hoi ik heb een super lieve en mooie haflinger maar er is een probleem ... De staart ! in de staart blijven altijd dingen hangen zoals poep , modder en nog veel meer ik weet dat als het er eenmaal uit is dat het dan makelijker bijtehouden is maar het is winter en erg koud dus wassen is geen optie. iemand ervaring?
Weggebokt
Geplaatst: 18-01-13 21:05
In de winter hoef je niet te wassen maar kan je het ook uit borstelen. Ookal haal ik de knopen er uit met mn vingers
De staart van mijn merrie wordt ook grijs aan de onderkant ipv zwart, heb aan droogshampoo zitten denken maar volgens mij werkt dat niet echt of heeft iemand er goede ervaringen mee?
Ik doe met mijn merrie ze heeft een witte staart even lekker longeren door de modder en daarna afspuiten de volgende dag is hij dan weer prachtig
hafke
Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-13 21:10
alleen sommige zeggen laten zitten alleen ik schaam me er op wedstrijd een beetje voor en echt alles moet eruit
hafke
Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-13 21:11
hieltje schreef:
Ik doe met mijn merrie ze heeft een witte staart even lekker longeren door de modder en daarna afspuiten de volgende dag is hij dan weer prachtig
ook in de winter?
Anoniem
Geplaatst: 18-01-13 21:12
Dan was je 'm toch? Ik zie het probleem niet? Van een natte staart wordt 'ie niet koud of ziek hoor, het is maar haar...
EllaBellaah
Geplaatst: 18-01-13 21:14
Als het overdag vriest zou ik het niet doen, maar ik heb 2 weken geleden gewoon nog de staart van m'n paard gewassen. Je kan hem gerust wassen als het overdag niet vriest, zolang de staartwortel maar niet nat wordt. Flink wassen met shampoo, desnoods meerdere keren, daarna conditioner dr in en vanaf dat moment goed bijhouden. Die van mij kan ook heel goed over z'n staart heen poepen en in als het niet vriest probeer ik hem maandelijks te wassen, anders is het echt niet te doen.
hafke
Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-13 21:14
Sonja schreef:
Dan was je 'm toch? Ik zie het probleem niet? Van een natte staart wordt 'ie niet koud of ziek hoor, het is maar haar...
oke ik ga het doen dankje
TrIjNiE__
Geplaatst: 18-01-13 21:16
je kan hem toch wassen? natte staart is niet zo erg hoor, wordt ie niet ziek van
je kan hem toch wassen? natte staart is niet zo erg hoor, wordt ie niet ziek van
Nee, maar bevroren haar is ook niet prettig. Kan dat het afbreekt is dan vrij groot..
Wieke
Geplaatst: 18-01-13 21:26
ik heb ook laatst staart gewassen. gewoon een emmer, daar zn staart inhangen. dan shampoo erin, en staart weer in de emmer. dan schoon water en nog een keer inde emmer, en klaar is kees. dan wordt je hele paard niet eens nat!
TrIjNiE__
Geplaatst: 18-01-13 21:27
EllaBellaah schreef:
TrIjNiE__ schreef:
Nee, maar bevroren haar is ook niet prettig. Kan dat het afbreekt is dan vrij groot..
met een handdoek drogen of eventueel met haardroger?
haffylover
Geplaatst: 18-01-13 21:29
ja heb ik met de mijne ook gewoon wachten op beter weer om te wassen.
Goed uit kammen werkt bij mij goed met glansspray
Ik was hem alleen voor wedstrijd maar dna alleen de staart en dan dik bepakt op stal
ik doe het ook altijd met een emmer, daarna de staart flink rondzwaaien en hij is weer mooi wit
R.X.
Geplaatst: 18-01-13 23:45
Ons schimmeltje wassen we nu de staart niet, evenals van de andere pony's. Wij hebben alleen maar koud water en nu met deze kou is zelfs het water eraf. Wij wachten op warmer weer daarvoor, ha, ha.
Goed wassen en uitkammen en dan een vlecht in de staart, werkt ieder geval bij mij wel.
ambre
Geplaatst: 18-01-13 23:48
Ik waste de staart van mijn schimmel altijd voor het rijden,dan droogde hij goed en snel met rijden. Deed ik dit niet dan hoorde ik hem nogal eens kuchen.Kan verbeelding zijn dat ik denk dat het daardoor kwam,maar dit werkte bij mij super. Daarna in de vlecht met staartzak!