equisafe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannee10

equisafe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 23:24

Hallo,
heeft iemand ervaring met het hekwerk van equisafe?
Zo ja wat vint je ervan

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:58

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen! Ik vind hun poortsysteem zo ideaal! _/-\o_ Is het ook fijn in gebruik?

elodietje

Re: equisafe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:49

ik heb van verschillende mensen gehoord dat het ideaal was

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:22

Heeft iemand toevallig ook eigen foto's?
er schijnt iets van een schrikdraad systeem in te zitten?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:38

Topic maar even een schopje geven :D

Is er nu iemand die zijn ervaring wil delen?
Ik zou ook graag eens bij iemand (in de buurt) willen kijken die dit systeem heeft.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:02

Weinig bokkers met ervaringen???

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:28

Vrij nieuw en kostbaar denk ik ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:34

Nog nooit van gehoord.. Even Googlen

Edit: duur genoeg anders wel... Wat is er mis met palen en draad? Stuk goedkoper.

Paarden komen overal uit en door als ze willen. Zie er de toegevoegde waarde niet direct van. Heb niet heel de site gelezen, dus misschien mis ik belangrijke details.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:47

Ik hoopte ook op meer ervaringen. Bij mij knagen de paarden aan elk hout. Ze krijgen erg vaak/veel hooi buiten in de slowfeeders, likstenen, speeltjes en wilgentakken, maar toch vinden ze het leuk om de omheining aan te vreten. Equisafe leek mij mooi als omheining voor de paddock, omdat het schrikdraad is ingewerkt. Dus niet aantrekkelijk om je tanden in te zetten… En het ziet er wat robuuster uit dan alleen draad (vind ik meer voor de wei dan voor de paddock). Ik vind het echter ook erg prijzig en ik lees vrijwel geen ervaringen, dus ik ben nog terughoudend…

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:53

Volgens mij valt de prijs juist wel mee (oke, goedkoop is anders :P ). Als ik zou gaan voor 1,50 mtr met 3 liggers dan kom ik uit op zo'n € 25 de m2, hierbij zit dan ook het schrikdraad geintegreerd. En het ziet er in mijn ogen ook erg solide uit.

Ik heb ongeveer 200 meter nodig voor mijn paddocks, dat zou dus ongeveer € 5000,- zijn mits ik het zelf aanleg. Bij plaatsing zou het 50% duurder zijn.

Wanneer ik voor (hard) hout ga denk ik dat ik ook wel aan dat bedrag kom en hierbij zal ik ook nog schrikdraad per zijde 3x maal moeten spannen tegen vraat.

Volgens mij heb je bij hout toch geregeld onderhoud, nog niet te spreken van de schrikdraden.
Als ze in de paddock dicht bij de omheining staan en ze slaan met hun staart, blijven ze net weer achter de draad hangen en vervolgens trekken ze alles weer kapot. Zal niet de eerste keer zijn dat het bij mij gebeurd ;( Ik heb een paar paarden die echt alles voor elkaar krijgen...

Momenteel heb ik banddraad, maar ik ben de gelukkige eigenaar van een paard wat feilloos voelt/ruikt of er stroom op staat op niet, vervolg is dus dat meneer geregeld dwars door alles heen loopt. Soms al wanneer ik hem in de paddock zet nog voordat ik de stroom er op kan zetten.
Ben er dus echt klaar mee.

Alleen jammer dat er blijkbaar weinig mensen zijn die het hebben of ervaringen willen delen. Ik zou graag eens bij iemand willen kijken die het heeft.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:20

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:26

je kunt via de verkoper referentieadressen opvragen. Vaak hebben zij wel klanten die dat goed vinden.

Het is gewoon een heel bedrag en net nieuw, dat betekent dat er een kleinere doelgroep is die het kan betalen en die moet er dus maar net aan toe zijn om een nieuwe/andere omheining aan te schaffen.
Hardhout gaat hopelijk 15 tot 20 jaar of langer mee, dus dat vervang je ook niet elk jaar...

Ik beweer niet dat het veel duurder is dan andere kunststof of houten omheining, maar dat het een hele investering is die mensen niet zomaar doen.

