We mogen niet in de bak en nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

We mogen niet in de bak en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:34

Jullie hebben daar misschiien nu ook last van.
Dat jullie nu niet in de bak mogen rijden omdat de stal eigenaar de bak heb gesleept.
Maar wat gaan jullie nu doen? Blijven jullie thuis of ga je toch naar stal.

Ik wou met een paar vriendinen met 3 paardjes iets leuks doen.
Wij dachten zelf om in het weiland iets leukst te doen als het mag van de staleigenaar.
En anders foto's maken met de gekkste bekken.

Wat gaan jullie doen?

trysteffy

Re: We mogen niet in de bak en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:34

Het gaat omhet vriezen !van de bak

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:36

ik ben net uit te bak gestuurd... was midden in training mocht niet uitstappen niks, dit in het land gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:36

Wandelen? Poetsbeurt en foto's maken?
Een keertje niets doen? :D

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:37

Met mijn paardje mag ik niet wandellen os 3 weken terug naar de hoefsmit geweest

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:38

unihorses schreef:
ik ben net uit te bak gestuurd... was midden in training mocht niet uitstappen niks, dit in het land gedaan.

Je mocht je paard niet eens uit stappen in de bak? Woud ze hem slepen?

Roosje911

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:39

trysteffy schreef:
Met mijn paardje mag ik niet wandellen os 3 weken terug naar de hoefsmit geweest

Waarom mag je dan niet wandelen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:40

dat ze de bak nu slepen is in je eigen voordeel en ik kan me wel voorstellen dat een stalhouder er niet op zit te wachten om dat nog eens midden in de nacht te gaan doen.

Chaniek_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:41

Vrijheids dressuur is erg leuk voor de afwisseling. De kleine oefeningen/kunstjes kan je gewoon in het land of op de stenen doen

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:43

Heeft te korte hoeven we willen niet dat ze nog korter worden heb het met me vorige vp gahad dat ie opeens niet echt meer op zijn voetje kon staan.

Vrijheidsdressuur doen we al we willen liever op zachte grond doen dan stenen want de andere 2 doen het pas net

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:44

trysteffy schreef:
unihorses schreef:

Je mocht je paard niet eens uit stappen in de bak? Woud ze hem slepen?

jep, moest voor het donker ... waren dus 1 uur voor het donker klaar...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:46

wat wil je horen? Dat het vreselijk oneerlijk is?
Als je het weerbericht hebt gevolgd weet je dat de verwachting is dat het behoorlijk gaat vriezen, als de bak dan niet gesleept is en opvriest word het een levensgevaarlijke hobbelbaan waar veel blessure's in kunnen ontstaan. Door de bak te slepen en strak op te laten vriezen is de bodem straks ook nog bruikbaar als het hard is, het slepen is dus in je eigen voordeel, alleen vanavond even niet.
Maar nogmaals, ik kan me ook voorstellen dat de stalhouder niet vanavond om 22u nog even fijn gaat slepen, dus dan is dit even de enige oplossing.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:47

Ik heb nooit een bak ter beschikking :D
Gewoon buitenrijden kan ook toch? Wandelen met zijn alle..

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:48

Wordt er ook zout gestrooid bij jullie in de bak. Bij ons wel en dat scheelt erorm.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:49

Kunstjes leren? Of ergens laten grazen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:50

Polly schreef:
Als je het weerbericht hebt gevolgd weet je dat de verwachting is dat het behoorlijk gaat vriezen, als de bak dan niet gesleept is en opvriest word het een levensgevaarlijke hobbelbaan waar veel blessure's in kunnen ontstaan. Door de bak te slepen en strak op te laten vriezen is de bodem straks ook nog bruikbaar als het hard is, het slepen is dus in je eigen voordeel, alleen vanavond even niet.
Maar nogmaals, ik kan me ook voorstellen dat de stalhouder niet vanavond om 22u nog even fijn gaat slepen, dus dan is dit even de enige oplossing.

heb je het over mij ?
ja, het moet gebeuren maar het had nog wel eventjes kunnen wachten .
maar goed, ze gaan maandag weer terug dus heb er toch niks aan :+

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:51

cynthiar schreef:
Wordt er ook zout gestrooid bij jullie in de bak. Bij ons wel en dat scheelt erorm.

Nee volgens mij niet

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:51

Polly schreef:

:)) +:)+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:51

unihorses schreef:
Polly schreef:

heb je het over mij ?

Nee sorry tegen TS, klikte te snel door zag je reactie pas later. Sorry.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:53

Polly schreef:
Polly schreef:

heb je het over mij ?

Nee sorry tegen TS, klikte te snel door zag je reactie pas later. Sorry.[/quote]

begrepen hoor ;) heb ook alle respect ervoor dat het gesleept moet worden maar dat ik niet uitstappen niks mocht vond ik toch wat ongepast.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:57

Indd ik heb er ook respect voor mijn staleigenaar zal dan gewoon eventjes wachten tot me paard is uitgestapt.
Maar je kan toch zoals unihorses haar paard 2 a 3 rondjes ff laten uit stappen?

Maar je hoeft niet gelijkt te happen;-)

Je berichje klinkt niet echt zo vriendelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:01

Hmmmzzz als ik al een uur sta te wachten om te kunnen slepen, dan wordt er ook buiten de bak uitgestapt hoor :) Heb meer te doen zeg maar :D Uitstappen kan ook prima buiten de bak. Lekker op het harde. Goed voor de peesjes.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 22:05

Maar je kan toch ff naar buiten gaan willen jullie misschien nu uitstappen wil ovef 10 min de bal slepen voor dat het gaat vriezen. Klinkt wat vriendelijker en dan hebben ze nog de kans

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:07

Sonja schreef:
Hmmmzzz als ik al een uur sta te wachten om te kunnen slepen, dan wordt er ook buiten de bak uitgestapt hoor :) Heb meer te doen zeg maar :D Uitstappen kan ook prima buiten de bak. Lekker op het harde. Goed voor de peesjes.

tja... was alleen nog maar een 25 min aan het werk, daarvoor nog hoi gezegd en hun hoi terug en o, ga je ff met de paardjes bezig? en waarop ik ja zei. toen werd ik dus weggestuurd, hadden ze wel van te voren mogen zeggen .

en die peesjes die hebben een peesblesure , die nu dus weer moet opbouwen waardoor ik me heel strikt moet houden aan het 15 min instappen en 15 min uitstappen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:09

Ja tuurlijk, vriendelijke communicatie kost niks extra's :)
Maar heel eerlijk gezegd is 'nee' dan ook geen optie hoor :D