Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Ik zou hem ook thuis willen houden, maar dat houdt wel in dat je er bij een dierenartscontrole altijd moet zijn met het boekje (zou ik sowieso al willen). Al snap ik wel dat het voor de pensionhouder makkelijker is om niet altijd afhankelijk te zijn van de eigenaren.
kimberly1995 schreef:capopjekop schreef:Ik zou hem ook thuis willen houden, maar dat houdt wel in dat je er bij een dierenartscontrole altijd moet zijn met het boekje (zou ik sowieso al willen). Al snap ik wel dat het voor de pensionhouder makkelijker is om niet altijd afhankelijk te zijn van de eigenaren.
Niet afhankelijk te zijn van de eigenaren? Ik mag hopen dat de meeste eigenaren gewoon zelf alles voor hun paard regelen en de staleigenaar dat niet hoeft te doen..
kimberly1995 schreef:capopjekop schreef:Ik zou hem ook thuis willen houden, maar dat houdt wel in dat je er bij een dierenartscontrole altijd moet zijn met het boekje (zou ik sowieso al willen). Al snap ik wel dat het voor de pensionhouder makkelijker is om niet altijd afhankelijk te zijn van de eigenaren.
Niet afhankelijk te zijn van de eigenaren? Ik mag hopen dat de meeste eigenaren gewoon zelf alles voor hun paard regelen en de staleigenaar dat niet hoeft te doen..
capopjekop schreef:Niet afhankelijk te zijn van de eigenaren? Ik mag hopen dat de meeste eigenaren gewoon zelf alles voor hun paard regelen en de staleigenaar dat niet hoeft te doen..
Sonja schreef:Geen haar op mijn hoofd die er aam denkt het paspoort bij de stalhouder af te geven. Ze hebben een kopie. Het originele is bij mij. Als ik besluit weg te gaan met mijn paard en de stalhouder is niet thuis, dan zou ik 'm niet op de kar kunnen zetten? No way.
Veearts/noodgeval? Veearts heeft z'n eigen dossier in de computer. Ik kom de aantekening en het stempeltje 's avonds wel even halen.
Paspoort in de zadelkast is vragen om problemen. Veel te diefstalgevoelig.
Mocht er AID-controle komen, dan zijn mijn paspoorten er binnen een paar minuten. Ik woon en werk vlakbij stal. En mocht ik weg zijn, dan kan de buurvrouw (zit ook in de paarden) of onze hulp (idem) ook het huis in.
Als je je paarden zelf beheert en ze staan 5 km verderop in het land, is het paspoort ook niet fysiek op hetzelfde perceel als de paarden.
trustHim schreef:Mijn paspoort ligt inmijn kast op stal.
Ts je zegt dat je als je een baan zou hebben ook zou zorgen dat je naar je paard kan in geval van nood, ik denk dat er genoeg banen zijn waarbij dit echt niet kan en je misschien zelfs ontslag riskeert, zou je het dan nog doen? Ik kan ook niet weg op mijn werk en zou ook mijn baan niet riskeren. Overgens heb ik contract getekend dat in geval van nood eerst de d.a. gebeld mag worden
capopjekop schreef:Dan heb je geluk, maar je kunt dus niet in de algemeenheid stellen dat iedereen zo makkelijk even weg kan op het werk. Wil overigens niet zeggen dat ik niet alles in het werk zou stellen, maar anders zou mijn pa wel gaan.