen alleen nog nooit uit het doosje gehad :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 15:31

Hahaha ja dat vond ik dus ook.Ik ben op het idee gekomen omdat mn pony een jaar geleden is uitgegleden op een houten brug.
Daarbij flink de spagaat gemaakt.Om een lang verhaal kort te houden......ik wil het gebruiken voor de borst/boeg,schouder,schoft en broek.
Maar echt gewoon als een soort van onderhoud,ik laat er wel een echte masseur aan maar het zou dus voor na zo'n behandeling best goed kunnen zijn?

Ik hoop op wat ervaringen van anderen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 15:31

Luf_Midnight schreef:
ik lees ook even mee, heb hem al jaren in de kast liggen alleen nog nooit uit het doosje gehad :+

Ga maar eens proberen dan hihi wij wachten de reaktie graag af! :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 15:35

Dit vind ik ook best handig als warmte therapie op pijnlijke spieren.Omdat deze buigarmen heeft kun je het in elke positie bij je paard plaatsen.
Handig als je een masseur laat komen en vantevoren je paard wilt opwarmen op bepaalde plekken.
Jammer genoeg zijn ze best duur(paar honderd euries)

zie link van marktplaats als voorbeeld.
http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inr ... =mympBuyer

Heee haha wat gevonden via google!
Ze bestaan dus origineel echt ook voor paarden!Alleen een stuk duurder........

http://www.superhorse.nl/index.php?product=485700200

Jibbel

Re: wie gebruikt een infrarood massage apparaat...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:56

Het apparaat wat je in je OP hebt staan, verkopen ze momenteel bij de Lidl voor €12,99.
Ik weet niet of je dit nou echt voor je paard kunt/moet gebruiken. Ik heb zelf een massage pad van Equilibrium en de vibraties en bewegingen die die pad maakt, zijn heel anders dan de kloppende 'hammer'-achtige beweging van het massage apparaat uit je OP.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 17:25

Kloppend hamereffect lijkt me ook niet zo fijn ter ontspanning,eerder de gewone vibratie wel.
Dat pad wat jij aangeeft is alleen voor de rug?Mij lijken die infrarode massageapparaatjes juist super voor de kleinere delen van het paardenlijf,daarvoor wil ik het gaan gebruiken.

Ik zie trouwens op de site van Lidl geen massageapparaten aangeboden?

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:29

ik heb het apparaat in het verleden wel gebruikt,paard vind het fijn,vooral voor de stijve benen en langs ruggewervels gebruikt,

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:31

Wij hebben hem toevallig afgelopen maandag bij de Lidl gehaald (voor onszelf), dus zal wel in de folder van vorige week hebben gestaan.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 17:35

Ohh oke vandaar.Ik kom helaas nooit bij de Lidl.
Op marktplaats gooien ze je ook dood met die apparaten haha is het proberen waard.
Al is het maar gewoon voor een stukje ontspanning voor en na het rijden/bewegen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:37

ik ben zelf sportmasseur, dus ik onderhoudt mijn paard gewoon helemaal zelf met mijn handjes :)
heb verder ook nog geen ervaring met dit apperaat (ook geen klanten die hem hebben)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 17:42

Ooohhh maar das lekker handig hahaha je hebt vast een happy horse? :)
Jammer dat je niemand weet die zoiets gebruikt.
Masseur staat uiteraard ook hier nr 1 hoor,maar het lijkt mij voor het dier zo fijn als "tussendoortje" zeg maar.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:57

nou... mijn happy horse houd nou eenmaal niet van gemier en gepier aan zijn lichaam...
dus ook niet van massages :+ :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:00

weet trouwens niet in hoevere het echt effect zou hebben...
vaak gaat warmte therapie gepaart met veel tijd voor het echt effect heeft en zeker bij de spieren van een paard die toch vele male langer en stugger zijn als de spieren van een mens...
weet niet of je er nou op zit te wachten om dat ding aan te sluiten en vervolgens je paard uren te laten staan voordat het echt een beetje helpt :Y)
kun je hem beter in de wei zetten, want beweging is over het algemeen toch echt de beste remedie van spierpijn na het werk :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 18:05

M_D_H schreef:
nou... mijn happy horse houd nou eenmaal niet van gemier en gepier aan zijn lichaam...
dus ook niet van massages :+ :')
serieus niet?De mijne kwijlt zich bijna van de wereld zo geniet ze ervan hahahaha

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 18:09

maar ook therapeuten gebruiken apparaten bij hun werkwijze,dus zo slecht zal het niet zijn.
Maar ik denk zelf ook dat het niet dé inwerking heeft zoals bij een mens,dat kan ook haast niet.Maar voor de kleinere plekjes lijkt het me juist wel fijn,puur ter ontspanning.

Dus zeg maar gewoon op de hals,tussen de voorbenen,schoft enz.
Waarschijnlijk zou het bij mijn pony ook een goede buikreflex geven onder de buik zodat ze deze aanspant en de rug opbolt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:13

begrijp me niet verkeerd, ik zeg ook niet dat het geen effect heeft, maar ik weet (door mijn blessures) dat ik soms al een uur aan zo'n apperaat lag... ik weet ook (ik masseer ook mensen) dat het verschil in spieren gewoon heel groot is...
dus of je zou heel veel lampen moeten hebben, grote lampen zoals een solarium...
of hij staat er gewoon heel lang aan... en dan denk ik dat je hem beter op de wei kan zetten, waar hij zich zelf kan uitlopen wat voor het dier ook heel veel ontspannign geeft, ook bij de spieren :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:00

is er hier ook iemand die al een Namaak ice vibe boot gemaakt heeft? zoek namelijk zo iets maar vind de orginele erg duur dus vandaar? ben voornamelijk op zoek na de 2 tril strips

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:19

De wat voor een boot???????Gaat googlen := haha

@m_D_H nee ik begrijp je zekersteweten niet verkeerd in tegendeel want je hebt zeker gelijk in wat je zegt.
Maar het is de combi van bij zo'n apparaatje dus het gaat niet alleen om dat infraroodlampje.
Ik weet ook niet of het überhaubt iets is op de mens hahaha maar het lijkt me wel grappig om eens te proberen. :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:22

Hier dagelijks gebruikt bij een paard met kissing spines. Idd als onderhoud en dan voor het rijden zodat alles al wat losser was.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:22

Volgens mij zit je dan in het verkeerde topic snorkel1986

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 20:55

benangelique schreef:
Hier dagelijks gebruikt bij een paard met kissing spines. Idd als onderhoud en dan voor het rijden zodat alles al wat losser was.

Dus je had er wel een beetje baat bij?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:17

Absoluut! We merkten het echt als we het niet deden. Lekker ook met de infrarood aan, even een kwartiertje. Paard kwam Veel makkelijker op gang. We hebben hem toen gekocht op aanraden van dap Bodegraven en dan als onderhoud voor tussen de behandelingen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:36

Welke hadden jullie precies?