Mij lijkt het risico met de jaren dat de stroomgeleiders het slechter gaan doen. En de kans dat het kunststof broos wordt. Daarvoor zou je ervaringen moeten hebben van mensen die zo'n omheining al 10 tot 15 jaar hebben staan.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:39

klopt Joyce, en ik begreep dat dit al wel langer op de markt is en dat marc roelofs het net sinds een aantal jaar heeft overgenomen omdat de vorige dealer er een beetje een potje van maakte.
Ik wil ook contact opnemen met huidige dealer, die zal ongetwijfeld zijn verhaal klaar hebben maar ik wilde dus eerst via bokt kijken of, en wat voor ervaringen er mee zijn.

o.a. wat jij zegt met die stroomgeleiders, en doorgangen (ik heb er sowieso 8 nodig)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:01

Ik heb dus een hardhouten omheining die nog geen 2 jaar staat en die volgend jaar vervangen zou moeten worden. Er is een paard dwars doorheen gerend (van buiten naar binnen, lekker onlogisch 8)7 ). Nu is dat wel netjes gerepareerd. Maar verder is vrijwel alles aangevreten, soms zoveel dat de plank volgend jaar wel door is. Het stomme is dat we dezelfde omheining hadden bij ons vorige huis en daar hebben (dezelfde paarden) NOOIT aangezeten. Echt niet, die was helemaal puntgaaf en als nieuw. Dus mijn teleurstelling is groot. Nu vind ik hout wel veel mooier dan die grove kunststof omheining die wellicht ook wat verkleurd, maar ik vind veilig en hufterproof veel belangrijker. Maaarrrrrrrr, is een equisafe omheining wel hufterproof en veilig? Geen idee. En het is duurder dan hout.
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen over 10 jaar. Hoe ziet het eruit? Staat het nog net zo stevig? En staat er nog genoeg stroom op? Alleen nieuw geplaatste omheiningen van nieuwe klanten zeggen mij niets.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:29

auw, duur grapje... gecreosoteerd? of vergrijsd? ivm aanvreten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:40

Ik vind 25 euro behoorlijk aan de prijs en dan nog niet eens geplaatst ook.
Mijn omheining van 1,25 hoog groen gaas met groene metalen palen was kompleet geplaatst 17 euro de strekkende meter. Zelf heb ik er nog een dun stroomdraadje langs gedaan om het 'kontje schuren' tegen te gaan.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:06

DubbelDun schreef:
Ik vind 25 euro behoorlijk aan de prijs en dan nog niet eens geplaatst ook.
Mijn omheining van 1,25 hoog groen gaas met groene metalen palen was kompleet geplaatst 17 euro de strekkende meter. Zelf heb ik er nog een dun stroomdraadje langs gedaan om het 'kontje schuren' tegen te gaan.

Ik wil dus geen gazen omheining.
Het gaat om meerdere paddocks die tegen elkaar aan liggen en waar zo nu en dan ook een trekker door heen moet om te slepen.
Dus het moet of hout, ijzer of plastic worden.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:08

De equisafe zou dus behoorlijk hufterproof moeten zijn, nagenoeg niet te verwoesten. (Dan kennen ze mijn paarden nog niet...

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:09

Btw, ik had volgens mij ook ergens gelezen dat ze 10 jaar garantie zouden geven en dat het wel 30 jaar mee zou moeten gaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:41

zouden ze het al 30 jaar ergens hebben staan? ;)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:45

joyce B schreef:
zouden ze het al 30 jaar ergens hebben staan? ;)

Bijna misschien, het is sinds 1986 op de markt.

Maar ja, als ik er dan over nadenk dat het al zolang bestaat en er is niemand die er ervaring mee heeft, zet dat misschien wel aan het denken. :=

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:06

Geen ervaring met de Equisafe, wel met kunststof omheiningen in Amerika.
Daar hadden we vierkante palen en gewoon formaat planken (vierkant dus, niet rond als bij Equisafe).
Spul was makkelijk op maat te maken en te vervangen. Ook even een paar planken eruit halen om een doorgang te maken was zo gedaan. Maar het kon wel degelijk kapot gaan, er werden gaten in geslagen (plank bleef dan wel zitten) en zo nu en dan sneuvelde een plank. Of ging uit de paal. Een keer een paal moeten vervangen, wat leuk is met al dat beton eronder.
Ook kwam er veel alg op, dus echt wit bleef het niet langer als enkele maanden.
In onderhoud is het makkelijker, als je het niet zo nodig wit hoeft te houden, maar onverwoestbaar was dit niet. Maar wellicht is Equisafe van een ander soort kunststof gemaakt, mijn ervaring is van langere tijd geleden.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:45

Bedankt voor je info smotz, zelf zou ik dan voor de zwarte variant willen gaan.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:01

Ik heb een mail gestuurd naar de leverancier of hij 1 of meerdere adressen in de buurt van mijn woonplaats heeft zodat ik eerst kan gaan kijken.
Dus Lorette, je woont bij mij in de buurt, misschien ook wat voor jou?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:02

Zeker, ik ben heel benieuwd!