Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:wanneer uw dier veelvuldig aan bijvoorbeeld uw handen, de staldeur, stenen of het hek likt kan dit een signaal zijn voor een zouttekort. Dit tekort kan worden opgevangen door een KNZ® liksteen.
capopjekop schreef:Mijn paarden likten veel aan de steen (maar niet zo extreem als die van jou, maar hier ging een knz steen er binnen 3 weken doorheen. Bleek later het calcium-fosfor scheef te zitten. Toen ik van voer verwisselde werd het likken meteen al minder.
[***] schreef:Ik heb buiten een liksteen hangen, speelt het verhaal verveling niet
Citaat:wanneer uw dier veelvuldig aan bijvoorbeeld uw handen, de staldeur, stenen of het hek likt kan dit een signaal zijn voor een zouttekort. Dit tekort kan worden opgevangen door een KNZ® liksteen.
Utixo schreef:Om even terug te komen op je vraag, een liksteen is niet direct een eerste levensbehoefte, over het algemeen is normaal paardenvoer toereikend genoeg. Als je paard verder geen raar gedrag vertoond en niet overal aan likt, zal het gewoon een soort speeltje voor hem zijn.
Kitty1985 schreef:Als een paard een volwaardige voeding heeft, dan heeft hij geen zoutblok nodig.
Ik denk dat jouw paarden zich dood vervelen en daarom het zoutblok opeten.
Kim90 schreef:Kitty1985 schreef:Als een paard een volwaardige voeding heeft, dan heeft hij geen zoutblok nodig.
Ik denk dat jouw paarden zich dood vervelen en daarom het zoutblok opeten.
Ik doe anders mijn best hoor, ze hebben speelgoed en komen op de paddock.
En daarbij snap ik niet dat de gemiddelde manege/blessure pony veel meer uren op stal vertoeft zonder speelgoed, en die wél hun zoutblok gedoseerd opeten.
Op de weide is hier geen optie, dat wordt een te grote blubberbende en gaat het gras naar de knoppen.
Op de paddock eten ze trouwens ook een blok zo op helaas..