shetlander modderplekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

shetlander modderplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 19:22

Hallo Bokkers,

Ik heb 2 verzorgshetty's
Dirk, en Dribbel.

Dribbel heeft een hele dikke vacht, echt extreem dik. Vergeleken met Dirk.
Maar er zit allemaal modder tussen haar vacht, aan de onderkant van haar buik.
Het gaat er niet uit! En te hardt borstelen gaat niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Een bepaalde borstel ofzw. Ik heb al zo'n washandje van rubber, voor modder
maar dat helpt niet!

Hoop op reactie

troi

Re: shetlander modderplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:05

Bekend probleem en bijna niks aan te doen behalve wassen, maar daar is het de temp niet voor. Borstelen is dat super pijnlijk.. Waarom laat je het niet gewoon zitten tot de lente?

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 13:33

jaa, ik ben zo'n iemand die dan alles gelijk op wil lossen. :D

Bedankt! Ik wacht tot de lente en dan geef is ze een hele uitgebreide borstelbeurt!

Rennes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:22

wat ik fantastisch vind werken voor modderellende is zo'n metalen spiraal geval met karteltjes met een handvat. Geen diee hoe ze heten, maar is ideaal om overtollig haar, klitten, modder etc gewoon weg te borstelen zonder teveel getrek en gehannes. Kan echt niet meer zonder dat ding, zeker in de rui niet! Klitten laten zitten zou ik niet doen, aangezien het probleem dan zodanig uit de hand kan lopen dat je de boel echt niet meer klitvrij krijgt. Bovendien trekt en doet die blubber op de buik ook aan de vacht en huid. Als je het echt niet schoon krijgt met een borstel of dat ding wat ik heb, dan zou ik toch met wat lauwwarm water de boel wassen, en dan lekker afdrogen en klaar. Het is de buik, daar kun je nu best wassen.

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 09:12

bedankt! Ik ga eens in de winkel kijken voor zo'n ding!

kaylee0818

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:52

Je hebt ook een soort steen, geloof dat het een lava steen heet. Hij is in ieder geval zwart :p. Als je hiermee over moddervlekken 'strijkt' schuurt die het als ware weg. Ik heb hem vroeger ook wel eens gebruikt en vond hem heel handig (ook als de wintervacht er af komt kan je makkelijk de overtollige haren er mee weg halen) Dacht dat ze ook niet zl duur waren :)

Edit: Heb ze even opgezocht bij waar ik ze vandaan haal: http://www.boerenbond-welkoop.nl/produc ... okken.html
Laatst bijgewerkt door kaylee0818 op 31-01-13 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:57

Bekend probleem, hier ook van die lekker modder plekken.
Ik wil het nog wel eens met een harde handdoek weg krijgen.
Dus een handdoek niet drogen in de droger, maar aan de lijn, dan word hij lekker hard.

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 13:32

dankjewel! Allemaal, weer een andere tip.
Ze zijn niet zo duur, en ik vis dalijk eventjes een harde handdoek uit de kast.
;)

xpikolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:48

Ik was mijn pony alltijd met warm water niet te warm natuurlijk in de herfst en winter maar in de zomer met gewoon water (je weet vast wel wat ik bedoel ;) )

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 18:57

ja ga ik ook nog eens doen even vragen of er ook warm water mogelijk is :)

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:24

Gwn een rosborstel?

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:14

ik heb hetzelfde probleem ook onder de buik. Zo'n zwart poetsblok en een stalen roskam werken bij mij niet. Ik denk dat een harde handdoek ook niet zal gaan werken, maar het is het proberen waard. Ik vind het ook niet prettig als ik weet dat mijn paarden vies zijn ik wil het ook meteen oplossen maar ik denk toch dat ik moet wachten op wat beter weer zodat ik ze even een flinke wasbeurt kan geven.

xxmariskaXX1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:18

ik had dat probleem ook bij mijn welsh die op de wei staat zonder deken
ik ben naar de andy's gegaan daar hebben ze helehandige borstels
als je nog opzoek bent zal im is foto sturen als je reageert via pb

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:30

gelukkig nergens last van bij mijn shetje. mijn fjord had dit wel toen ze jong was toen heb ik het uiteindelijk wat ik niet wegkreeg weggeknipt. maar dan heb ik alle borstels gehad en gewassen.
Ze hebben nu beiden nergens last van

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 17:16

ik ga ze van de zomer wassen, dat is zeker! En ik ga eens zo'n ijzeren ding lenen van mijn buurmeisje.
Die heeft hem zeker wel. Bedankt iedereen!

Loesk1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:21

Ik zou wachten tot het wat beter weer is dan kan je wassen. als je dan helemaal gewassen hebt, probeer dan elke keer als je bij de pony's bent de modder gelijk weg te halen misschien helpt het :)

Loesk1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:25

elodietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:07

als je hem binnen met warm water wat en goed droog maakt kan het volgens mij wel doen ik ook wel eens...

en anders scheren of vroeg en deken er op knallen

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 10:56

ja ik ga vragen of er warm lauw water is...
en over een paar maandjes is het warm dus tijd voor een poetsdag...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 02:51

Als er opgedroogde klontjes in de vacht zitten, knijp ik ze fijn. Dan hoef je alleen nog wat korrels weg te borstelen.

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 09:01

ik heb gisteren nog eventjes onder haar buik gekeken en het is echt niet normaal meer.
het zit helemaal vast! helemaal opgedroogd, en ook echt modder. alle haren zitten in klonten aan elkaar vast. ik ga eens een foto maken dan kunnen jullie het zien! De shet is niet van mij, maaar wel mijn zorg, ik geef 2x per week eten en hun doen de rest. ik mest uit en alles... maar een deken hebben ze geloof ik niet... dus ga toch maar eens vragen!

Bedankt voor de tips!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 09:09

Ga die pony niet wassen nu! Dat is helemaal uit ten bozen, ook niet met lauw water of wat dan ook. :n Een van mijn paarden ziet er ook uit alsof hij in de oorlog in de loopgraven heeft moeten dienen! :Y) Dan wacht ik toch hij begint te ruien, moet je eens kijken hoe die haren verdwijnen. ;)

eva_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:41

heb je al een "poetsblok"geprobeerd, is van puimsteen, helpt ook bij de verharing, en anders een soort van shredder ja!

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 13:27

ik ben bang dat dit echt niett meer weg gaat voor de lente/zomer volgende winter elke dag eventjes haar buikje poetsen!... het zijn namelijk een soort klitten waar modder in vast zit. en dan ook nog eens helee langen haren....

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:33

Ik weet precies wat je bedoeld die van mij hebben het ook. Heb van alles tevergeefs geprobeerd dus ik wacht maar gewoon tot ze gaan verharen. :-)